Nu se spune câţi, dar se spune costul estimativ al proiectului: 229,3 milioane de euro, "plus/minus 40%"!, ceea ce nu este chiar un etalon al preciziei elveţiene. Mai există însă şi o firmă sud-coreeană care execută un astfel de studiu de prefezabilitate, tot pentru un tunel, aşadar mai-mai că ar putea exista posibilitatea ca gălăţenii să-şi tragă două tunele pe sub fluviu, spre deosebire de noi, brăilenii, care vom avea un singur pod amărât. Mai ales că tunelul elveţienilor este prevăzut cu doar o bandă de circulaţie pe sens, deci e clar că ar mai fi necesar un tunel, asta ca să nu fie obligaţi gălăţenii să circule pe podul de la Brăila, aşa cum sunt nevoiţi acum să vină la noi să vadă un film, ei neavând un mall ca lumea.
Evident, Gheorghe Bunea Stancu, şeful CJ Brăila, nu putea rata ocazia de a-l lua peste picior pe primarul gălăţean Marius Stan, cu al său proiect subteran, proiect pe care îl consideră "o poveste de adormit copiii", subliniind că planul realizării podului de la Brăila rămâne mult mai realist. Şi asta nu doar pentru că ar fi agreat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, dar mai ales pentru că premierul Victor Ponta a dat undă verde acestui proiect.
Ăsta da argument! De prin 2000 încoace, fiecare premier a dat undă verde acestui proiect, ba chiar Năstase, ajutat de Miron Mitrea, se făcea acum vreo 9 ani că pune şi prima găleată de ciment la primul pilon al podului. Poate că nu l-am crezut atunci pe Năstase, dar ar fi cazul să-l luăm foarte în serios pe actualul premier, zis şi "Pinocchio" (oare de ce?), din moment ce şi-a dovedit talentul la proiecte de infrastructură desenând pe o hartă nişte autostrăzi de tot râsul.
În mod cert, proiectul tunelului de la Galaţi este o poveste de adormit copiii, dar nici proiectul podului de la Brăila nu cred că mai este considerat altceva decât o poveste. Poate un banc. De fapt, ambele sunt poveşti de adormit ori de prostit adulţii şi, din câte s-a dovedit, încă funcţionează şi au efectul scontat. Totuşi, nu ne-am lămurit cum rămâne cu celălalt megaproiect pentru care ne batem cu Galaţiul - aeroportul: îl facem pe pământ, sub pământ sau plutitor, pe Dunăre?