Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Varga cere desfiintarea Zonei Libere Braila

Sa desfiintam Zona Libera Braila! Acesta este indemnul lansat de catre consilierul municipal Vasile Varga in cadrul sedintei ordinare de ieri a Consiliului Local Municipal. Varga a punctat ca, in opinia sa, existenta Regiei Autonome Administratia Zonei Libere (AZL) Braila nu aduce nici un beneficiu CLM si nici intreprinzatorilor locali, in contextul in care AZL administreaza terenuri pe care nu le-ar valorifica la adevarata lor valoare. "In definitiv, zona libera nu produce nimica, iar CLM nu primeste nimic. Ce primeste, aerul? Procese impotriva CLM chiar si pentru 1 leu. Mai bine ar trebui sa ne gindim, domnilor colegi, sa vedem cum desfiintam aceasta zona libera, pentru ca nu beneficiem de nimic. Nici oamenii de afaceri nu mai beneficiaza de regim de zona libera, adica de facilitati fiscale. Ne gindim ca sint destule terenuri acolo, cu valori incomensurabile", a spus Varga. Declaratia consilierului a fost facuta in contextul in care la sedinta CLM de ieri a fost luata in discutie prelungirea mandatului reprezentantului Ministerului Transporturilor in Consiliul de Administratie al Regiei AZL Braila. Scurta dezbatere pe aceasta tema a fost initiata chiar de catre fostul primar Constantin Cibu, care si-a manifestat nedumerirea cu privire la necesitatea prelungirii mandatului reprezentantului din partea Ministerului Transporturilor. "De ce este necesar sa fie un reprezentant de la Ministerul Transporturilor? De ce nu unul de la Ministerul Agriculturii?", a intrebat Cibu. El a trecut insa cu vederea faptul ca prezenta reprezentantilor Ministerului Transporturilor precum si a celor din partea Ministerului Finantelor in CA al AZL Braila este o cerinta impusa prin legislatia care reglementeaza functionarea zonelor libere. In plus, AZL Braila inca nu a iesit din contractul in care apare ca beneficiar al investitiei "Parcul Industrial Zona Libera Braila", iar contractorul actual este Ministerul Transporturilor. Chiar daca la acest moment procedurile sint blocate de citiva ani, iar parcul este doar pe jumatate finalizat, atit Cibu cit si actualul primar Simionescu si-au manifestat disponibilitatea de a prelua investitia la stadiul actual si de a o finaliza dupa o conceptie proprie. Initial, Parcul Industrial a beneficiat de finantare europeana, cea mai mare din regiunea noastra, insa in urma unor neintelegeri intre Ministerul Transporturilor, Inspectia in Constructii si constructor - firma "Alke" din Turcia, proiectul s-a blocat, iar UE a cerut sa i se returneze sumele investite.

"Este o mai veche dorinta ilegala a administratiei Cibu, de a pune mina pe veniturile acestei institutii"

Revenind la afirmatiile dure ale lui Varga, trebuie mentionat ca in primul semestru al anului in curs regia a raportat un profit de 2,3 miliarde de lei vechi raportat la o cifra de afaceri de 23 miliarde de lei vechi. La prezentarea raportului semestrial, directorul AZL, Radu Petrescu, a punctat ca gradul de utilizare a suprafetelor de teren aferente Zonei Libere este de peste 95%, cu exceptia suprafetei impadurite si a Parcului Industrial. "Investitiile pentru care s-au concesionat terenurile din zona libera sint pe termen lung si majoritatea in domeniul productiei. De asemenea, exista un proiect legat de construirea unui terminal de manipulare a containerelor maritime, fabrica de ulei si biodiesel sau panificatie", a declarat la vremea respectiva Petrescu. In plus, sursa citata a explicat atunci ca la finalizarea investitiilor in curs derulate in contul celor peste 65 de contracte de concesionare a terenurilor din perimetrele Zonei Libere Braila, valoarea acestora se va ridica la peste 25 milioane euro si vor fi create sute de locuri de munca.
De asemenea, consilierul municipal PSD Marian Dragomir, fost salariat al AZL Braila, a aratat intr-un comunicat de presa ca "societatile comerciale din Zona Libera Braila au contribuit din 1994 si pina in prezent, atit direct, prin crearea de locuri de munca, dezvoltarea infrastructurii, constructia si modernizarea de depozite si fabrici, cit si indirect, prin cheltuirea banilor celor aflati in tranzit, la cresterea economica a orasului, iar prin intermediul Punctului Vamal au fost atrase venituri la bugetul de stat. Este inadmisibil ca un grup de consilieri municipali ai PNL sa propuna desfiintarea Zonei Libere Braila. (...) Motivatia puerila ca Primaria nu incaseaza bani de la Zona Libera Braila ascunde, in fapt, o mai veche dorinta ilegala a administratiei Cibu, de a pune mina pe veniturile acestei institutii, actiune cistigata in instanta de Zona Libera Braila". In plus, Dragomir declara ca terenurile din zona libera sint concesionate si urmeaza ca investitorii care au contracte in derulare sa isi termine investitiile. "Abia dupa expirarea termenului in care puteau face investitii putem analiza activitatea acestora din punct de vedere al rezilierii contractelor, dar nu al desfiintarii Zonei Libere Braila", a mai spus Dragomir.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii