Mergi la conţinutul principal

Bilanţ la sfârşit de an, la Camera de Comerţ Brăila

• într-un interviu, Ştefan Fusea, preşedintele CCIA Brăila, vorbeşte despre obiectivele propuse şi  acţiunile mari organizate în acest an

 

- Domnule preşedinte, cum a fost anul 2018 pentru instituţia camerală brăileană? Cum estimaţi că veţi încheia anul? Aţi reuşit să vă realizaţi obiectivelor propuse?

- Colegiul de conducere al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila care se întruneşte trimestrial pentru analiza activităţii desfăşurate în perioada anterioară şi stabilirea acţiunilor pentru trimestrul următor, la ultima întâlnire care a avut loc la finalul anului, din analiza efectuată, a constatat că au fost realizate acţiunile propuse şi atinse obiectivele stabilite pentru 2018.

Din punct de vedere financiar, vom încheia bine anul, am reuşit să realizăm veniturile propuse şi să ne încadrăm în cheltuieli astfel încât, din estimările făcute, vom avea un rezultat pozitiv.

 

- Ce ne puteţi spune despre acţiunile mari pe care le-aţi organizat anul acesta? Cum au decurs, faţă de ediţiile precedente?

- Prima acţiune mai amplă organizată anul acesta a fost Salonul Auto Pro. După două ediţii organizate pe Faleza Dunării, am schimbat locaţia pe Platforma Brăila Mall pentru a putea beneficia de o suprafaţă de expunere mai mare, cca 8.000 mp.

Aflată la a XIX-a ediţie, manifestarea a reuşit să reunească toţi dealerii auto din Brăila, firma Iveco din Galaţi precum şi alţi furnizori de servicii din domeniu. Vizitatorii au avut oportunitatea de a vedea reunite 18 mărci auto şi de a o alege pe cea mai potrivită nevoilor şi posibilităţilor lor.

Pentru prima dată, în deschiderea evenimentului, am organizat o paradă cu maşini de colecţie, motociclete şi maşini ale dealerilor expozanţi care au plecat de la Primărie, au urmat un traseu în oraş şi apoi au ajuns pe Platforma Brăila Mall, la deschiderea evenimentului.

Pe durata Salonului au avut loc manifestări adresate vizitatorilor: demonstraţii de îndemânare oferite de piloţi profesionişti, demonstraţii de karturi, concurs de biciclete, desene pe asfalt, concurs de fotografie.

Pentru instituţia noastră nu este un eveniment profitabil din punct de vedere financiar dar, consider că este unul binevenit şi aşteptat în oraşul nostru.

 

- Cum a fost ediţia de anul acesta a târgului de agricultură, un eveniment cu tradiţie şi aşteptat în fiecare an de specialiştii din agricultură?

- Organizat în colaborare cu Primăria Municipiului Brăila şi Consiliul Judeţean Brăila, ca şi ediţiile anterioare, Târgul Naţional AgriCultura s-a desfăşurat pe o suprafaţă de cca 10.000 mp, pe care au expus cca 65 firme din 8 judeţe, numărul şi diversitatea utilajelor şi echipamentelor prezentate fiind mai mare, faţă de anii precedenţi.

Fermierii brăileni precum şi cei din judeţele învecinate au avut ocazia să întâlnească dealeri de maşini şi utilaje agricole, producători şi dealeri de seminţe şi material săditor, procesatori de produse agricole, pomicultori, reprezentanţi ai staţiunilor de cercetare-dezvoltare agricolă şi asociaţiilor de producători, dealeri auto, mici producători şi meşteşugari etc.

Pe durata celor 4 zile, au fost organizate evenimente conexe (seminarii pe teme legate de oportunităţi de finanţare şi învăţământ dual pentru agricultură, concurs de şah, degustări de produse tradiţionale) precum şi programe artistice susţinute de cântăreţi şi ansambluri de dansuri populare din judeţele Brăila, Tulcea şi Vrancea, evenimente care s-au bucurat de interes şi au încântat atât expozanţii cât şi vizitatorii.

În fiecare an, ne dorim să atragem cât mai mulţi expozanţi, din diverse domenii de expunere, şi totodată şi fermieri care să poată alege dintr-o gamă cât mai largă, echipamentele şi utilajele adecvate cerinţelor şi nevoilor, la un raport calitate/preţ cât mai bun.

 

Din câte ştim, finalul de an la Cameră este marcat întotdeauna de Topul firmelor, un alt eveniment cu o tradiţie de peste 20 de ani, aşteptat de mediul de afaceri din Brăila. Ce ne puteţi spune despre ediţia de anul acesta?

Întotdeauna acordăm o atenţie deosebită organizării acestui eveniment. Consider că reprezentanţii firmelor premiate, care ne onorează, an de an, cu prezenţa lor, merită să se bucure de o seară specială în care sunt cunoscuţi şi recunoscuţi pentru eforturile şi rezultatele obţinute în anul anterior organizării evenimentului.

A fost un eveniment important pentru mediul de afaceri brăilean, la care au participat peste 250 persoane, reprezentanţi ai firmelor premiate, reprezentanţi ai Administraţiei Publice Locale, alţi invitaţi.

Festivitatea de premiere a fost organizată sub forma unei cine festive în cadrul căreia invitaţii
s-au bucurat de o atmosferă deosebită.

 

În afara acestor evenimente mari pe care le-aţi organizat, ce alte acţiuni au marcat anul acesta activitatea Camerei de Comerţ Brăila?

Activitatea Camerei este diversă, serviciile noastre fiind oferite, precum prea bine se ştie, în special firmelor membre dar şi altor firme sau persoane interesate.

Suntem furnizori de formare profesionsală a adulţilor din anul 2004 şi, în această calitate, am organizat cursuri autorizate pentru diverse ocupaţii şi meserii. În plus, am desfăşurat seminarii de informare pe diverse domenii de interes pentru mediul de afaceri: programe de finanţare, modificări legislative, oportunităţi de afaceri etc.

Am participat la evenimente organizate de alte instituţii, atât în ţară cât şi în străinătate, la care am fost invitaţi.

Anul acesta am reeditat Albumul “Welcome to Brăila”, noua ediţie fiind dedicată împlinirii a 650 de ani de la atestarea documentară a oraşului nostru. Realizat într-o prezentare grafică deosebită, albumul este un cadou foarte potrivit pentru parteneri de afaceri, colaboratori, prieteni.

Încă de la lansare, albumul s-a bucurat de aprecieri din partea celor prezenţi. Editat în 1.000 exemplare, deja am avut cereri pentru peste 400 ex. din partea firmelor, instituţiilor dar şi persoanelor fizice.

 

Ce vă propuneţi pentru anul viitor? Aveţi în vedere acţiuni noi?

În cea mai mare parte, acţiunile Camerei vor fi cele pe care le organizăm în fiecare an dar, ne propunem şi evenimente noi, proprii sau în parteneriat cu alte instituţii.

În prima parte a anului, vom avea Salonul AutoPro, planificat în a doua jumătate a lunii mai. Alături de Trofic Invest Plant, firmă membră, vom colabora la organizarea celei de a doua ediţii a Târgului de vinuri “Vin la Dunăre”, în luna iulie. Pentru cea de a doua jumătate a anului, avem cele două mari acţiuni, Târgul Naţional AgriCultura, în perioada 26 – 29 septembrie, şi Topul firmelor, la sfîrşitul lunii octombrie.

Nu am renunţat la ideea de a avea un târg de promovare a producătorilor locali, “Produs în Brăila”. Sperăm să reuşim să-l organizăm în 2019, în prima parte a anului, eventual în preajma sărbătorilor pascale. Vom vedea cum vor reacţiona firmele care vor fi invitate, dacă vor considera că un astfel de eveniment reprezintă o oportunitate de a-şi promova produsele.

Pe de altă parte, dorim să ne diversificăm oferta de cursuri autorizate, pentru a răspunde în mai mare măsură cerinţelor locale. Fără să fiu considerat lipsit de modestie, Camera de Comerţ este unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi furnizori locali de formare profesională, cu experienţă de peste 15 ani, un număr de cca 3.500 absolvenţi şi cu formatori bine pregătiţi şi cu o bogată expertiză.

 

Ce doriţi să transmiteţi mediului de afaceri brăilean pentru anul 2019?

Să aibă un an bun, afaceri prospere prin care să contribuie la dezvoltarea Brăilei, pe toate planurile! Să fie mai uniţi, mai perseverenţi, mai încrezători în forţele proprii dar şi mai încrezători în forţa comună! Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila poate, prin această forţă comună, să reprezinte şi să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri în ansamblu, dar şi a fiecărei firme, în parte. Veniţi lângă noi pentru că numai împreună vom putea reuşi! La mulţi ani!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro