Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Simplificare la procedura emiterii avizelor şi autorizaţiilor

• la propunerea consilierilor municipali PNL Brăila, în urma unor ajustări din partea primarului Marian Dragomir, s-a ajuns la un consens pentru simplificarea procedurilor de emitere a avizelor/autorizaţiilor pentru comercianţi • dacă acum aceştia sunt puşi pe drumuri pentru a obţine certificatul fiscal pe care trebuie să-l depună la un astfel de dosar, din 2020 vor putea opta ca Primăria Brăila să facă asta în locul lor • membrii CLM Brăila au mai aprobat şi alte câteva modificări la regulamentul privind activităţile comerciale şi serviciile de piaţă din Municipiu

 

Se simplifică puţin procedurile pentru emiterea avizelor/autorizaţiilor pentru comercianţii brăileni începând cu 2020. Este vorba despre un amendament propus de liberalii brăileni şi uşor ajustat de primarul Marian Dragomir, la un proiect aprobat, recent, de consilierii municipali. Proiect care modifică şi completează regulamentul din 2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă în Municipiul Brăila. Ei bine, iniţial se propuneau doar câteva modificări tehnice ale acestui regulament, în special legate de corelarea cu prevederile Codului Administrativ, dar se şi introduceau câteva puncte suplimentar precum: faptul că titularii avizelor/autorizaţiilor de funcţionare sunt obligaţi să respecte legislaţia electorală privind comercializarea de băuturi alcoolice; că este interzis fumul (de tip grătar) la terase în zilele şi orele în care Primăria organizează activităţi socio-culturale; de asemenea, faptul că acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal din Anexa 9 a regulamentului, trebuie să fie înlocuit cu o informare privind protecţia datelor cu caracter personal.

Până aici nimic special, doar că liberalul Adrian Tabarac a venit cu două amendamente la acest proiect, în speranţa că astfel va putea simplifica procedurile de emitere a avizelor şi autorizaţiilor pentru comercianţi în Municipiul Brăila şi a reuşit într-un fel. Asta pentru că doar un amendament a fost acceptat, după o scurtă intervenţie a primarului Marian Dragomir.

 

Primăria va cere eliberarea certificatului fiscal în locul comercianţilor

 

Pe scurt, consilierul municipal Adrian Tabarac a venit cu două amendamente: eliminarea din dosarul pentru eliberarea avizelor/autorizaţiilor de funcţionare a certificatului fiscal şi reducerea termenului de eliberare a acestora, de la 30 de zile la 15 zile.

“Pentru că debirocratizarea este un lucru necesar în administraţia publică, eu consider că Primăria Municipiului Brăila ar trebui să încheie contracte de colaborare, protocoale cu alte instituţii ale statului pentru toate celelalte documente de informare necesare eliberării de autorizaţii şi avize. Eu v-aş ruga să facem un prim pas şi să eliminăm din documentele necesare eliberării autorizaţiei sau avizului de funcţionare, certificatul fiscal emis de Primăria Brăila prin Direcţia Finanţelor Publice. Document necesar Primăriei Brăila care vrea să ştie legat de o societate dacă are sau nu restanţe la bugetul local”, a declarat Tabarac.

Primarul Marian Dragomir s-a declarat plăcut surprins de propunerea consilierului PNL, însă a ţinut să vină cu unele completări. Acesta a afirmat că ataşarea la un astfel de dosar a certificatului fiscal se face în baza unei prevederi legale, astfel că nu poate fi eliminat. În schimb, Dragomir a propus ca Primăria să ia această sarcină asupra sa, pentru a nu mai pune agenţii economici pe drumuri. Cât despre termenul de eliberare, viceprimarul Doiniţa Ciocan a afirmat că municipalitatea a încercat să se mişte cât mai repede prin intermediul Comisiei din care fac parte toate instituţiile care trebuie să îşi dea avizul (de exemplu ISU) atunci când s-a pus problema de agenţi economici şi că rareori s-a ajuns la 30 de zile. Totuşi a recomandat ca acest termen maxim să fie păstrat, iar liberalul a renunţat la propunere.

Revenind la problema certificatului fiscal, secretarul municipiului, Ion Drăgan, a insistat totuşi să existe măcar posibilitatea de alegere pentru comercianţi dacă vor depune singuri la dosar certificatul fiscal sau optează ca Primăria să o facă în locul lor. Asta pentru că în cazul în care nu o vor face singuri şi vor apărea inadvertenţe ulterior, procesul eliberării de avize şi autorizaţii ar putea fi prelungit pe mai multe zile.

În cele din urmă varianta secretarului a fost acceptată de plen, alături de noţiunea că sistemul va trebui pus la punct în acest sens, astfel că posibilitatea optării pentru solicitarea certificatului fiscal de către municipalitate pentru agenţii economici să fie valabilă abia din 2020.

“Pentru că atât Direcţia de Finanţe Publice cât şi compartimentul Autorizări lucrează în sistem informatic, e nevoie de un oarecare timp până când aceste două sisteme vor fi compatibilizate. Sunteţi de acord cu intrarea în vigoare de la 1 ianuarie 2020, pentru următorul an fiscal? Nu pot să spun acum cât durează”, a afirmat Drăgan, iar consilierii au acceptat, adăugând totodată că acolo unde este posibil, comunicarea cu agenţii economici să se facă prin e-mail pentru ca procedura să se simplifice şi mai mult.

În cele din urmă proiectul de hotărâre amendat privind modificarea regulamentului a fost aprobat în unanimitate.

 

 




Categorie articol: 

Comentarii