Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zeci de funcţii vacante în CJ Brăila

• consilierii judeţeni au aprobat, recent, planul de ocupare a funcţiilor publice în acest an, pentru aparatul propriu şi cel al instituţiilor publice din subordine • din totalul de 193 de funcţii, 153 sunt deja ocupate, însă 40 sunt vacante • pentru o parte dintre acestea se va merge pe varianta promovării, subiect care a stârnit contre la nivelul consilierilor

 

Consiliul Judeţean Brăila are un număr considerabil de posturi libere la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice din subordine. Mai exact, în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare, membrii mini-Parlamentului au aprobat planul centralizat de ocupare a funcţiilor publice în 2017, document care, potrivit legii se întocmeşte anual.

Astfel, numărul total al funcţiilor publice din aparatul de specialitate al CJ Brăila şi din instituţiile subordonate este 193, din care: 153 sunt locuri ocupate, iar 40 sunt posturi pentru care încă se caută personal. Potrivit raportului proiectului de hotărâre, tot cu această ocazie s-a stabilit că 16 funcţii publice de execuţie vor suferi modificări în urma unor promovări. Pe scurt, 11 consilieri de diferite categorii (debutant, asistent - principal, superior) au fost promovaţi cu un grad, începând de la debutant şi încheind cu rangul superior. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul a patru inspectori clasa I, care au fost avansaţi.

De asemenea, din cele 40 de funcţii publice vacante, trei de conducere vor fi rezervate promovării, 4 ocupate prin recrutare şi 32 de funcţii de execuţie vor fi ocupate prin recrutare. Ei bine, tocmai acest subiect a stârnit nemulţumiri în tabăra consilierilor judeţeni PNL.

 

Amendamentul lui Nechita

Funcţiile de conducere vacante care au fost rezervate promovării sunt următoarele: cel de director executiv adjunct la Direcţia Administraţie publică, contencios; cel de director executiv adjunct la Direcţia Administrare Patrimoniu şi evidenţa bugetară, precum şi cel de şef serviciu la Serviciul Lucrări Publice din cadrul Direcţiei Tehnice a CJ. În ceea ce priveşte posturile de conducere ocupate prin recrutare, acestea se referă la următoarele fotolii: cel de director general adjunct la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Brăila; director executiv la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Brăila; şef serviciu la Serviciul Administrarea patrimoniului public şi privat din cadrul Direcţiei Administrare patrimoniu şi evidenţa bugetară; precum şi cel de şef serviciu la Serviciul Dezvoltare teritorială durabilă din cadrul structurii Arhitectului şef.

Pe lângă acestea, în cadrul proiectului de hotărâre se vorbeşte şi despre o funcţie publică vacantă de şef serviciu din cadrul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Brăila, dar care este ocupată prin detaşare, începând cu luna aprilie 2005, conform unui Ordin al Ministrului Administraţiei şi Internelor. Poziţie care va putea fi ocupată prin recrutare sau promovare numai după încetarea detaşării printr-un ordin MAI. Tocmai acest post a stârnit interesul PNL-iştilor, care, în frunte cu Ovidiu Nechita au cerut lămuriri în privinţa blocării acestui post de mai bine de 12 ani, fără ca cineva să ia vreo măsură.

“De ce şi acum, după atâta vreme, avem un loc vacant, un şef de serviciu interimar şi nu facem concurs? De ce? Nu este normal. Nu ştiu cine este această persoană. Că e doamnă, că e domn cel care ocupă postul... E o hotărâre a CJ cumva prin care noi l-am numit şef atât timp cât el a fost detaşat? Practic, a venit dintr-o instituţie la noi şi noi l-am pus şef serviciu. Cine şi-a permis să facă acest lucru, să ştim şi noi? Pentru că dumneavoastră spuneţi că vreţi să fiţi transparent. De asemenea, spuneţi că pentru două posturi vacante care s-au eliberat acum cereţi recrutare, dar pe acesta din 2005 îl ţineţi în continuare la păstrare. De ce nu faceţi concurs? În momentul de faţă nu poţi fi şef decât dacă ai concurs”, a declarat Nechita, cerând lămuriri de la şeful CJ Brăila în privinţa argumentelor care au stat la baza selectării posturilor care să fie scoase la concurs şi care să fie promovate.

Nechita a propus ca amendament scoaterea la concurs a postului de şef serviciu la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, însă acesta a picat la vot, obţinând doar 11 voturi “pentru” din partea taberei PNL, 18 “împotrivă” şi 2 abţineri (ale consilierilor PMP).

“Referitor la promovare şi recrutare am avut o gândire astfel încât să dăm posibilitatea şi altor persoane din afara funcţionarilor publici să vină la concurs. Iar când am spus promovare, aici are dreptul orice funcţionar public, chiar dacă nu este în cadrul CJ să vină şi să susţină concursul”, a explicat, la rândul său preşedintele Consiliului, Francisk Chiriac.

În cele din urmă, proiectul a fost aprobat cu 19 voturi “pentru” şi 12 abţineri din partea grupului PNL şi a PMP-istului Ionel Adetu.




Categorie articol: 

Comentarii