• este soluția de avarie a celor care au vrut totuși să vadă ceva prin geamurile acoperite de un stratul gros de mizerie • în asemenea hal arată mașinile Braicarului de o săptămână - două, de când s-a dat cu material antiderapant pe străzile principale ale municipiului
Braicar dispune de autobuze în “n” variante (mărci, culori, capacități etc), cu vechime și stări tehnice sau vârste diferite. Cele mai multe sunt relativ noi dar cu hibe la sistemele de afișaj electronic, altele asigurând climatul interior după principiul “vara cald și iarna frig” sau având mobilierul și dotările interioare lipsă. Oricum, multe autobuze noi s-au hârbuit deja pe strâzile cu gropi și noroaie din cartiere. Ca să numai vorbim de ”jafurile” vechi mâncate de rugină, cu vopseaua scorojită și interiorul arătând jalnic. Acestea circulă îndeosebi pe linii secundare, iscându-se astfel întrebarea dacă și când au fost ultima dată verificate RAR și ITP. Iar în această perioadă, de la ultima zăpadă și mai ales de la sarea antiderapantă împrăștiată pe carosabil sunt multe autobuze, de diferite tipuri, nespălate și murdare într-un hal fără hal. Sau numai cu geamurile spălate. Și ceea ce nu ne-a venit să credem, unele autobuze au de câteva zile cercuri (“hublouri”) șterse cu cârpa pe geamurile negre de mizerie. În prezent, teoretic, autobuzele se spală (se vede cum) la depoul de tramvaie de pe strada Jderului din Vidin, iar ce se întâmplă acolo, numai Braicar știe…
Dacă dăm timpul înapoi, tocmai în 1965, pe Șoseaua Râmnicu Sărat luau ființă fostul sediu și dispeceratul Braicar, iar la mică distanță stația acoperită, pentru spălatul (între orele 5 -24) a zeci de autobuze și microbuze care intrau pe traseu, inclusiv spre localitățile suburbane ale Brăilei. În afara celor pentru navetiști, aceștia ajungând la platforma chimică de la Chiscani cu 50 de autobuze de la Autogara Nord, din componența ITA.
Și în acei ani, cu ierni foarte grele și mii de călători, erau probleme cu spălatul unor autobuze, încât se ajungea ca unii nemulțumiți să scrie cu degetul pe geam binecunoscutul slogan “spalămă” (fără cratimă). Cum-necum, acele îndemnuri aveau efect, pentru că în scurt timp autobuzele apăreau curate pe traseu... În zilele noastre, se pare că și călătorii s-au obișnuit cu lipsa de reacție a ”Braicar”, pentru că nu prea se mai încurcă nimeni să scrie ”spală-mă!” pe stratul gros de murdărie care acoperă bietele autobuze...