Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Grilă la proba de Matematică a simulării naţionale. Eroare în subiectele de la Română

• mai multe subiecte de tip grilă au avut de rezolvat elevii de clasa a VII-a în prima parte a probei • la clasa a VIII-a, structura subiectelor a rămas aceeaşi • potrivit reprezentanţilor ISJ Brăila, niciunul dintre cei aproape 5.000 de elevi brăileni nu a refuzat să rezolve subiectele primite la proba de matematică, aşa cum îndemnase Consiliul Naţional al Elevilor, ca semn de protest faţă de “experimentele din sistemul de învăţământ” • Ministerul Educaţiei este din nou în mijlocul unui scandal, după ce a fost semnalată o greşeală la simularea de la limba română

 

Elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a au susţinut, ieri, cea de-a doua şi ultima probă scrisă din cadrul simulării examenului de Evaluare Naţională. Vorbim despre “testarea de foc” - matematica, unde elevii de clasa a VII-a au primit o structură nouă de subiecte - teste grilă în cerinţele de examen. La prima parte, care însuma 30 de puncte, copiii au primit şase exerciţii pe care trebuia să le rezolve şi să aleagă dintre variantele A,B,C,D pe cea corectă. La clasa a VIII-a, structura subiectelor nu a diferit de ce s-a dat în anii trecuţi.

Aşa cum ne-a transmis conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila, şi la această probă prezenţa a fost numeroasă. Astfel, la clasa a VII-a au fost prezenţi 2.530 elevi, în timp ce 315 candidaţi au absentat (prezenţă de aproape 89%). La clasa a VIII-a, la probă au participat 2.452 elevi, în timp ce 351 candidaţi au lipsit (prezenţa de 87,5%). Precizăm că din numărul absenţilor fac parte şi elevii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) care nu şi-au exprimat, în scris, intenţia de a participa la simulare.

Aşa cum ne-au mai informat reprezentanţii ISJ Brăila, în judeţul nostru niciunul dintre 5.000 de elevi nu a predat la finalul probei foaia goală, aşa cum îndemnase Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), ca semn de protest faţă de “experimentele din sistemul de învăţământ”. Însă cum săptămâna viitoare va începe simularea Bacalaureatului, liderii elevilor fac apel la liceeni să îşi manifeste astfel nemulţumirile, predând foaia goală la finalul probelor.

“În contextul actual, când reforma educaţională este doar la nivel teoretic, iar schimbările se fac fugitiv, este absolut necesar ca fiecare dintre noi, elevii, să ridice un semn de întrebare şi să demonstreze, prin implicare, că opinia beneficiarilor primari ai educaţiei nu poate fi ignorată! Fie că eşti elev în clasele a VII-a - a VIII-a sau a XI-a - a XII-a, dacă simţi că vrei mai mult decât experimente în sistemul de învăţământ, te aşteptăm alături de noi în protestul «Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naţionale»!”, este mesajul transmis de CNE.

În replică, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a declarat că organizarea simulării a fost dezbătută în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanţii elevilor, părinţilor, profesorilor şi ai altor parteneri sociali, majoritatea susţinând acest demers care vine în sprijinul elevilor. Mai mult, MEN susţine că în anul 2018, la Evaluarea Naţională, din 150.603 candidaţi înscrişi, 55.080 elevi nu au obţinut nota 5 la proba de Matematică, iar 31.440 de elevi au luat note sub 5 la proba de Limba şi Literatura Română, fapt ce impune  “intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educaţional al tuturor copiilor”.

 

Greşeală în subiectele de la limba română

Scandalurile par să se ţină lanţ de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). După ce, luni, elevii de gimnaziu au susţinut proba la limba şi literatura română din cadrul simulării examenului de Evaluare Naţională, ieri, un critic literar a remarcat o greşeală în subiectele primite de candidaţi. Concret, la clasa a VIII-a, poetului român Ştefan Octavian Iosif i-a fost atribuită o poezie semnată de fapt de germanul Heinrich Heine şi tradusă de Şt. O. Iosif, scrie HotNews.ro.

“Regret să constat că ne întâlnim din nou cu un malpraxis pedagogic în întocmirea subiectelor de examen pentru elevii de gimnaziu. S-a mai întâmplat în 2009, nu la simulare, ci la evaluarea efectivă, când autorii subiectelor le-au dat copiilor pe foaia de examen un text greşit din Caragiale, originalul era modificat, oricât de incredibil ar părea. De data aceasta, o poezie a unuia dintre cei mai cunoscuţi poeţi romantici germani, Heinrich Heine, e prezentată ca fiind a lui Şt. O. Iosif, deşi până şi pe internet, pe Wikisource, de pildă, ea apare ca fiind traducere”, a declarat pentru HotNews.ro criticul literar Luminiţa Corneanu.

Potrivit MEN, subiectele de la simulări “sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE – instituţia din subordinea Ministerului Educaţiei care elaborează subiectele tuturor examenelor naţionale – n.red.) şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”.

Eroarea legată de autorul textului nu influenţează însă răspunsurile date de elevi la cerinţele cerute. Rezultatele obţinute la simularea Evaluării Naţionale vor fi publicate pe 22 martie.




Categorie articol: 

Comentarii