Transportul în comun revine pe Calea Galați și Independenței | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Administrația Dragomir

Transportul în comun revine pe Calea Galați și Independenței

• la scurt timp după deschiderea traficului rutier pe tronsonul Căii Galați între Bd. Independenței și Bd. Dorobanți, proaspăt modernizat, a venit rândul autobuzelor și tramvaielor să revină pe vechile trasee, conform anunțului primarului municipiului Brăila, Marian Dragomir • Braicar SA introduce un nou traseu de autobuz, 50, care va circula între magazinul Dedeman, de pe Șoseaua Baldovinești, până la Grădina Zoologică și retur, via Bd. Dorobanți, Barieră, Șoseaua Buzăului • edilul-șef dă asigurări brăilenilor că în viitor se va da startul lucrărilor de reabilitare atât pe strada Grigore Alexandrescu cât și pentru calea de rulare a tramvaielor până la Depoul Vidin • Brăila se situează, conform primarului Marian Dragomir, pe locuri fruntașe în ceea ce privește atragerea de fonduri europene, rezultatul fiind că „Bulevardele și străzile din Brăila sunt moderne și arată mai bine ca acum câțiva ani!”

 

Așteptarea brăilenilor a luat sfârșit! Începând de sâmbătă, 16 noiembrie, autobuzele și tramvaiele vor reveni pe traseele inițiale. Asta a anunțat primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir, într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Odată cu finalizarea proiectului de modernizare a Căii Galați s-a încheiat o primă serie de intervenții asupra infrastructurii orașului, așa că brăilenii pot acum să folosească mijloacele moderne de transport în comun pe traseele cu care fuseseră obișnuiți. Chiar dacă a părut „o eternitate”, așa cum precizează primarul Marian Dragomir, în acest moment „Bulevardele și străzile din Brăila sunt moderne și arată mai bine ca acum câțiva ani!”, în ciuda greutăților întâmpinate pe parcursul desfășurării lucrărilor. Edilul amintește că „în timpul săpăturilor s-au descoperit conducte de canalizare și gaze din anii 1960 sau 1970 care nu erau marcate pe schițe, cu necesitatea depistării traseelor acelor conducte, reproiectare, reavizare, cu greutățile care apar la fiecare proiect de mare infrastructură”, toate acestea prelungind, inevitabil, perioada de realizare la un an și șase luni.

 

Traseele Braicar

Conform precizării primarului, mijloacele de transport în comun vor circula din nou pe Calea Călărașilor, Piața Traian, Calea Galați, Bd. Al. I. Cuza, strada Griviței și Bd. Independenței.

Lista traseeleor autobuzelor poate fi consultată accesând pagina SC Braicar SA la adresa https://www.braicar.ro/new/index.php/pages-2/trasee-autobuz.

Ca element de noutate, se introduce un traseu nou de autobuz, 50, care va circula pe ruta Dedeman, Șoseaua Baldovinești, Pod Apollo, Bd. Dorobanți, Barieră, Șoseaua Buzăului, Gradina Zoologică și retur.

În ceea ce provește noile tramvaie, acestea vor circula deocamdată pe două trasee, astfel:

- Rondou Parc Monument, Barieră, Calea Călărașilor, Bd. Independenței, Calea Galați, Rondou Pod Brăilița, Calea Galați, Bd. Dorobanți, Barieră, Rondou Parc Monument;

- Rondou Parc Monument, Barieră, Bd. Dorobanți, Calea Galați, Rondou Pod Brăilița, Calea Galați, Bd. Independenței, Calea Călărasilor, Barieră, Rondou Parc Monument.

Primarul Marian Dragomir precizează că „la început circulația tramvaielor va fi la intervale de timp puțin mai mari, dar pe măsură ce vor intra toate în circulație vor sosi în stație la un interval de 12 minute”, adăugând în glumă ”cu speranța că nu vom avea BMW-uri parcate pe linie”.

În prezent, din lotul de zece tramvaie noi achiziționate de municipalitate, trei sunt pe trasee, fiind vorba de ”Ana Aslan”, ”Maria Filotti” și ”Nicu Alifantis”. Alte două, ”Panait Istrati” și ”Mihail Sebastian”, au finalizat probele și sunt în procedură de recepție, urmând a fi predate Braicar. La fel și ”Hariclea Darclee”, tramvai căruia i se va finaliza recepția după finalizarea reparațiilor ce au fost necesare în urma unui incident în trafic.

Zilele acestea urmează să sosească și cel de-al șaptelea tramvai, ”Johnny Răducanu”, pentru care vor fi aplicate aceleași proceduri, probe respectiv recepție.

Până la sfârșitul anului, toate cele zece tramvaie noi vor circula pe traseele orașului, deoarece vor sosi și ”Nicăpetre”, ”Fănuș Neagu” și Tramvaiul 10, ultimul urmând să primească ”botezul” cu un nume ales chiar de brăileni.

 

Și strada Grigore Alexandrescu va intra în reparații

„Suntem în procedură de evaluare a ofertei constructorului pentru această stradă care va fi modernizată tot cu fonduri europene și va avea linie nouă de tramvai, stradă, trotuar, acces la proprietate, pistă de biciclete, spații verzi, traversare la fiecare intersecție, nu ca acum - doar pe la Chișinăului și Buzăului”, explică primarul Marian Dragomir. Acesta a mai subliniat că în viitorul apropiat tramvaiele vor circula până la Depoul din Vidin ”după repararea liniei de tramvai”.

 

Controversa liniei continue de pe Calea Galați

Deschis traficului rutier de ceva timp, tronsonul Căii Galați proaspăt finalizat, de la Bd. Independenței până la Bd. Dorobanți, a adus câteva schimbări pentru participanții la trafic. Una dintre ele, care a și creat o serie de controverse dezbătute în mediile online, este linia continuă care separă banda de circulație destinată autoturismelor și autobuzelor de cea destinată tramvaielor, o bună parte din șoferii brăileni temându-se de eventualele ambuteiaje care se pot crea la orele de vârf.

Anticipând întrebarea „De ce s-a marcat în acel mod Calea Galați, cu linie continuă, și ce reprezintă?”, primarul Marian Dragomir explică că „Ghidul de finanțare europeană are clauze obligatorii care impun bandă dedicată pentru mijloacele de transport – autobuze și tramvaie. În mod normal, banda dedicată trebuie delimitată de banda pentru autoturisme cu garduri sau piloni, dar noi am obținut acordul finanțatorului să facem delimitarea pe Calea Galați și Șoseaua Baldovinești cu bandă rezonatoare”. ”Consider ca este mult mai bine cu bandă rezonatoare decât cu gard!”, este de părere edilul, făcând comparație cu Capitala sau alte municipii mari.

 

Municipiul Brăila, pe primele locuri la atragerea de fonduri europene

În încheierea mesajului către brăileni, Marian Dragomir a ținut să sublinieze că „Municipiul Brăila este pe locul 4 național la atragerea de fonduri europene raportat la numărul de locuitori și pe locul 8 național între municipii, cu grădinițe, școli și licee reabilitate cu fonduri europene, cu parcuri noi, bulevarde moderne, autobuze electrice și tramvaie noi”, conform unui document publicat de Ministerul Dezvoltării.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro