• cei de la BMC l-au avut contraofertant pe dealerul mărcilor Isuzu şi Karsan în România, SC “Anadolu Automobil Rom” • valoarea de atribuire a contractului este de 2,24 milioane lei, fără TVA • “mai urmează şi altele”, promite primarul Marian Dragomir
Parcul auto al “Braicar” se măreşte cu 5 autobuze noi cumpărate la licitaţia de luna trecută organizată de către operatorul public local de transport în comun de persoane. Adjudecatar al contractului pentru acest lot format din 5 autobuze de medie capacitate, este compania BMC (British Motor Corporation), cea de la care, în urmă cu mai mulţi ani, “Braicar” şi-a cumpărat o flotă de autobuze încă aflate în exploatare. Cei de la BMC i-au avut contraofertanţi pe turcii de la “Anadolu Automobil Rom”, importatorul în România al mărcilor Isuzu şi Karsan. Surse din cadrul operatorului local de transport ne-au declarat că în urma analizei comisia de licitaţie a declarat câştigătoare oferta celor de la BMC care sunt dispuşi să livreze cele 5 autobuze de medie capacitate cerute de “Braicar” la preţul de 2,241 milioane lei, fără TVA, faţă de 2,79 milioane lei, preţul estimativ de la care a pornit licitaţia.
Ca specificaţii tehnice, “Braicar” a impus prin caietul de sarcini condiţia ca motorizarea noilor autobuze să fie EURO 6, să fie dotate cu 2 uşi de acces, să aibă o capacitate minimă de transport de 50 persoane, dintre care 20 pe scaune, precum şi să fie dotate cu aer condiţionat.
Procedural, autoritatea contractantă a trimis celor de la BMC invitaţia de a semna contractul, dar în paralel curge şi perioada în care se pot formula contestaţii la rezultatul licitaţiei.
Potrivit Jurnalului Oficial UE unde a apărut încă din prima jumătate a lunii aprilie anunţul de achiziţie, câştigătorul va trebui să aducă la Brăila cele 5 autobuze în termen de maxim 60 de zile de la data atribuirii contractului.
De precizat că, la începutul acestui an, municipalitatea a anunţat că are în plan, pe 2018, achiziţia a 20 de autobuze de medie capacitate pentru completarea flotei “Braicar” astfel încât operatorul public de transport să poată asigura reducerea timpilor de aşteptare în staţii, precum şi a aglomeraţiei din autobuze în perioadele de vârf, unele dintre principalele reproşuri pe care brăilenii le aduc acestei companii. Problemele din transportul local s-au acutizat gradual după eliminarea din traseele secundare a operatorilor privaţi de tip maxi-taxi şi preluarea liniilor respective de către “Braicar”. Iar asta în contextul în care, în ultimii 3 ani, municipalitatea a asigurat finanţarea achiziţiei a peste 30 de autobuze de mică, medie şi mare capacitate, toate cumpărate în urma unor licitaţii de la “Anadolu Automobil Rom”.