Mergi la conţinutul principal

Primăria Municipiului Brăila a cumpărat 12.600 de măşti, în primele opt luni de pandemie

* Brăila se situează pe locul VI în topul primăriilor reşedinţă de judeţ în ceea ce priveşte cel mai mic număr de măşti achiziţionate în perioada martie - noiembrie 2020 * cu 14.844,06 lei cheltuiţi pentru acest produs, Brăila se situează pe locul II pe ţară în ceea ce priveşte cele mai mici sume alocate achiziţiei de măşti, fiind întrecută doar de Primăria Ploieşti, cu 12.199 lei * la polul opus, potrivit InfoCons, Primăria Slatina a cheltuit 5.776.120 lei pentru achiziţia de măşti * suma totală cheltuită de primăriile reşedinţă de judeţ pentru achiziţia de măşti a fost de 14.654.572 lei, procedura aleasă în 97% din cazuri fiind achiziţia directă

 

 

 

 

InfoCons - Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor a realizat, zilele acestea, un interesant studiu cu privire la cheltuielile realizate de primăriile reşedinţă de judeţ din România pentru achiziţia de măşti de protecţie în primele opt luni de pandemie - perioadă critică din punct de vedere epidemiologic - respectiv martie-noiembrie 2020.

În urma studiului, a rezultat că suma medie cheltuită de fiecare primărie a fost de 348.918,39 lei, iar preţul mediu de achiziţie al unei măşti a fost 2,33 lei. Preţurile de achiziţie sunt, însă, foarte diferite de la o primărie la alta. Cel mai mic preţ de achiziţie al unei măşti chirurgicale a fost de 0,14 lei (plătit de Primăria Municipiului Baia Mare), iar cel mai mare preţ de achiziţie a fost de 101,96 lei (!) pentru o mască de protecţie (mască de gaze cu filtru) achitat de Primăria Municipiului Oradea.

Suma totală cheltuită de primăriile reşedinţă de judeţ pentru achiziţia a 6.289.763 de măşti a fost, în primele 8 luni de pandemie, de 14.654.572 lei.

Potrivit InfoCons, primăriile reşedinţă de judeţ care au cheltuit cele mai mari sume pentru achiziţia de măşti în primele opt luni de pandemie sunt: Primăria Municipiului Slatina (5.776.120 lei), Primăria Municipiului Braşov (1.384.529, 30 lei) şi Primăria Municipiului Alba Iulia (838.450,20 lei). De cealaltă parte, primăriile care au cheltuit cele mai mici sume pentru achiziţia măştilor în această perioadă sunt: Primăria Municipiului Ploieşti (12.199,32 lei), Primăria Municipiului Brăila (14.844,06 lei) şi Primăria Municipiului Slobozia (18.061,82 lei).

Din punct de vedere al preţului mediu cheltuit per bucată mască, InfoCons precizează că, pe primul loc, cu cel mai mare preţ mediu plătit, se află Primăria Municipiului Slatina (7,16 lei/buc.) urmată de Primăria Municipiului Arad (7,02 lei) şi de Primăria Municipiului Sfântul Gheorghe (4,19 lei). La polul opus, al primăriilor care au cumpărat măşti la preţul mediu cel mai mic, se situează Primăria Municipiului Iaşi (0,24 lei), Primăria Municipiului Piteşti (0,56 lei) şi Primăria Municipiului Vaslui (0,66 lei). Primăria Brăila a plătit un preţ mediu de 1,18 lei/buc. mască, fiind a cincea primărie din ţară cu cel mai mic preţ mediu plătit, după Iaşi, Piteşti, Vaslui, Botoşani şi Galaţi.

Altfel stau lucrurile lucrurile când vine vorba de numărul de măşti achiziţionate în perioada martie-noiembrie 2020. Primăriile reşedinţă de judeţ care au achiziţionat cel mai mare număr de măşti sunt Iaşi (1.530.000 bucăţi), Slatina (833.000 buc.) şi Braşov (721.000 buc.). Primăriile care au achiziţionat cel mai mic număr de măşti sunt: Ploieşti (doar 2.950 buc.), Reşiţa (6.550 buc.) şi Slobozia (7.225 buc.). Cu 12.600 de măşti cumpărate, Primăria Brăila ocupă locul VI, după Ploieşti, Reşiţa, Slobozia, Tg. Jiu şi Oradea.

Potrivit studiului, principalele tipuri de măşti achiziţionate au fost: chirurgicale de unică folosinţă, tip FFP1 şi tip FFP2. De asemenea, au mai fost achiziţionate măşti din bumbac şi măşti de uz medical. Cum era de aşteptat, procedura preponderentă de achiziţie aleasă de către primari a fost cea de achiziţie directă, însemnând un procent de 97% din numărul total de achiziţii (!).

"Chiar dacă trecem printr-o perioadă mai dificilă, trebuie să fim atenţi la achiziţionarea acestor produse. Până la urmă, fiecare dintre noi contribuie cu o anumită sumă la achiziţia acestor produse, aşa că ne putem informa, pentru a avea măcar o idee despre sumele cheltuite şi pe ce au fost ele cheltuite. Suntem plătitori de taxe la stat, deci plătim, până la urmă achiziţia acestor produse care, uneori, sunt la un preţ prea mare - sau prea mic - şi trebuie să ştim pentru ce dăm banii! În calitate de cetăţeni, suntem şi consumatori de servicii publice, aşa că este important să fim consumatori informaţi şi cu atitudine!", a precizat Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.

 

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro