Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Haos în educaţie

Răsfoind metodologia, n-am putut să nu remarc, cu o oarecare urmă de dezorientare şi de iritare, faptul că organizarea didactică a acesteia are la bază o discrepanţă "covârşitoare" între teoria pe care o conţine şi practica pe care o promovează în programa şcolară. De exemplu, subiectele din care elevii de clasa a XII-a pot alege la ultima probă scrisă sunt rupte de orice realitate. Poftiţi o mostră extrasă chiar din metodologie: "pentru una dintre disciplinele cuprinse în următoarele două grupe: fizică, chimie, biologie sau informatică (pentru profilul real din filiera teoretică, pentru profilul tehnic şi profilul resurse naturale şi protecţia mediului din filiera tehnologică şi pentru profilul militar din filiera vocaţională) sau geografie, filosofie, logică şi argumentare, economie, psihologie şi, după caz, sociologie (pentru profilul umanist din filiera teoretică, pentru profilul servicii din filiera tehnologică şi pentru toate profilurile şi specializările din filiera vocatională, cu excepţia celui militar)".
Voi ce înţelegeţi din asta? Pentru că mie mi se pare doar o straşnică aberaţie. Ca elev în clasa a XII-a, la un profil de limbi străine mi s-ar fi părut normal să pot alege o limbă străină diferită de cea pe care o voi da la atestat sau măcar literatură universală. În principiu, ceva care să se potrivească profilului, numărului de ore, materiilor pe care la dau la teză. Oricum, nu aici apare culmea aberaţiei. De exemplu, ce vor face elevii de la liceele de artă? Aceşti copii au vrut să urmeze cursurile unui liceu de artă pentru a studia timp de patru ani desen, muzică sau teatru, iar acum ministerul le trânteşte în nas şase materii, care în niciun caz nu se leagă de specializarea lor. Cât timp vom aştepta răspunsuri (răspunsuri în aşteptarea cărora, de obicei, în România trebuie să ai răbdarea de fier a unui pustnic pentru a nu claca nervos), îmi permit, în numele majorităţii, să trag o micuţă concluzie: după consecvenţa cu care se promovează harababura, lipsa de profesionalism şi schilodirea logicii în sistemul educaţional românesc, nu mă mai miră deloc ipoteza care tot circulă prin aer: cum că în viitorul apropiat, România va dărui Europei neamuri de indivizi obtuzi şi tone de individualităţi contrafăcute.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii