Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

O nouă ediţie a Târgului Naţional AgriCultura, la Brăila!

• interviu cu preşedintele Camerei de Comerţ Brăila,,Ştefan Fusea

 

  • Domnule preşedinte, se apropie toamna şi aşa cum ne-aţi obişnuit în ultimii ani, aşteptăm târgul de agricultură. Ce ne puteţi spune despre ediţia de anul acesta?
  • Da, ne apropiem de deschiderea celei de a 23-a ediţii a Târgului Naţional AgriCultura. Evenimentul este, an de an, o provocare pentru Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila şi ne bucurăm că reuşim să-l menţinem pe agenda manifestărilor noastre.
  • În aceste condiţii cum reuşiţi să vă menţineţi pe piaţa de profil, aceasta fiind a 6-a ediţie pe care o organizaţi de când aţi fost ales preşedinte?
  • Mă bucur pentru fiecare ediţie pe care reuşim să o organizăm şi le mulţumesc tuturor expozanţilor care răspund invitaţiei noastre. Sunt firme care ne onorează cu prezenţa an de an. În momentul în care am ajuns preşedinte al Camerei, în 2014, mi-am dorit să se reia organizarea acestui târg, care din 2008 fusese întreruptă. Am considerat că, într-un judeţ cu o asemenea pondere a sectorului agricol, trebuie să existe un târg de agricultură, cu atât mai mult cu cât nici în judeţele învecinate nu se organizează un astfel de eveniment. Şi am reuşit!
  • Ce ne puteţi spune despre ediţia de anul acesta?

-Perioada de desfăşurare a rămas ultimul sfărşit de săptămână din luna septembrie, respectiv 26 – 29 septembrie, iar locaţia este aceeaşi, incinta Complexului Brăila Mall. Avem ca parteneri, şi anul acesta, Primăria Municipiului Brăila şi Consiliul Judeţean Brăila. În ceea ce priveşte expozanţii, sunt firme care sunt o prezenţă constantă, avem şi firme noi. Pănă acum avem un număr important de firme înscrise, atât din Brăila cât şi din alte judeţe din ţară, şi mai aşteptăm căteva confirmări. Ca mărci agricole prezente în târg vom avea: Aeromeh, Agromash Kalina, Agromehanika, Alpego, Belarus, Claas, CombCut, DCM, Ermo, Fadeev, Femac, Grim, Irtec, Kobzarenko, Lvivagromashproekt, McCormick, Maschio Gaspardo, Massey Ferguson, Mecanica Ceahlău, Monosem, Olimac, Pasto Agriculture, Solis, Sukov, Vaia, Zanon, Zetor etc.

  • Aveţi elemente de noutate anul acesta?
  • Ne dorim să reuşim ca zona destinată producătorilor brăileni, pe care dorim să-i promovăm, să fie mai bine reprezentată anul acesta, iar răspunsurile pe care le avem sunt îmbucurătoare. Un alt element pozitiv îl constituie faptul că vor fi prezenţi în târg doi dealeri auto mari şi astfel vom avea o gamă largă de modele pentru autoturisme de teren şi nu numai.
  • Din ediţiile precedente ştim că pe durata celor 4 zile organizaţi evenimente conexe. Ce ne puteţi spune?
  • Anul acesta am pregătit un program mai bogat de evenimente adresate specialiştilor şi firmelor din domeniul agricol şi tuturor celor care le vor considera de interes.
    Evenimentele programate a se desfăşura, începând chiar din prima zi (seminarii, prezentări, workshopuri) vor fi organizate în parteneriat cu Direcţia Comercială din cadrul Ambasadei SUA în România, instituţii de învăţământ superior şi firme din domeniul agricol, firme din alte domenii de activitate, Inspectoratul şcolar Judeţean Brăila etc. Pentru unele acţiuni mai aşteptăm confirmarea participării unora dintre invitaţi, iar programul târgului este disponibil pe site-ul Camerei de Comerţ şi va fi actualizat în timp real.
  • Puteţi să ne spuneţi câteva tematici care vor fi abordate?
  • Desigur. Vom avea un seminar cu tema “Promovarea transferului tehnologiilor agricole din SUA în judeţul Brăila şi regiunea de Sud-Est şi facilitarea accesului produselor agroalimentare romăneşti pe piaţa americană”; o întâlnire Business to Business (B2B) cu diverşi antreprenori, eveniment organizat cu Bucharest Business Club; încă două seminarii, unul pe tema învăţământului dual şi celălalt pe tema certificărilor produselor eco; prezentarea unor proiecte de succes finanţate prin proiecte europene monitorizate de Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Organismul Intermediar Regional POSDRU Regiunea Sud-Est, Asciaţia FLAG Brăila (Fishing Local Action Group), Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale Brăila, Oficiul Teritorial pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Constanţa, iar în zona micilor producători, vom avea mai multe prezentări şi degustări de produse. Va fi, de asemenea, prezentă şi anul acesta firma Carrefour Colentina Bucureşti cu conceptul de Street Food.
  • O agendă bogată de evenimente!
  • Urmărim ca şi prin aceste evenimente să venim în sprijinul firmelor şi fermierilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul agricol şi să-i atragem în număr cât mai mare să viziteze târgul. Dar, principalul nostru obiectiv rămâne, în continuare, creşterea numărului de expozanţi mari care să prezinte o gamă cât mai largă de maşini şi utilaje agricole pentru a putea răspunde nevoilor de pe piaţa agricolă.
  • Nu-mi rămâne decât să vă doresc mult succes şi ca această ediţie a Târgului AgriCultura să fie apreciată de cei cărora le este adresată.
  • Vă mulţumesc şi vă aşteptăm la deschiderea oficială care va avea loc joi, 26 septembrie, ora 12, când va avea loc şi o conferinţă de presă.



Categorie articol: 

Comentarii