Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Braicar" mai vrea încă 15 autobuze de medie capacitate

* compania a lansat procedura de consultare a pieței pe parte de preț cu privire la viitoarea achiziție * de fapt, "Braicar" ar vrea să cumpere mașinile în rate, pe o durată de 3 ani * operatorul de transport a finalizat recent achiziția a 5 autobuze de medie capacitate de la BMC, pe care ar urma să le recepționeze undeva pe finalul acestei luni  

 

 

Operatorul public de transport de călători continuă seria achizițiilor de noi autobuze cu scopul înnoirii flotei pe care o administrează. Dacă luna trecută a finalizat procedura de cumpărare a 5 autobuze de medie capacitate, adjudecatar fiind "British Motor Corporation" care deține o fabrică în județul Ilfov, acum "Braicar" se pregătește pentru o nouă licitație pentru un lot de alte 15 autobuze, tot de medie capacitate, cu normă de poluare Euro 6. În acest sens, compania a lansat în SEAP consultarea publică pe tema acestei viitoare achiziții, aspectele supuse consultării fiind "Prețul estimat fără TVA" (pentru plata în 3 rate anuale, pe parcursul a 3 ani), "Modalitate desfășurare". 

Cele 15 autobuze destinate transportului public urban de persoane pe care "Braicar" vrea să le cumpere vor avea următoarele caracteristici minimale:

- număr locuri 70 pe scaune și în picioare,

- rampă acces persoane cu dizabilități,

- cabină șofer izolată de restul salonului,

- aer condiționat,

- preîncălzitor staționar pentru timp rece, independent de motor,

- sistem de informare audio-video în interior,

- sistem de afișare a liniei și rutei în exterior, prin panouri față, lateral și spate,

- sistem de validare a biletelor,

- sistem de supraveghere video în interior echipat cu dispozitiv de stocare a imaginilor,

- oglinzi electrice încălzite.

Potrivit anunțului postat în SEAP, producătorii sau distribuitorii de astfel de vehicule pot depune propunerile la sediul autorității contractante sau pe email, până cel târziu luni, 23 iulie. Mai departe, în funcție de informațiile pe care "Braicar" le va obține în acest mod, va decide ce procedură va urma pentru achiziția efectivă a noilor autobuze, precum și valoarea estimată a contractului, în condițiile în care vrea să cumpere mașinile cu plata în 9 rate, pe durata a 3 ani.

Reamintim că, luna trecută "Braicar" a cumpărat un lot de 5 autobuze de medie capacitate, de la compania BMC (British Motor Corporation), cea de la care, în urmă cu mai mulți ani, "Braicar" și-a cumpărat o flotă de autobuze încă aflate în exploatare. Ca o paranteză, cei de la "BMC" dețin la Ciorogârla, în apropiere de București, o fabrică de autobuze. Revenind, prețul final de achiziție a fost de 2,241 milioane lei, fără TVA, față de 2,79 milioane lei, prețul estimativ de la care a pornit licitația. Cei de la BMC i-au avut contraofertanți pe turcii de la "Anadolu Automobil Rom", importatorul în România al mărcilor Isuzu și Karsan și de la care "Braicar" a cumpărat în ultimii ani peste 30 de autobuze de mică, medie și mare capacitate. Lotul de 5 mașini ar urma să fie livrat, conform înțelegerii contractuale, undeva spre finalul acestei luni.

Lărgirea parcului auto al companiei este mai mult decât necesară în condițiile în care cu mare greutate reușește să facă față cerințelor minimale de asigurare a serviciului de transport persoane în oraș. Mai explicit, călătorii se plâng insistent, încă de la eliminarea microbuzelor maxi-taxi din oraș și preluarea traseelor acestora de către "Braicar", că sunt obligați să aștepte zeci de minute sosirea unui autobuz în stație, precum și de faptul că la orele de vârf autobuzele sunt supraaglomerate.




Categorie articol: 

Comentarii