Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

CUP “Dunărea”: Soluţii de avarie, pentru asfaltări la rece

• o zonă cu probleme este pe Str. 1 Decembrie 1918, una dintre arterele intens circulate ale Brăilei, unde, pe 10 ianuarie, s-a spart o conductă de apă • deşi a trecut o săptămână, carosabilul încă nu a fost plombat, iar şoferii trebuie să treacă prin gropile acoperite doar cu pietriş • directorul Silviu Mangiurea spune că, săptămâna viitoare, se va interveni cu asfalt care poate fi turnat la rece • “N-am fi vrut să folosim acest tip de asfalt, pentru că nu are rezistenţă mare în timp, dar nici nu vrem să lăsăm strada nereparată!”, spune Mangiurea • CUP “Dunărea” nu are în acest moment un contract cu o firmă specializată în asfaltări • Mangiurea spune că va apela la “Tancrad” pentru micile plombări de pe timpul iernii • surprinzător este faptul că nu se apelează la divizia de asfaltări înfiinţată în cadrul Primăriei • există, totuşi, o explicaţie

 

După ce o avarie la o conductă de apă din subteran a forţat, în data de 10 ianuarie, Compania de Utilităţi Publice (CUP) “Dunărea” Brăila să facă săpături pe strada 1 Decembrie 1918, pe tronsonul dintre intersecţia cu Str. Plevnei şi intersecţia cu bulevardul Independenţei, spărtura din carosabil nu a fost acoperită nici până la ora actuală cu plombă asfaltică. Au fost făcute două gropi pentru repararea avariei, iar după finalizarea intervenţiei s-a pus pietriş care între timp s-a tasat, dar s-a şi împrăştiat sub roţile maşinilor, astfel că, inevitabil, şoferii trebuie să treacă peste denivelările formate în carosabil. Conducerea CUP “Dunărea” dă asigurări că nu va lăsa lucrurile aşa şi că, săptămâna viitoare, carosabilul va fi plombat cu mixtură stocabilă - acel asfalt care poate fi turnat la temperaturi scăzute. “Am fi vrut să evităm folosirea acestui tip de asfalt, doarece nu vrem să fim acuzaţi că facem reparaţii de proastă calitate şi că plombele s-au măcinat după doar câteva săptămâni. Asfaltul stocabil are porozitate mare, iar când e umezeală şi apar fluctuaţii mari de temperatură cedează mai uşor decât asfaltul turnat la cald. În această perioadă nu funcţionează staţiile pentru prepararea mixturii normale, iar pentru ca traficul să se poată desfăşura normal pe străzile unde am avut intervenţii la avarii, vom face plombări cu mixtură stocabilă. O să mai aşteptăm câteva zile, să se compacteze terenul mai bine, şi o să plombăm carosabilul de pe strada 1 Decembrie, dar şi de pe strada Şcolilor, unde am avut, de asemenea, o avarie în urmă cu câteva zile”, ne-a declarat directorul CUP “Dunărea”, Silviu Mangiurea. Acesta ne-a spus că pentru plombările de urgenţă din această perioadă se va apela, cel mai probabil, la serviciile firmei “Tancrad”, deoarece CUP “Dunărea” nu mai are contract momentan cu nicio firmă specializată în reparaţii stradale. În 2018, acest serviciu a fost asigurat de firma “P. D. Farox” SRL Ilfov, care a câştigat licitaţia organizată la începutul anului trecut. Contractul de prestări servicii a expirat în decembrie 2018, iar pentru anul în curs trebuie organizată o nouă licitaţie. Au fost demarate procedurile, însă va mai dura câteva săptămâni până când se va şti câştigătorul. “Speranţa noastră este că nu se vor mai face contestaţii, cum s-a întâmplat anul trecut, când firma brăileană Promotas a contestat firma din Ilfov. Aceasta din urmă a făcut apel la instanţele de judecată şi a avut câştig de cauză. Procesul a provocat întârzieri, astfel că firma câştigătoare a putut să se apuce de treabă abia în luna mai. Poate anul acesta lucrurile vor decurge mai rapid, fără contestaţii şi fără întârzieri, ca să putem avea mai din timp posibilitatea să facem reparaţiile de carosabil necesare în urma avariilor. Deocamdată, în momentul de faţă, pentru că nu avem un contract valabil, vom apela la firma Tancrad, cea care se află în contract cu Primăria. Le vom cere să plombeze locurile unde s-au făcut cele mai recente intervenţii la avarii. Fiind vorba de lucrări mici, se pot face fără licitaţie”, ne-a explicat directorul Mangiurea.

Întrebat de ce nu apelează, totuşi, la echipa de asfaltări creată de Primăria Brăila, care în prezent funcţionează în cadrul Serviciului de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL) având toate dotările necesare, şeful CUP “Dunărea” ne-a spus că, deocamdată, nu ştie dacă echipa respectivă a început efectiv să lucreze în domeniul reparaţiilor stradale. De la conducerea SUPAGL am aflat că divizia de asfaltări dispune de toate utilajele de care e nevoie pentru efectuarea de asfaltări, însă nu are posibilitatea, prin regulamentul de funcţionare, să intervină pentru repararea străzilor. “Prin regulamentul votat în Consiliul Local Municipal, nu suntem abilitaţi să intervenim pe străzi decât în situaţia când apar tasări provocate de cauze naturale. Nu putem face asfaltări în urma echipelor de lucru ale furnizorilor de apă sau gaze. Prin regulament, suntem abilitaţi să facem asfaltări doar în parcările dintre blocuri sau în curţile unităţilor de învăţământ. Pe străzi, fac reparaţii doar firmele aflate sub contract cu Primăria, respectiv firmele care au contract cu furnizorii de utilităţi”, ne-a explicat Dumitru Munteanu, directorul SUPAGL Brăila. 




Categorie articol: 

Comentarii