Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nicoleta Bujor: "Pentru a vedea cât mai departe, trebuie să ajungi cât mai sus"

Instituţia în care predă: Liceul Teoretic "Panait Cerna"
Specialităţile predate: Educaţie fizică şi sport
Citatul preferat: "Mergi drept înainte şi dacă drumul pe care-l cauţi nu există încă, D-zeu îl va crea într-adins pentru a-ţi răsplăti îndrăzneala".
Scriitori preferaţi: Radu Tudoran, Lev Tolstoi, Adrian Păunescu, Ion Minulescu.
Sporturi practicate: volei, tae-bo
Limbi străine cunoscute: Limba engleză

- V-a influenţat cineva în alegerea acestei meserii sau a fost ceva ce v-aţi dorit dintotdeauna?
- Nu. A fost alegerea mea deoarece am practicat sport de performanţă. În schimb, am avut modele demne de urmat.
- Care este, din punctul dumneavoastră de vedere, cea mai mare satisfacţie pe care o poate avea cineva în această meserie?
- Sunt extrem de mândră când particip la activităţi conduse cu succes de elevii mei. Este cunoscut faptul că măiestria unui profesor se măsoară în rezultatele obţinute de elevii săi.

"Când intru dimineaţa pe poarta şcolii simt că împrumut un pic din tinereţea elevilor mei..."

- În ceea ce priveşte profesia dumneavoastră, credeţi că v-aţi atins toate scopurile?
- Sunt o perfecţionistă şi de aceea ar fi greu să afirm că mi-am atins toate scopurile.Totdeauna este loc de mai bine.
- Dacă aţi avea şansa să alegeţi o altă meserie, aţi face-o? Ce anume v-ar încânta?
- Sunt adepta ideii de a te trezi dimineaţa şi a merge cu zâmbetul pe buze la locul de muncă. Când intru dimineaţa pe poarta şcolii, simt că împrumut un pic din tinereţea elevilor mei, lucru care-mi dă certitudinea că aceasta meserie mi se potriveşte ca o mănuşă.
- Există ceva ce aţi vrut să faceţi dintotdeauna şi nu aţi reuşit?
- Dacă ar fi să aleg o altă meserie, aceea ar fi de medic. A fost visul mamei mele, pe care am supărat-o foarte tare atunci când am ales Facultatea de E.F.S. Ambele meserii au ca "materie primă" omul, însă fiind sensibilă la suferinţă am ales să contribui la menţinerea sănătăţii prin sport.
- Cum obişnuiţi să vă petreceţi timpul liber?
- În mijlocul elevilor sau cu cei doi copii ai mei. Dacă nu iniţiez o activitate extraşcolară, mă caută activităţile pe mine şi astfel mă prinde seara pe la şcoala şi deseori chiar weekend-ul. Am păstrat două ore pe săptămână pentru o activitate foarte dragă mie: sportul - activitate condusă de o fostă elevă cu care mă mândresc.

"Elevul trebuie să plece de la oră transpirat şi fericit"

- Care credeţi că ar fi principalele motive pentru care tinerii nu fac sport?
- Am făcut un sondaj cu ceva timp în urmă vis-a-vis de această întrebare şi principalele motive pentru care tinerii aleg să nu participe la orele de educaţie fizică au fost lipsa atractivităţii temelor abordate în ore sau lipsa unei baze sportive adecvate. În momentul în care nu ai o bază sportivă deosebită în scoală, singura şansă de a aduce elevii la ora de educaţie fizică rămâne măiestria profesorului. Elevul trebuie să plece de la oră transpirat şi fericit.
- Credeţi că elevii din ziua de azi înţeleg corect noţiunea de "a se relaxa", având în vedere numeroasele ore petrecute la calculator?
- Nu există o modalitate mai periculoasă de relaxare decât cea din faţa calculatorului. Cu riscul de a-l supăra pe fiul meu şi pe cei mai mulţi tineri aflaţi la vârsta adolescenţei, am să spun că această invenţie, calculatorul, este duşmanul lor numărul unu în menţinerea sănătăţii. Este îngrijorător numărul cazurilor de deficienţe fizice apărute la nivelul coloanei vertebrale în perioada adolescenţei, din cauza numărului mare de ore petrecute în faţa calculatorului.

"O relaţie adecvată profesor - elev conduce la un progres previzibil în ceea ce priveşte educaţia"

- Din punctul dumneavoastră de vedere, care ar trebui să fie principalele calităţi ale unui elev?
- Principalele calităţi ale unui elev ar trebui să fie: dorinţa de cunoaştere,consecvenţa, perseverenţa, iar pentru cei care doresc să învingă, dorinţa permanentă de autodepăşire.
- Cât de importantă este relaţia profesor - elev?
- O relaţie adecvată profesor - elev conduce la un progres previzibil în ceea ce priveşte educaţia.
- Credeţi că dascălii mai pot influenţa în sens pozitiv un elev? Îi pot schimba concepţia despre anumite lucruri, situaţii?
- Da. Se ştie că elevii asociază disciplina cu omul care o predă. Plecând de la această idee mi-am propus să fiu un model pentru elevii mei. Prin dialog şi tact pedagogic poţi schimba în sens pozitiv anumite concepţii.

"Suplinim cum putem indiferenţa miniştrilor care au considerat ora de educaţie fizică nesemnificativă"

- Dumneavoastră credeţi că ajungeţi repede la sufletele elevilor? Cu ce credeţi că îi atrageţi ?
- În prima parte a carierei m-a ajutat foarte mult vârsta, acum am un sprijin în experienţa dobândită.
- Care sunt, în opinia dumneavoastră, principalele calităţi ale unui profesor? Diferă această opinie de cea pe care o aveaţi când eraţi elev?
- Principalele calităţi ale unui profesor, din punctul meu de vedere, acum, dar şi când eram elevă sunt: corectitudine, punctualitate, profesionalism şi tact pedagogic.
- Ce apreciaţi cel mai mult la o persoană ?
- Punctualitatea şi verticalitatea.
- Ce presupune a fi profesor într-o ţară în care tinerii sunt încurajaţi să nu facă sport, dat fiind numărul redus de ore de educaţie fizică?
- Presupune multă înţelegere din partea noastră, a profesorilor şi a elevilor. Suplinim cum putem indiferenţa miniştrilor care au considerat ora de educaţie fizică nesemnificativă, o disciplină care poate lipsi din viaţa unui tânăr.
- Ce credeţi că ar trebui făcut pentru ca situaţia să fie remediată?
- Puţine activităţi reuşesc să reunească masele într-un număr atât de mare, aşa cum reuşesc întrecerile sportive. Viaţa ne-a demonstrat că performanţa pleacă din curtea şcolii. Cei care ne conduc ar trebui să urmeze exemplul altor ţări, care au în programa şcolară cel putin o oră pe zi de educaţie fizică.

"Generaţia actuală de elevi reflectă pe deplin evoluţia societăţii româneşti de după revoluţie"

- Care credeţi că este hiba sistemului de învăţământ? Pe cine consideraţi vinovat în această privinţă?
- Politizarea excesivă a sistemului de învăţământ.
- Cum vedeţi generaţia actuală de elevi? Ce părere aveţi despre atitudinea pe care o au aceştia?
- Generaţia actuală de elevi reflectă pe deplin evoluţia societăţii româneşti de după revoluţie. Referitor la atitudine, aceasta poate fi educată de dascăli şi părinţi, în egală măsură.
- Înainte de a încheia, aţi putea să ne spuneţi un lucru pe care nu multă lume îl ştie despre dumneavoastră?
- Că am în garderoba personală şi altă îmbracăminte în afară de costumul de trening.
- Un sfat pentru elevi?
- Pentru a vedea cât mai departe, trebuie să ajungi cât mai sus!




Categorie articol: 

Comentarii