Mergi la conţinutul principal

“Braicar”, copleşit de eliminarea din piaţă a maxi-taxi

• cel puţin asta este concluzia pe care au tras-o brăilenii după ce “Braicar” a rămas unic operator pe piaţa locală de transport • zeci de călători ne-au semnalat de la începutul acestei luni faptul că, la orele de vârf, autobuzele sunt arhipline • operatorul de transport public a subliniat că zilele acestea se fac ajustări în graficele autobuzelor pentru a corecta problemele semnalate • primarul Marian Dragomir dă asigurări că se continuă achiziţia de autobuze pentru “Braicar” inclusiv autobuze electrice  

 

Abia se mai liniştiseră apele după recenta lărgire a parcului auto al Braicar cu 32 de autobuze noi că un nou val de reclamaţii din partea călătorilor vin să tragă un nou semnal de alarmă cu privire la haosul din transportul în comun, postum maxi-taxi. Zeci de minute de aşteptare în staţii şi autobuze care la orele de vârf circulă arhipline, reprezintă numitorul comun al celor mai multe dintre sesizările primite din partea brăilenilor care au constatat pe pielea lor o înrăutăţire a condiţiilor de transport după ce “Braicar” a rămas singur pe piaţa de profil. “M-am umplut de nervi marţi seară aşteptând în staţie la Dunărea, spre Palatul Telefoanelor, să vină un 4. Am ajuns la 16.20 în staţie şi de atunci au trecut câte 2 autobuze pe ruta 10, 2 pe ruta spre Hipodrom, două autobuze pe linia 17, unul pe linia 13, un autobuz pe linia 34 şi două autobuze din acelea mici pe linia 16. N-am putut urca în ele pentru că erau arhipline şi mai erau ca mine în staţie mai mulţi călători care voiau să ajungă în zona Viziru. Abia pe la 16.45 a ajuns în staţie un autobuz pe linia 4 dar era deja plin. Cu greu am reuşit să urc şi nu vreţi să ştiţi că am mers ca sardelele înghesuiţi până la Ciocârlia pentru că în toate staţiile până acolo s-au tot urcat călători până când de la Barieră nu s-a mai putut urca nimeni. Abia a reuşit şoferul să închidă uşile. Mai mult, era un om în autobuz care puţea îngrozitor de stăteam toţi cu fularele la gură din cauza mirosului greu. A fost un calvar. Dar parcă mai rău decât până lunile trecute. Clar, Braicar nu face faţă să acopere şi liniile 8, 40 şi 41 pe care le-a preluat acum, din martie”, ni s-a plâns Aurelian G.

“Am avut treabă marţi, în jurul prânzului, în Centrul Vechi şi am aşteptat în Barieră extrem de mult să vină un 16 sau 17. Iar când au sosit n-au putut ajunge să oprească în staţie pentru că erau deja staţionate alte 3 autobuze care veniseră, toate în acelaşi timp, dinspre Viziru, Radu Negru şi Hipodrom. Veniseră în cârd, iar maşina 16 a oprit în dreptul trecerii de pietoni. Am crezut că opreşte în staţie după plecarea autobuzelor dinaintea sa dar şoferul a trecut mai departe, gândind pesemne că cine voia să urce la el în maşină trebuia să alerge până la trecerea de pietoni unde oprise. Degeaba i-am făcut cu mâna alături de alţi călători că n-a mai oprit la staţie şi pentru noi. Şi nici măcar nu era maşina plină să fi zis că nu mai erau locuri. Oare chiar nu se poate să li se facă nişte grafice ca să nu mai vină toate deodată în staţie după care să aştepţi zeci de minute să vină următorul cârd de autobuze?”, ne-a povestit revoltată o altă brăileancă. “Astăzi (ieri - n.r.) am plecat de la serviciu din timpul programului ca să-mi iau copilul care aşteptase zeci de minute să vină maşina pe traseul 40. Şi alţi părinţi procedaseră la fel exasperaţi că le întârziau copii. De fapt, săracii stăteau de vreo jumătate de oră în staţie fără să vină vreun autobuz. Dacă Braicar nu face faţă singur în oraş pentru ce nu s-a mai aşteptat cu eliminarea microbuzelor? Ruşine”, a comentat un alt cititor.

 

Se vor mai cumpăra autobuze pentru “Braicar”

Conducerea “Braicar” a recunoscut că este la limită cu parcul de maşini disponibile în raport cu numărul mare de trasee pe care trebuie să le mobileze cu mijloacele proprii de transport. Dar a dat asigurări că se lucrează acum la grafice noi menite să atenueze fenomenele semnalate de călători. “Avem în sarcină 18 trasee cu un parc auto de 70 de autobuze. Au fost făcute din mers mai multe schimbări în grafice şi se vor mai face vizavi de capacităţile de transport pe care să le avem pe un anumit traseu, într-un anumit interval orar, ţinând cont că au fost situaţii de aglomeraţie. Lucrurile acestea încercăm să le corectăm în aceste zile. Practic facem acum corecţiile necesare să ţinem în atenţie maximă capacităţile de transport pentru traseele pe care le deservim”, ne-a declarat directorul SC “Braicar” Cornel Săndulescu.

La rândul său, primarul Marian Dragomir a punctat, pe subiectul în discuţie, că sunt programate în acest an, dar şi în 2019, noi achiziţii de autobuze astfel încât municipalitatea să mărească parcul auto al companiei publice de transport. “Am avut o discuţie cu conducerea «Braicar» pe temele reclamate de călători şi am dat dispoziţie să fie ajustate graficele de circulaţie de aşa natură încât să fie eliminate sincopele care i-au nemulţumit pe brăileni. Am primit asigurări că se vor rezolva, zilele acestea, şi problemele cu graficele «Braicar». Vom mai cumpăra anul acesta autobuze noi, iar de anul viitor vor fi achiziţionate şi autobuze electrice. Aş dori să punctez că nu se mai putea tolera situaţia cu operatorii privaţi în regim maxi-taxi care deşi încasau bani de la călători nu plăteau nimic la redevenţa pentru bugetul local. Procesele cu ei sunt pe rolul instanţelor de judecată. În plus, nu se mai investise nimic în maşini noi, fiind plimbate prin oraş aceleaşi hârburi. Orice s-ar spune, condiţiile de circulaţie chiar şi într-un autobuz de capacitate mică sunt net superioare celor din maxi-taxi”, ne-a declarat edilul şef.

Reamintim că din această lună, “Braicar” a preluat şi sarcina asigurării serviciului de transport pe liniile secundare 8, 40 şi 41, deservite, până la finele lunii februarie, de operatorii maxi-taxi. Cele 3 trasee secundare au fost încredinţate temporar operatorului public SC “Braicar”, până când va fi gata şi se va semna un nou plan de transport de călători în oraşul nostru care cuprinde un pachet mult mai lejer ca număr de trasee ce vor fi deservite de “Braicar”. De altfel, la acest moment, încă se mai află în dezbatere publică planul de transport, datele detaliate cu privire la acesta fiind disponibile pe pagina web a Primăriei Brăila. Dezbaterea publică se va încheia luni, 12 martie, când se vor analiza toate punctele de vedere, obiecţiunile şi sugestiile din partea comunităţii locale, urmând ca în măsura în care se va impune, o parte dintre ele să vină să modifice propunerea iniţială.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro