Mergi la conţinutul principal

"Munca mea e să-i învăţ viaţa, nu numai problemele prevăzute de programă"

Însă eu nu cred până nu văd şi am vrut să mă conving. Eu sunt profesor de arte plastice şi auzisem de Brâncuşi, dar nu ştiam foarte multe lucruri despre România. Am rămas plăcut impresionat, oamenii sunt primitori, românii ştiu să-şi primească oaspeţii. La început chiar am fost puţin jenat...
- Cum vedeţi diferenţele dintre sistemul educaţional românesc şi cel francez?
- Nu am avut timp să aprofundez, dar cred că un sistem este eficient dacă elevii sunt mulţumiţi. Oricare ar fi sistemul, important e să înţeleagă şi să se simtă bine. Ca director, eu manageriez liceul... deci am grijă ca sistemul să se plieze şi profesorilor. Munca mea e să-i învăţ viaţa, nu numai problemele prevăzute în programă. Sistemul nostru nu are reguli foarte stricte, însă cel puţin la noi în liceu, noi discutăm, clarificăm orice problemă. De exemplu, nu impun ţinuta elevilor, dar trebuie să înţeleagă că există o limită, trebuie să ştie că există un minimum şi un maximum în tot.
- În Franţa se pune accent pe activităţile extraşcolare?
- Da, participăm la o mulţime de proiecte naţionale şi internaţionale. Colaborăm cu Canada, Italia, România. Îi ajut pe elevi... De exemplu, voi merge la Paris cu câţiva elevi pentru a-i ajuta la realizarea unui proiect. Aceste activităţi le facem ca să fim împreună, nu pentru diplomă. Când sunt cu ei, nu mai sunt director. Activităţile de grup îi ajută şi pe începători să se integreze şi să se maturizeze.
- Ce problemă majoră credeţi că are sistemul de învăţămînt francez?
- Sistemul nu e eficient datorită numărului mare de ore, programului încărcat al elevilor. Volumul de informaţie e prea mare. Orele încep la 8.30 şi durează până la 14.00. După pauza de masă, elevii se întorc la muncă până la ora 15.30. Cred că elevii pot fi eficienţi făcând şi altceva. De exemplu sport, însă numărul de ore nu este foarte mare, depinzând de nivelul elevului.
- Această vizită poate aduce beneficii modului de abordare viitor în ceea ce priveşte tehnica educaţională?
- Am văzut multe lucruri interesante. Programul este altfel structurat, ca şi structura liceului, cum sunt amfiteatrele din liceul român, de exemplu. Vreau să aduc schimbări liceului unde lucrez, am multe proiecte de viitor. De exemplu, înainte să plec spre România, am lăsat un chestionar profesorilor pentru a-i consulta în diferite probleme privind programul elevilor. De exemplu, pentru a găsi o soluţie elevilor de la internat, care muncesc toată săptămâna şi nu au nicio formă de relaxare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro