Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

VARD Brăila are nevoie de forţă de muncă, dar nu apelează la muncitori din afara UE

• şantierul naval VARD Tulcea, fratele mai mare al unităţii de la Brăila, aduce muncitori din Vietnam şi Ucraina pentru a face faţă comenzilor • “Este, de fapt, o mişcare de personal între unităţi din cadrul companiei VARD”, a explicat Alexandru Gurgu, liderul navaliştilor brăileni, punctând că şantierul nostru preferă să atragă forţă de muncă specializată din plan local înainte de a apela, doar în caz de urgenţă, la surse externe • “Numai că tinerii din ziua de astăzi nu prea mai sunt dornici să muncească”, a mai completat liderul navaliştilor brăileni

 

Conducerea şantierului naval Vard Tulcea SA a adus, în ultimele şase luni, 190 de persoane, majoritatea provenind din afara UE, din Vietnam, iar subcontractorii şantierului se pregătesc să aducă muncitori din Ucraina, transmite “Agerpres”. Cum şi şantierul naval din Brăila se confruntă cu aceleaşi nevoi de angajare, reporterii “Obiectiv” au luat legătura cu liderul sindical al navaliştilor brăileni, Alexandru Gurgu, pentru a afla dacă şi compania locală va apela la sursă externă pentru a-şi rezolva problema pe parte de personal. “De fapt, ce se întâmplă la Tucea este o practică la nivel de companie în sensul că muncitorii de la alte şantiere membre ale grupului unde nu este încărcare sunt aduşi să muncească în unităţi unde este nevoie acută de forţă de muncă. Şi noi, în anii trecuţi, am trimis la şantierele VARD din afară echipe de salariaţi pentru a satisface acolo nevoia de forţă de muncă. Acum lucrurile s-au schimbat în ce ne priveşte: avem acoperire în comenzi şi căutăm să facem angajări. Numai că ţinta noastră este să aducem forţă de muncă locală şi mă refer la muncitori, aşa că în continuare facem cursuri de calificare cu tineri dornici să muncească aici, în şantier. Am luat şi ingineri de la facultăţi dar, preponderent, căutăm muncitori. În cel mai rău caz, apelăm la subcontractori locali, dar, în principal, încercăm să dăm de lucru la ai noştri, în plan local, cum se zice. Numai că tinerii din ziua de astăzi nu prea mai sunt dornici să muncească”, ne-a declarat Gurgu.   

Vard Brăila SA este printre cei mai mari angajatori privaţi din judeţul nostru, raportând o medie de circa 1.400 de salariaţi pe 2016, după ce în 2015 avusese aproape 1.700. Tot anul trecut, în trimestrul III, compania a anunţat că a semnat un mega-contract pentru construcţia a 8 nave destinate navigaţiei în ape fluviale şi marine din zona Mării Caspice şi care vor transporta module preasamblate pentru câmpurile petroliere din Kazakhstan. De altfel, în cursul acestui an şantierul brăilean a livrat două dintre cele 8 nave contractate. Pe fondul acestui reviriment, salariul mediu pe grilă al navaliştilor brăileni depăşeşte, după cum susţin surse din cadrul companiei, 3.300 lei la care se adaugă sporurile, orele suplimentare şi tichetele de masă.

Pe plan mondial, grupul “Vard”, cu sediul central în Norvegia, operează 10 şantiere navale, dintre care cinci în Norvegia, două în România (la Brăila şi Tulcea), două în Brazilia şi unul în Vietnam. De asemenea, mai deţine participări la capitalul unor companii româneşti precum “Vard Electro” - producător şi furnizor de componente electrice şi servicii de instalaţii electrice, “Vard Piping” - producător de ţevi şi “Vard Accomodation” - amenajări interioare.




Categorie articol: 

Comentarii