Mergi la conţinutul principal

Un chioşc cu moţ

 Te gândeşti, aşadar, că din moment ce s-au băgat atâţia bani într-un astfel de centru - "de informare şi promovare" - autorităţile şi-au făcut un calcul temeinic, la modul "Avem de promovat asta, asta şi asta. Un centru de promovare ne costă cam atât (4,5 miliarde lei vechi). Dacă tragem linie, ne dă cu plus? Ne dă! Bun, atunci hai să luăm bani de la Uniunea Europeană şi să facem investiţia!".

Pentru orice brăilean cu scaun la cap şi cu simţul realităţii e clar că la o astfel de socoteală, rezultatul ar fi fost, inevitabil, pe minus. Brăila, la felul cum se prezintă la ora actuală, pur şi simplu nu are ce să le arate turiştilor, astfel încât să se justifice investirea a 4,5 miliarde de lei vechi într-un centru de promovare. Nu că nu ar fi potenţial! Potenţial este, slavă Domnului, însă felul cum a fost batjocorit acest potenţial, în ultimii 30 de ani, este prea jenant pentru a avea acum pretenţia de a-l promova în vreun fel.
Despre Brăila se vorbeşte laudativ doar la trecut. Brăila a fost unul dintre cele mai bogate oraşe ale României, Brăila a dat preţul grâului pe plan mondial, Brăila a avut o industrie cu zeci de mii de locuri de muncă. Acest trecut glorios a lăsat o moştenire fabuloasă, care dă acel potenţial turistic extraordinar. Ce face Brăila prezentului cu această moştenire? Îşi bate joc de ea! Ansamblul arhitectural din centrul vechi, format din casele de o frumuseţe rară, lăsate în urmă de bogaţii armatori şi industriaşi ai Brăilei, ar putea atrage mii de turişti. Pentru asta, însă, ar trebui să i se redea farmecul de odinioară. Ce farmec are acum Centrul vechi, când cele mai multe dintre clădiri plâng sub povara anilor, ajunse într-un stadiu de degradare sinonim cu ruina, când mulţi dintre oamenii care populează locuinţele iluştrilor înaintaşi au comportament primitiv, de needucaţi obişnuiţi să zbiere şi să îşi arunce gunoiul pe unde apucă sau când pe trotuare tronează din pas în pas fecalele câinilor maidanezi?
La felul cum se prezintă lucrurile, doar cineva care nu are simţul ridicolului s-ar putea gândi că zona Centrului istoric al Brăilei poate fi promovată din punct de vedere turistic. În mod normal, trebuia început cu începutul: curăţenie pe străzi şi în mentalităţi, reconstrucţie, renaştere economică, până când socotelile ieşeau pe plus şi chiar se merita o investiţie într-un centru de promovare, pentru că aveam ce promova! Ba chiar îndrăznesc să spun că oraşul s-ar fi promovat de la sine, fără să mai fie nevoie de prezenţa unui chioşc cu moţ, de aproape 4,5 miliarde de lei vechi!

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro