Mergi la conţinutul principal

Infocons: Margarina noastră, cea plină de E-uri

• studiul a vizat 13 produse de tip margarină ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară • concluzia generală este că aproape două treimi dintre produsele verificate aveau declarate pe etichete între 5 şi chiar 6 aditivi alimentari   

 

Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor - InfoCons continuă seria studiilor pe care le realizează vizând principalele produse consumate de români şi a dat publicităţii un nou raport realizat asupra a 13 produse de tip margarină, produse sau distribuite de “Unilever România”, “Orkla Foods România” şi “Mega Image”. 

Iată şi principalele concluzii pe care le-au tras realizatorii acestui studiu:        

Din punct de vedere al proteinelor

Cantitatea de proteine regăsită în produsele studiate s-a situat sub 0,5g per suta de grame.

Din punct de vedere al grăsimilor

Procentul de grăsimi din produsele studiate s-a situat între 20 şi 70%.

Din punct de vedere al sării

Valorile înscrise pe etichetă se situează între 0,13 şi 1,2g.

Din punct de vedere al aditivilor alimentari, produsele analizate aveau declarate pe etichetă între 3 şi 6 E-uri, cu precizarea că doar o treime dintre acestea aveau un conţinut de 3 sau 4 E-uri. De exemplu, produsul având cel mai mic conţinut de aditivi s-a dovedit a fi “Becel Grăsime vegetală tartinabilă” 30% grăsime (250g) unde figurau E471 (mono şi digliceride ale acizilor graşi), E330 (acid citric) şi E160a (beta-caroten, un aditiv alimentar care colorează mâncărurile în portocaliu). Cu 4 aditivi alimentari declaraţi au fost produsele “Linco Grăsime vegetală tartinabilă” - 500g şi “Unirea Orginal Grăsime vegetală

tartinabilă 60% grăsime” - 250g. Toate celelalte produse studiate au avut între 5 şi 6 aditivi, lista E-urilor menţionaţi anterior fiind completată de E476 (Poliricinoleat de poliglicerol), E322 (lecitină) şi E301 (ascorbat de sodiu, este antioxidant, regulator de aciditate).

InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro