Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Spune-ne cât de respectat e Statutul Elevului în judeţul nostru!”

• aceasta este invitaţia pe care o lansează Consiliul Judeţean al Elevilor Brăila, ce are scopul de a verifica gradul de implementare al documentului

 

Consiliul Judeţean al Elevilor (CJE) Brăila invită elevii, dar şi profesorii, să îşi exprime opinia vizavi de modul în care se respectă Statului Elevului în şcolile din judeţul nostru. Adoptat în 2016, Statului Elevului este un document care reglementează distinct drepturile, îndatoririle şi interdicţiile aferente calităţii de elev, precum şi modalităţile de sancţionare, asociere şi reprezentare specifice.

“Din dorinţa de a realiza o radiografiere a sistemului de învăţământ românesc şi de a verifica gradul de implementare al documentului, consiliile judeţene ale elevilor îşi asumă anual derularea unui amplu proces de consultare, a cărui finalitate o reprezintă redactarea Raportului privind implementarea Statutului Elevului la nivel judeţean (RISEJ). Se încearcă, astfel, prin aducerea neregulilor din sistem în atenţia publică, tragerea unui semnal de alarmă şi determinarea decidenţilor să conştientizeze importanţa adoptării unor măsuri reale. Pentru construirea unei societăţi puternice, formată din indivizi responsabili, este esenţială o educaţie bazată pe principii democratice, dar şi pe respectarea legii în vigoare”, transmite CJE Brăila printr-un comunicat de presă.

Opiniile elevilor şi profesorilor pot fi transmise prin completarea unui formular disponibil la adresa https://bit.ly/RISEJ_Braila

“Cunoscând problemele, putem milita împreună cu ceilalţi actori educaţionali pentru soluţii optime pe termen lung. Fie că eşti cadru didactic sau elev, aşteptăm răspunsul tău. Ne va fi cu siguranţă de ajutor în demersul nostru”, se mai precizează în comunicatul de presă.

Deşi au trecut patru ani de la adoptarea Statutului, liderii elevilor susţin că prevederile documentului nu sunt încă respectate în toate unităţile de învăţământ, fiind frecvente abuzurile, cazurile de încălcare voluntară a lor, dar şi de omitere ca o consecinţă a lipsei de informare. Printre abaterile constatate de elevi se numără: consemnarea absenţei în catalog ca metodă de pedepsire a elevului, notarea subiectivă a acestuia, „confiscarea” telefoanelor mobile, practica „fondului clasei” sau „fondului şcolii”, interzicerea părăsirii incintei şcolare de către elevii majori.




Categorie articol: 

Comentarii