Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

O elevă din Brăila a dezvoltat o aplicaţie care îmbogăţeşte cultura generală

• “Ripple” este aplicaţia educaţională creată de Nicoleta Ciauşu, absolventă a Colegiului Naţional “Gh. M. Murgoci”, prin care utilizatorii pot afla informaţii din mai multe domenii, cum ar fi geografie sau istorie • tânăra a participat cu acest proiect la Concursul “InfoEducaţie”, câştigând premiul I pentru al treilea an consecutiv

 

Nicoleta Ciauşu, o tânără din Brăila, proaspăt absolventă a Colegiului Naţional “Gh. M. Mugroci”, a creat o aplicaţie educaţională pentru mobil ce are ca scop dezvoltarea culturii generale prin învăţarea zilnică. Aplicaţia se numeşte “Ripple” şi prezintă mai multe domenii de interes posibile din care utilizatorul poate alege, cum ar fi geografia sau istoria, urmând ca în fiecare zi să primească o lecţie scurtă pe una din temele dorite, într-un format lejer, accesibil oricând. Lecţiile sunt organizate într-un format ordonat, existând posibilitatea de a vizualiza oricând progresul user-ului din momentul respectiv. Totodată, utilizatorul poate alege să renunţe în orice moment la un anumit subiect de studiu şi să opteze pentru altul. Aplicaţia permite, de asemenea, trimiterea unei notificări care să amintească utilizatorului de lecţia zilnică, iar lecţiile pot fi distribuite pe mail sau What's up. Un alt aspect important este că aplicaţia poate fi folosită chiar şi offline, indiferent de disponibilitatea semnalului (în metrou, în tren etc.).

Nicoleta a creat “Ripple” pentru competiţia naţională “InfoEducaţie”, concurs dedicat elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interes pentru crearea aplicaţiilor informatice, unde a reuşit să câştige premiul I la categoria “Soft educaţional”. Tânăra coordonată de prof. Paul Pruş ne-a mărturisit că nu se aştepta să se claseze pe primul loc, mai ales că a lucrat la acest proiect “în reprize”, în paralel cu pregătirea pentru examenul de bacalaureat, pe care, de altfel, l-a promovat cu o medie foarte bună.

“Nu mă aşteptam să câştig. Fiind şi clasa a XII-a nu am avut foarte mult timp. Am lucrat când am mai avut şi eu un petec de timp liber. O bucată e făcută în vacanţa de Paşte şi o bucată e făcută cu două săptămâni înainte de concurs, că atunci am avut şi eu răgaz. În rest a trebuit să învăţ, să mă ocup de bacalaureat”, ne-a povestit aceasta.

Nu este pentru prima dată când Nicoleta câştigă premiul I la această competiţie. De fapt, am putea spune că aceasta deţine recordul în materie de participări şi premii la “InfoEducaţie”. Prima oară a fost în clasa a X-a, când a câştigat locul I la secţiunea “Soft utilitar” cu jocul “PancakeTower”. Anul următor, în clasa a XI-a, a obţinut din nou premiul I, de data aceasta cu aplicaţia “Learn Anatomy”, destinată elevilor care vor să dea la medicină. Vara aceasta, în clasa a XII-a, Nicoleta a obţinut pentru a treia oară premiul I, tânăra mărturisind că are de gând să facă aplicaţia “Ripple” disponibilă gratuit în AppStore.

Lista performanţelor ei nu se opreşte însă aici! În clasa a IX-a aceasta s-a calificat la olimpiada naţională de informatică, în clasa a X-a a câştigat premiul I la Concursul “Programează în GreenFoot”, iar în clasa a XI-a a participat la olimpiada naţională de informatică, olimpiada naţională de tehnologia informaţiei m- secţiunea C# (medalie de bronz) şi tot în clasa a XI-a a fost programator principal al echipei de robotică a Colegiului “Murgoci” în competiţia BRD First Tech Challenge. Şi, deşi a avut un program încărcat în liceu, Nicoleta şi-a făcut timp şi pentru activităţi de voluntariat la Crucea Roşie, Coder Dojo Brăila şi în cadrul Colegiului “Murgoci”, unde a ţinut cursuri de C# pentru elevii mai mici.

Nicoleta a ales să urmeze Facultatea de Matematică-Informatică din cadrul Universităţii Bucureşti, fiind admisă pe locurile destinate olimpicilor ca urmare a premiilor obţinute la “InfoEducaţie”.




Categorie articol: 

Comentarii