Mergi la conţinutul principal

Circulaţia auto, întreruptă pe Calea Galaţi, pe tronsonul Pod Brăiliţa - Vidin

• situaţia va mai dura circa 10 zile, fiind cauzată de lucrările derulate de CUP “Dunărea” la conductele subterane de apă şi canalizare • compania de utilităţi intenţionează să pună la punct toate racordurile înainte de a se turna noul covor asfaltic pe carosabil • după cum se ştie, acea porţiune din Calea Galaţi face obiectul unui contract de reparaţii capitale, pe care Primăria l-a încheiat, anul trecut, cu “Tancrad” Galaţi • lucrările de reabilitare ar trebui să fie gata până în luna iunie a anului în curs

 

Timp de circa 10 zile, circulaţia auto pe Calea Galaţi, între Pod Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin, va fi întreruptă pe anumite porţiuni din cauza unor lucrări derulate de Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila. Ieri, de exemplu, nu s-a putut circula de la intersecţia cu strada Cezar Petrescu până la intersecţia cu Valea Călugărească. Asta pentru că echipele de lucru ale CUP “Dunărea” făceau racorduri la reţeaua de apă potabilă şi la canalizare, în dreptul mai multor imobile.

O operaţiune similară s-a derulat şi în urmă cu doi ani, în primăvara anului 2017 când, la fel ca şi acum, Calea Galaţi urma să intre în reparaţii capitale, iar CUP “Dunărea” se grăbea să rezolve problema racordurilor transversale înainte de a se turna noul covor asfaltic pe carosabil. După cum se ştie, însă, firma care avea la acel moment contractul de reabilitare a Căii Galaţi - “Telor Invest” Bucureşti - a abandonat şantierul şi nu a mai făcut nicio asfaltare.

Directorul CUP “Dunărea”, Silviu Mangiurea, ne-a declarat că problema racordurilor nu a putut fi complet rezolvată în 2017, deoarece firma titulară de contract din acel moment, “Telor Invest”, nu ar fi mai acceptat prezenţa pe şantier a echipelor de lucru ale companiei de apă. “Fosta societate care deţinea contractul de reabilitare a Căii Galaţi a făcut obiecţiuni în instanţă, că am fi încălcat anumite norme, iar din acest motiv a trebuit să încetăm lucrările înainte de a finaliza toate racordurile. Noi voiam să punem la punct conductele subterane de apă şi canalizare înainte de a se turna covorul asfaltic pe carosabil, aşa încât pe o perioadă de cel puţin cinci ani să nu mai fie nevoie să se facă săpături în zonă. Aceeaşi intenţie o avem şi acum, când contractul de reabilitare aparţine altei firme. Vrem să punem la punct aceste aspecte înainte de a se face asfaltarea”, ne-a declarat directorul Mangiurea. Acesta precizează că, în total, se vor face săpături în dreptul a 50 de imobile. Marea majoritate a acestora, adică circa 80%, nu erau racordate la reţeaua de canalizare. Restul de 20% erau deja racordate la canalizare, în schimb existau probleme cu conductele, din cauza vechimii acestora. De asemenea, la unele imobile sunt probleme cu ţevile de apă, care sunt mâncate de rugină şi trebuie schimbate. Directorul Silviu Mangiurea preconizează că toate aceste racorduri vor fi finalizate în maxim 10 zile.

Reabilitarea Căii Galaţi, între Pod Brăiliţa şi intersecţia cu Şoseaua de Centură a municipiului, ar fi trebuit să fie gata la sfârşitul anului 2017, însă nu s-a întâmplat aşa deoarece firma care a câştigat iniţial contractul - “Telor Invest” Bucureşti - s-a dovedit incapabilă să ducă treaba la bun sfârşit, executând doar 4% din volumul de lucrări. Primăria a dat în judecată firma respectivă, solicitând prejudicii pentru abandonarea şantierului. Totodată, Primăria Brăila a suplimentat bugetul acestei investiţii, de la  6.178.640 lei, cât era iniţial, la valoarea actualizată de 8.685.051,67 lei, pe motiv că “Telor Invest” a făcut decopertări pe carosabil, iar pentru că nu s-a turnat asfalt la timp au apărut tasări ale fundaţiei, fapt ce face ca volumul de lucrări să fie mai mare decât era înainte de deschiderea şantierului. După suplimentarea bugetului, lucrarea a fost scoasă din nou la licitaţie, prin cerere de oferte. Oferta cea mai bună a fost cea a firmei “Tancrad” Galaţi, care s-a angajat să facă lucrarea contra sumei de 6,55 milioane lei, faţă de 8,6 milioane lei cât era dispusă Primăria să plătească, rezultând astfel o economie considerabilă. Lucrarea este finanţată de Guvern, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, data până la care pot fi folosiţi banii fiind luna iunie a anului 2019, după cum ne-a explicat viceprimarul Alexandru Jantea.

Până la ora actuală, firma “Tancrad” a reuşit să toarne covor asfaltic pe porţiunea din cartierul Vidin, mai exact de la linia de tramvai până la ieşirea din municipiu. În prezent, se lucrează pe tronsonul dintre ieşirea din municipiu şi intersecţia cu Şoseaua de Centură, urmând ca lucrările de refacere a fundaţiei şi de turnare a covorului asfaltic să înceapă şi între Pod Brăiliţa şi Cartierul Vidin, adică acolo unde în prezent lucrează CUP “Dunărea” la racordurile subterane de apă şi canalizare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro