Mergi la conţinutul principal

Utilaj ultraperformant, de peste 1,2 milioane lei, intrat în dotarea Consiliului Județean

* este primul echipament multifuncțional intrat în dotarea viitorului Serviciu de Utilitate Publică prin care CJ intenționează să facă propriile intervenții pentru repararea și întreținerea drumurilor din administrarea sa * pentru alte două utilaje s-a finalizat procedura de achiziție și urmează să intre în proprietatea județului, în timp ce pentru ultimele trei aflate pe listă nu s-a găsit niciun ofertant, iar procedura se va relua pentru a treia oară * și amenajarea autobazei care va servi drept sediu pentru noul serviciu de intervenții bate pasul pe loc, pentru că nu s-a găsit o firmă care să facă proiectul * chiar și așa, conducerea CJ speră că din septembrie va putea începe operațiunile de cosire a vegetației de pe marginea drumurilor județene, folosind utilajul multifuncțional recent achiziționat

 

 

Serviciul de Utilitate Publică prin care Consiliul Județean intenționează să facă propriile intervenții de reparații pe drumurile județene a început să prindă contur. Ieri, președintele CJ, Francisk Chiriac, a anunțat pe o rețea de socializare că primul utilaj din dotarea acestui serviciu a fost achiziționat. Este vorba despre un echipament multifuncțional de întreținere și reparare a drumurilor, marca MAN, dotat cu macara hidraulică pliabilă, placă frontală cu braț de cosire - cap cosire, cap tăiere crengi, lamă zăpadă, freză de zăpadă, sărăriță, rezervor de apă cu capacitatea de 6.000 litri, cu instalație de stropire și capete de spălare indicatoare rutiere. Potrivit lui Chiriac, prețul acestui utilaj multifuncțional a fost de 1.225.700 lei, cu TVA.

Suma totală alocată de CJ pentru achiziția de utilaje și accesoriile necesare Serviciului de Utilitate Publică este de 2 milioane de lei. Deja, au mai fost finalizate procedurile de achiziție pentru două utilaje, pentru care urmează să se semneze contractul de preluare. Este vorba despre o autoutilitară pentru transport personal și materiale, și un tractor rutier dotat cu lamă plug și remorcă basculabilă.

Vicepreședintele CJ, Ionel Epureanu, ne-a informat că mai sunt de adjudecat trei echipamente: un tocător vegetal tractabil, un tocător vegetal purtabil și un utilaj pentru frezare, mixare și reciclare a betonului asfaltic, la pachet cu trailer de transport, placă compactoare cu motor termic, grup electrogen și trusa de scule aferentă. Pentru aceste echipamente, Consiliul Județean a depus de două ori până acum o cerere de oferte, însă niciun furnizor nu a fost interesat. Procedura va fi reluată pentru a treia oară, în speranța că se vor găsi, totuși, agenți economici care să livreze aceste echipamente, la prețul la care ar fi dispus CJ să plătească, conform bugetului alocat.

În perioada imediat următoare, urmează să înceapă și procedura pentru angajarea personalului care va lucra în cadrul Serviciului de Utilitate Publică. Primii angajați vor fi un șofer și un muncitor, ce vor deservi utilajul multifuncțional în valoare de 1,2 milioane de lei, proaspăt achiziționat de CJ. Conducerea instituției speră că acesta va fi pus la treabă cam prin luna septembrie, prima misiune încredințată fiind aceea de îndepărtare a vegetației de pe acostamentul drumurilor județene. “Consiliul Județean nu a angajat anul acesta o firmă pentru cosirea vegetației, în ideea că vom avea propria echipă care se va ocupa de acest aspect. Odată cu achiziționarea acestui prim utilaj din dotarea Serviciului de Utilitate Publică, după ce vom rezolva și problema angajării personalului aferent, vom putea să începem operațiunile de tocare a vegetației de pe marginea drumurilor. După cum se știe, îndepărtarea acestei vegetații ajută foarte mult la gestionarea corespunzătoare a operațiunilor de deszăpezire din timpul sezonului rece”, ne-a explicat vicepreședintele Epureanu.

După cum v-am mai informat, în paralel cu achiziționarea de utilaje și cu angajarea personalului necesar, Consiliul Județean a început demersuri și pentru pregătirea unei autobaze care să servească drept sediu al unității de intervenții nou înființate. Pentru asta, CJ a “pus ochii” pe fostul depou al “Braicar”, de pe Șos. Râmnicu Sărat, vizavi de “Selgros”, unde a funcționat pe vremuri și autobaza “Atlas”. În vederea pregătirii spațiului respectiv, s-a derulat o licitație pentru desemnarea unei firme care să întocmească proiectul tehnic dar din lipsă de oferte procedura trebuie reluată. După ce se va rezolva problema proiectului, va urma încă o licitație, pentru angajarea unui constructor care să se ocupe efectiv de reabilitarea câtorva hale și de amenajarea unor spații pentru birouri și a unui grup sanitar. Tot în acel spațiu ar urma să fie amenajat un mic atelier de reparații, precum și un dormitor pentru angajații care vor asigura permanența la intervențiile din sezonul rece, când se va acționa la deszăpezire pe drumurile județene.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro