Mergi la conţinutul principal

Peste 5,5 miliarde de lei vechi, costul deszăpezirii de până acum pe drumurile judeţene

• preşedintele Consiliului Judeţean s-a declarat mulţumit de felul cum a acţionat firma “Tancrad”, cu care s-a semnat contractul de deszăpezire • Francisk Chiriac i-a felicitat şi pe primarii de comune, cu care spune că a avut o colaborare foarte bună, indiferent de culoarea politică • ce l-a nemulţumit pe preşedintele CJ a fost iarba necosită de la marginea drumurilor, din cauza căreia s-au format troiene pe partea carosabilă

 

Operaţiunile de deszăpezire efectuate pe drumurile judeţene după cele două episoade de ninsoare vor costa Consiliul Judeţean peste 550.000 lei (5,5 miliarde lei vechi n.n.). Aceasta este suma estimativă pe care CJ va trebui să o plătească firmei “Tancrad” SRL Galaţi, cu care are contract pentru curăţarea zăpezii şi gheţii de pe drumurile din reţeaua judeţeană. Preşedintele Francisk Chiriac spune că încă nu s-a stabilit cu exactitate valoarea facturii, în contextul în care s-ar putea să mai fie nevoie să se acţioneaze pe câteva şosele, pentru îndepărtarea completă a zăpezii de pe carosabil şi pentru împrăştierea de material antiderapant. În plus, spune Chiriac, urmează ca reprezentanţii CJ să facă o verificare a intervenţiilor făcute în teren de “Tancrad”, în baza datelor oferite de GPS-urile montate pe fiecare utilaj în parte.

“Sunt mulţumit de cum a decurs atât prima etapă a deszăpezirii cât şi a doua. Am avut şi aseară (miercuri seară n.n.) câteva probleme, pentru că a viscolit şi s-au făcut câteva dopuri de zăpadă. Acum sunt pe teren cei de la Direcţia Tehnică, pentru a evalua dacă mai e nevoie să se intervină pe partea de lărgire a benzilor de mers şi de dat cu antiderapant. Mă refer la următoarele zone: Ciocile, Bărăganu, Dudeşti, Tătaru, drumul dintre Bărăganu şi Victoria şi mai avem un segment între Bordei Verde şi Oprişeneşti. Cât priveşte costurile, după prima şi a doua deszăpezire am ajuns undeva la 5,5 miliarde lei vechi cu tot cu TVA. Să vedem ce se mai face în acestă etapă, a treia. Deocamdată, e o sumă orientativă. Eu o să cer documente de la Tancrad referitor la numărul de ore lucrate. Ştiu că au avut şi GPS-uri pe utilajele respective, aşa că o să vreau şi în format electronic graficul de pe GPS a tuturor utilajelor, ca să putem face o comparaţie, în ce interval de timp s-a mişcat utilajul, pentru că noi avem notat pe hârtie, dar vreau să verificăm”, a declarat preşedintele CJ, joi dimineaţă, în cadrul unei conferinţe de presă.

Chiriac a mai spus că, după cum au decurs lucrurile în timpul viscolului, s-a convins că pe viitor trebuie acţionat mai bine în ceea ce priveşte cosirea ierbii de pe marginea şoselelor, aşa încât să nu se mai formeze troiene pe partea carosabilă fiindcă zăpada transportată de pe câmp de rafalele de vânt rămâne blocată în tufişurile de pe margine. “Cele mai multe dopuri de zăpadă s-au făcut acolo unde iarba nu a fost tăiată. Luăm în calcul ca drumurile judeţene să fie curate, toamna viitoare, atunci când va începe sezonul rece. Acostamentul drumului judeţean să fie tăiat uniform pentru ca în momentul în care viscoleşte să poată trece de pe o parte pe alta a drumului, iar zăpada să rămână pe câmp pentru că este în beneficiul agricultorilor, nu al drumarilor. Mai iau în calcul un aspect, dar trebuie să verificăm posibilităţile legale. Să achiziţionăm nişte parapeţi antizăpadă şi să putem monta acolo unde ştim că sunt zonele cele mai afectate, unde se fac dopurile în fiecare an. Dacă le-am monta, am mai stopa din acest fenomen de vălurire şi punere de zăpadă pe drumurile judeţene”.

În altă ordine de idei, preşedintele Consiliului Judeţean a ţinut să îi felicite pe primarii din mediul rural, dar şi pe reprezentanţii instituţiilor care gestionează situaţiile de urgenţă, pentru felul cum au acţionat în zilele cu cod roşu sau portocaliu de vreme rea. “Primarii au acţionat foarte bine în judeţ. Am avut o colaborare foarte bună absolut cu toţi, indiferent de culoarea politică. Le mulţumesc încă o dată pentru sprijin, acţiunea lor şi implicarea în cazurile situaţiilor de urgenţă. Pentru că am avut câteva situaţii grave pe care le-am rezolvat. Dar cea mai mare bucurie a mea este că n-am avut nicio victimă. Şi s-a văzut colaborarea între instituţiile locale şi aici mă refer la ISU, Poliţie, Prefectură, Consiliul Judeţean. Au fost şi copii cu probleme medicale, gravide, dar am trecut cu bine peste toate aceste situaţii şi mă bucur că nu am avut pierderi de vieţi omeneşti”, a conchis Chiriac.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro