Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Podul peste Dunăre. CNAIR începe proiectarea, iar CJ Brăila exproprierile

• prima fază a proiectului investiţional vizează partea de proiectare • în cel mult 4 ani ar trebui să se termine şi construcţia efectivă a podului şi a conexiunilor acestuia cu drumurile publice din ambele judeţe, Brăila şi Tulcea • potrivit preşedintelui CJ Brăila, Francisk Chiriac, chiar ieri a semnat o adresă privind demararea procedurilor pentru exproprierile din zonele unde se va construi podul

 

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis, zilele acestea, ordinul de începere a proiectării şi execuţiei podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea, cea mai complexă lucrare de infrastructură din România postdecembristă. “Golden Gate-ul” peste Dunăre, aşa cum a fost numit în presa centrală, se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală.

În linii mari, proiectul este compus din podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km. Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.

 

Chiriac: «Încep procedurile pentru exproprierile în zonă»

Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, foarte curând vor începe şi exproprierile în zona unde se va ridica podul. Acesta a afirmat că, ieri, a semnat o adresă privind demararea procedurilor în acest sens: identificarea proprietarilor şi începerea negocierilor.

“Podul peste Dunăre este o certitudine. Vă pot da o informaţie «la cald». Chiar astăzi (n.r. - ieri) am semnat o adresă: vor începe exproprierile. Asta înseamnă că proiectul este în grafic. S-a solicitat Consiliului Judeţean, printr-o adresă, probabil împreună şi cu OCPI din Brăila să fie prezentată o situaţie. Se vor identifica proprietarii terenurilor pe raza cărora va trece podul. Nu cunosc procedura şi nu ştiu sumele. Deci nu mă întrebaţi că nici nu mă pasionează. Pentru mine e foarte important ca acest obiectiv să înceapă să fie construit. Şi consider că pentru toţi cetăţenii Brăilei este ceva primordial. Se vor crea locuri de muncă, se va dezvolta infrastructura”, a declarat Chiriac.

Reamintim că, la jumătatea lunii ianuarie, chiar pe ultima sută de metri a mandatului de premier al lui Mihai Tudose, a fost semnat la Ministerul Transporturilor contractul de proiectare şi execuţie a Podului. Actele s-au perfectat între reprezentanţii antreprenorului general (asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems), selectat în urma unei licitaţii internaţionale, şi CNAIR, de cealaltă parte, ca beneficiar. Mega-investiţia cu Podul va costa 1.995.932.260 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro. Pe scurt, înţelegerea între părţi este ca în cel mult 4 ani de la acel moment antreprenorul general să dea la gata, cum se zice, podul Brăila - Tulcea.

 

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Comentarii