Mergi la conţinutul principal

Teatrul în versiunea modernă

Însă nu este aşa. E drept că în categoria cititului nu se încadrează atât de mulţi pe cât şi-ar dori cei mari şi e adevărat că o parte din adolescenţi îşi petrec timpul în diverse pub-uri, dar la fel de drept şi de adevărat e şi că teatrul a devenit o mare atracţie pentru ei. Acei dintre dumneavastră care obişnuiesc să meargă la teatru au observat că numărul tinerilor prezenţi în sala de teatru a crescut considerabil în compraţie cu stagiunea 2007-2008.

Piese de teatru ca "Adam Geist", "Deşteptarea primăverii", "Omul pernă" au trecut în scurt timp de la stadiul de enigmă la subiect cotidian. Tuturor le sunt cunoscute aceste nume, unii au vizionat chiar de două sau trei ori unele piese, fiind capabili să povestească fără să omită chiar şi cele mai mici detalii acţiunea acestora. Tocmai de aceea aş putea spune că teatrul şi orice are legătură cu acesta, a devenit un principal subiect de discuţie pentru cei de vârsta mea, fie că se află în faţa calculatorului, la şcoală sau afară cu prietenii.
Consider că tinerii nu şi-au dezvoltat doar simţul pentru frumos, făcându-şi un "stereotip" din mersul la teatru ci şi cel critic, aducând argumente pro sau contra pentru anumite piese. Ei îşi susţin ferm punctul de vedere, ceea ce cred a fi un lucru bun, iar uneori îşi asumă riscul de a se contrazice cu buni prieteni.
Cel mai important e însă că au căpătat dragostea pentru citit. Acţiunea pieselor i-a impresionat pe cei mai mulţi dintre ei, ajungând să citească astfel operele după care au fost scrise scenariile, descoperind autori noi şi creaţiile acestora. De asemenea, ei prezintă interes pentru cronici sau articole de ziar/revistă în care sunt prezentate opiinile criticilor.
Tinerii nu numai că au vizionat numeroase piese de teatru, dar şi-au creat idoli atât din actorii tineri ca Emilian Oprea, Ramona Gîngă cât şi din cei consacraţi ca Liliana Ghiţă ori Bujor Macrin. Fiecare discuţie pe care actorii o mai acordă la finalul unor piese este un bun privilegiu pentru spectatorii tineri. Aceştia se bucură, adresând diverse întrebări despre ce presupune meseria de actor ori ce semnifică un anumit rol pentru ei. Fac toate acestea deoarece o parte din ei frecventează cursurile de teatru ale diverselor insituţii, sperând ca în viitor să aibă şansa de a juca pe scenă alături de idolii lor.
Sunt de părere că tinerii ar trebui apreciaţi pentru că au descoperit că două ore pot fi petrecute şi altfel decât în faţa calculatorului, pentru că şi-au creat idoli din acea categorie de oameni care într-adevăr fac ceva bun pentru noi, dar şi susţinuţi pentru că s-au orientat către o meserie pentru viitor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro