Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Vara culturala la Braila"

La incheierea evenimentului "Rebranding Braila" profesorul Viorel Mortu, moderatorul intilnirilor, a trecut in revista cele mai importante idei discutate, dintre cele 212 emise si a precizat ca prima evaluare a proiectelor propuse in cadrul manifestarii va avea loc de Sf. Nicolae. "Ceea ce s-a intimplat in aceste zile demonstreaza ca brailenilor nu le este indiferent unde traiesc, cum traiesc. In perioada globalizarii, a mentine identitatea este o performanta, iar Braila are ocazia sa realizeze acest lucru pentru ca Primaria, Consiliul Judetean si Prefectura s-au aratat interesate de acest eveniment", a explicat profesorul Viorel Mortu. Apoi a enumerat citeva dintre cele mai importante idei ramase in urma discutiilor. In primul rind punerea in valoare in continuare a brandurilor care deja exista: "Darclee", "George Grigoriu", "Cintecul de dragoste de-a lungul Dunarii", "Zile si nopti de teatru european la Braila". De asemenea, s-a propus si realizarea unui festival de jazz, a unui tirg de carte, a unui Festival National de Literatura "Panait Istrati", toate acestea reunite intr-un context mai larg, integrat, pe o perioada scurta de timp. Apoi s-a propus realizarea unui Centru cultural al personalitatilor brailene, realizarea unei alei a personalitatilor, modernizarea Parcului Monument, introducerea unor hrube, din cele 98 existente, intr-un circuit turistic si comercial, modernizarea si reabilitarea Gradinii Publice si a Falezei Dunarii. S-a discutat din nou despre reablitarea cladirilor vechi si despre punerea in valoare si exploatarea potentialului Dunarii. Idei importante au mai fost considerate cele legate de dezvoltarea gastronomiei locale, a turismului balnear, a domeniului economic si a industriei hoteliere. Ca puncte slabe ale orasului au fost amintite: lipsa ilustratelor si a hartilor Brailei, existenta ciinilor comunitari, cersetoria, lipsa curateniei orasului, intrarile in oras neingrijite, criza fortei de munca inalt calificate, mirosul de porc ce ineaca orasul.
Primarul Aurel Simionescu a facut apoi o schema cu patru branduri, in care a sintetizat tot ceea ce considera ca ar fi nimerit de facut la Braila. "Vara culturala la Braila", sub genericul acesta urmind sa fie adunate toate festivalurile si concursurile Brailei, "3.2.1 secole de istorie la Braila", avind in vedere ca hrubele au 300 de ani, Gradina Publica 200 si zona istorica 100 de ani, "Intilniri la Braila", care sa reuneasca reprezentanti ai minoritatilor brailene atit din tara cit si din Europa, si "Braila pe Dunare", in cadrul careia sa se ofere in primul rind excursii in Insula Mica a Brailei. "Viata unui oras depinde de afaceri. Legendele trebuie legate de comert, trebuie privite din acest punct de vedere obiectivele culturale, altfel ele doar maninca bani, nu aduc bani", a explicat primarul Aurel Simionescu.
In final, participantii au felicitat organizatorii pentru idee, si-au exprimat satisfactia fata de eficienta intilnirilor si au spus ca asteapta sa se si implineasca intr-un termen relativ scurt toate cele puse pe hirtie. Profesorul Viorel Mortu a precizat ca pentru stabilirea de termene exacte, Primariei ar trebui sa i se dea un ragaz de o luna de zile.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii