Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Dilema limitatoarelor de viteză, dezbătută în CLM Brăila

• consilierul municipal PND Bogdan Botea i-a solicitat primarului să ia în calcul, pe viitor, un proiect privind montarea de limitatoare de viteză în dreptul trecerilor pietonale din oraş, unde se întâmplă frecvent accidente în care sunt implicaţi pietoni • consilierul a vorbit în special de trecerile din dreptul şcolilor şi în zonele cu clădiri importante • primarul Marian Dragomir a explicat că s-a mai încercat în trecut montarea de limitatoare de viteză, însă nu au avut succesul dorit şi au fost eliminate în cele din urmă • acesta a precizat că disconfortul şoferilor care conduc prudent, dar şi al locuitorilor din zonele unde se montează limitatoarele este prea mare

 

Accidentele de la trecerile pietonale din oraş, în special cele în care sunt implicaţi şi pietoni, a reprezentat un subiect de dezbatere în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CLM Brăila, fără însă a se ajunge la un rezultat concret. Mai exact, consilierul municipal PNL Bogdan Botea a ridicat problema necesităţii montării de limitatoare de viteză din cauciuc în dreptul tuturor trecerilor pietonale din zonele unde se întâmplă frecvent accidente, unde există şcoli sau clădiri importante, însă propunerea sa nu a fost prea bine primită în plen.

“Vreau să discutăm puţin despre accidentele rutiere cu pietoni. Sunt treceri de pietoni cu accidente frecvente în oraş. Noi am mai avut această discuţie în 2016. Trebuie să punem nişte limitatoare la anumite treceri de pietoni. Unde este trafic mare de pietoni şi unde şoferii au tendinţa să accelereze. Poate să stea şi şeful Poliţiei acolo cu radarul, tot nu are cum să oprească niciodată acest lucru. La licee, lângă şcoli, unde sunt instituţii importante, ar trebui montate limitatoare de viteză din cauciuc, ca să îi potolească pe şoferii vitezomani. Deci nu din asfalt, din cauciuc. Se poate face un astfel de proiect. Observ şi din presă. Accidentele sunt în aceleaşi locuri şi este acelaşi tip de accident”, a declarat Botea.

Primarul Marian Dragomir s-a arătat însă împotriva montării de limitatoare de viteză. Acesta a explicat că s-a mai încercat în trecut descurajarea vitezomanilor prin montarea de astfel de limitatoare, însă fără succes. Ba mai mult, singurul lucru rezultat a fost disconfortul pentru cetăţenii care locuiau în zonă, precum şi pentru conducătorii auto care respectă legea.

 

Dragomir: «Nu v-aş dori să locuiţi la blocul sau la casa în dreptul căreia există un limitator de viteză»

Edilul-şef a ţinut să adauge că s-au purtat foarte multe discuţii la nivelul CLM pro şi contra limitatoare de viteză, însă practica a arătat că acestea nu  sunt atât de eficiente, pentru că de multe ori vitezomanii trec nestingheriţi peste ele, iar uneori o fac special. Dragomir a mai explicat şi că în dreptul şcolilor din oraş sunt mereu echipaje ale Poliţiei Locale care au grijă să dirijeze circulaţia atunci când elevii merg la ore, dar şi atunci când pleacă.

“Limitatoarele de viteză respective, deşi au o anumită eficienţă, întotdeauna vor genera anumite blocaje în trafic. Dar cel mai delicat subiect este al celor care locuiesc în zona limitatorului respectiv, pentru că dacă noi toţi din această sală vom merge regulamentar şi vom respecta limitarea de viteză - nu vorbesc de faptul că toţi cei care merg şi respectă regulile de circulaţie trebuie să îşi strice maşinile cu acele limitatoare -, şoferii amatori de viteză vor trece în continuare. Cu aceeaşi viteză, chiar şi peste limitatoarele respective. La fel şi cei cu tirurile. Şi nu v-aş dori să locuiţi la blocul sau la casa în dreptul căreia există un limitator de viteză şi trece un şofer noaptea, când şoseaua este liberă, cu peste 40 - 50 km/h, pentru a simţi acele trepidaţii. Vorbeam mai devreme despre trepidaţiile de la tramvai, dar imaginaţi-vă trepidaţiile de la un limitator de viteză peste care trece un tir cu o anumită viteză, ca să vedeţi ce înseamnă. Noi am mai purtat câteva discuţii pe zona aceasta şi să ştiţi că acele limitatoare vor fi o pacoste tot pentru şoferii civilizaţi. În municipiul Brăila s-au mai instalat acum câţiva ani în urmă, acum vreo 9 sau 10 ani, pe Calea Călăraşilor şi pe Buzăului limitatoare de viteză. Nu au avut eficienţa dorită şi ştiţi cu toţii că au fost scoase. Tot în CLM, după o dezbatere foarte amplă, au fost avizate nişte limitatoare de viteză care se numesc acum «la cămile» în zona Anghel Saligny. Mergeţi cu maşina pe ele şi o să vedeţi ce o să simţiţi dumneavoastră, un conducător auto cu bun simţ, care respectă regulile de circulaţie. Nu trebuie să sufere toţi locuitorii Municipiului Brăila pentru că avem 20 sau 30 de vitezomani care nesocotesc acele treceri de pietoni. Cei de la Poliţia Locală dirijează circulaţia în zona şcolilor, la intrarea elevilor la ore şi la ieşirea lor. Ei o vor face şi în viitor. Dar la un moment dat trebuie ca noi, locuitorii Municipiului Brăila, să avem bunul simţ, să îi convingem şi pe cei puţini, dar deranjanţi, care nu respectă limita de viteză, în loc să suferim cu toţii din cauza unui număr foarte restrâns de şoferi”, a declarat Dragomir.

În ciuda faptului că Botea a insistat pe ideea că prioritate ar trebui să aibă pietonii şi nu disconfortul şoferilor care conduc regulamentar, discuţia nu a ajuns la nicio concluzie.




Categorie articol: 

Comentarii