• liniile continue care încadrează calea de rulare a tramvaielor stârnesc nemulțumirea șoferilor, care se plâng că din cauza lor traficul este îngreunat foarte mult la orele de vârf • mai mult, sunt zone unde șoferii n-au cum să nu încalce marcajul continuu, riscând astfel să primească amenzi
Cum s-a dat drumul la circulaţia autovhiculelor pe Calea Galaţi, au început să curgă sesizările şi nemulţumirile şoferilor. Un nod gordian este în zona fostului club Progresul, şoferii reclamând faptul că pentru a vira la stânga, pe Calea Galaţi, dinspre bulevardul Independenţei, sunt obligaţi să încalce una din cele trei linii continue destinate spaţiului pentru tramvaie, riscând să fie amendaţi. Situaţia este, în oglindă, şi la blocul Turn, însă probleme apar şi la intersecţia cu strada Griviţei. Oricum, deocamdată se circulă după cum înţelege şi vrea fiecare. Foarte puţini respectă liniile continue, şi vorba unui şofer: ”Când vor fi şi tramvaiele în mers (cărora li s-a rezervat jumătate din lăţimea carosabilului), iar parcările pline de autoturisme, cei cu mașini mari, autoutilitare sau autobuze, nu vor avea spaţiu suficient pentru a evita liniile continue”. Cu bun simţ şi argumentat, un agent de poliţie cu care am discutat la fața locului a confirmat astfel de situaţii, “care trebuiau gândite înainte de reluarea circulaţiei. Sunt cazuri omise de proiectant, privind inclusiv aprovizionarea cu mijloacele auto… Până una alta, stăm de vorbă cu oamenii, le explicăm ce este bine sau nu să facă, iar în final, chiar dacă (voit sau nu ) vor încălca legea, îi vom amenda!”.
Tot pe Calea Galaţi, în zona blocului Turn, nu poţi ajunge la staţia Braicar decât călcând noile şi alambicatele spaţii verzi (deocamdată fără gazon) sau mergând pe carosabil. Câteodată nu mai ai pe unde trece şi de câte o dubă pentru aprovizionare parcată în calea pietonilor, iar când plouă vechiul trotuar devine o adevărată baltă, şi ea obligatoriu de ocolit tot pe spaţiul verde sau pe carosabil.
Bulevardul Independenţei
Aici, găsim aceeaşi problemă a spaţiului îngust pentru circulaţia autovehiculelor, liniile continue pentru tramvaie şi a faptului că maşinile nu mai pot fi parcate pe trotuar (inclusiv pe pistele pentru biciclete). Vom vedea ce soluţii de rezolvare se vor găsi, iar semafoarele ar fi bine să funcţioneze toate; mai ales la Şcolilor/Independenţei, unde deja au avut loc trei accidente auto.
Şi nu înţelegem un lucru: de ce s-a tot amânat amenajarea celor două staţii de la intersecţia Călăraşilor cu Bdul. Independenţei. Aici există doar indicatorul care semnalează staţia şi nişte cabluri ieşite din locul de refugiu. Apoi, să nu uităm că staţia de la Direcţia Agricolă şi care doar ce fusese modernizată, a fost demolată odată cu deschiderea şantierului.