Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a anunţat că organizează, în perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2016, opt întâlniri regionale cu specialiştii responsabili în cadrul structurilor de achiziţii publice ale autorităţilor contractante. Scopul acţiunii este acela de a creşte gradul de profesionalizare al specialiştilor în achiziţii publice. Primele întâlniri regionale vor avea loc la Timişoara, pe 18 noiembrie, respectiv la Ploieşti, pe 26 noiembrie. De asemenea, vor fi organizate astfel de reuniuni şi în Craiova, Alba-Iulia, Galaţi, Iaşi, Cluj Napoca şi Bucureşti.
"Profesionalizarea personalului care realizează achiziţii publice este o acţiune demarată în vederea dezvoltării capacităţii autorităţilor contractante pe acest segment, măsură prevăzută în Strategia naţională în domeniul achiziţiilor publice", se menţionează într-un comunicat al Ministerului de Finanţe. În paralel cu organizarea întâlnirilor regionale, fiecare entitate care utilizează Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) va fi notificată electronic de către ANAP, în vederea completării Chestionarului privind analiza personalului cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice. La final va fi realizată o bază de date la nivel naţional, care va conţine informaţii privind numărul persoanelor ce realizează achiziţii publice în cadrul autorităţilor contractante, studiile, calificarea profesională şi atribuţiile lor. Aceasta va permite crearea unui profil profesional al angajaţilor implicaţi efectiv în realizarea achiziţiilor publice.