Mergi la conţinutul principal
Proiectele mari pe infrastructură ale Guvernului Tudose, blocate de Şova

Tudose: «Sunt lucruri foarte greu de construit, laborioase, dar în acelaşi timp foarte uşor de stricat»

• asta a declarat, ieri, fostul premier al României, Mihai Tudose, despre informaţiile apărute la nivel naţional privind intenţia ministrului Transporturilor, Lucian Şova, şi a actualului Guvern, de a renunţa la colaborarea cu Banca Mondială pentru finanţarea autostrăzii Ploieşti - Braşov • opoziţia îl acuză pe Şova şi pentru blocarea altor proiecte mari pe infrastructură şi îi cere demisia • deşi subliniază că nu a existat nicio comunicare oficială din partea Guvernului în acest sens, Tudose a afirmat că proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov intrase pe un făgaş normal în decembrie 2017, la fel ca multe altele

 

După luni de negocieri cu Banca Mondială pe vremea Guvernului Mihai Tudose unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură lăsate moştenire de fostul Executiv, autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov a început să “scârţâie” sub Guvernul Viorica Dăncilă şi ministrul Transporturilor Lucian Şova. Opoziţia nu a ratat momentul la nivel naţional, astfel că atât USR cât şi PNL au sesizat problema şi au solicitat demisia ministrului Transporturilor, acuzând că acesta blochează şi alte proiecte de infrastructură mari precum autostrada Târgu Mureş - Iaşi sau Sibiu - Piteşti. De asemenea, trebuie subliniat că tot în spaţiul public a apărut o declaraţie de-a lui Şova în care acesta a afirmat că prin construcţia de autostrăzi sunt alungaţi investitorii din România, pe care ulterior acesta a negat-o în presa centrală, spunând că ar fi fost scoasă din context.

Redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” au luat legătura că fostul prim-ministru al României, brăileanul Mihai Tudose, pentru a vedea care este opinia acestuia despre modul în care se derulează în prezent proiectele mari de infrastructură pe care le-a lăsat moştenire, pe lângă celebrul pod peste Dunăre. Deputatul a precizat că deocamdată nu a existat nicio poziţie oficial ă din partea Ministerului Transporturilor privind soarta acestor proiecte, însă

a recunoscut că informaţiile apărute în spaţiul public nu i-au picat prea bine.

Acesta a punctat că în decembrie 2017 proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov intrase pe un făgaş normal, iar finanţarea cu Banca Mondială deschidea o serie de uşi, deoarece banii puteau fi decontaţi ulterior de Uniunea Europeană.

“Deocamdată sunt nişte discuţii în spaţiul public, dar care nu au fost probate de o comunicare oficială. Nu cred că poţi face autostrăzile la nu ştiu ce structură aflată în subordinea Comisiei de Prognoză cum a apărut în spaţiul public. Ce vă pot spune este că în data de 19 decembrie 2017 s-a înfiinţat unitatea de implementare a proiectului pentru Ploieşti - Braşov, în colaborare cu Banca Mondială, prin împrumut de acolo şi cu posibilitatea ca apoi, făcându-se această autostradă cu bani de la Banca Mondială, să fie decontaţi de la Uniunea Europeană. Intrase pe un făgaş. Ce se întâmplă acum, din păcate nu vă pot da amănunte, fiindcă nu le cunosc. Şi nu există nicio comunicare oficială în sensul ăsta, nici a Ministerului, deşi înţeleg că şi Banca Mondială s-a exprimat că încă nu a primit nimic. Din punctul lor de vedere sunt încă în contract”, a declarat Tudose.

 

«Eu sper că se va face»

Mergând pe aceeaşi linie, fostul premier al României a precizat că atunci când a plecat de la guvernare, acest proiect privind autostrada Ploieşti - Braşov părea cel mai rapid de implementat, deoarece exista chiar şi calendarul lucrărilor. Acesta şi-a exprimat speranţa că proiectul va ajunge să fie pus în aplicare, indiferent prin ce variantă, deşi cea cu bani de la Uniunea Europeană şi nu fonduri proprii, din punctul său de vedere reprezintă calea cea mai bună.

“Ştiţi cum este, speranţa moare ultima! Este adevărat că sunt lucruri foarte greu de construit, laborioase, dar în acelaşi timp foarte uşor de stricat. De asemenea, la sfârşitul anului trecut ştiu că fostul ministru al Transporturilor convenise cu Banca Mondială inclusiv calendarul de implementare. Dar dacă cineva a găsit o soluţie mai bună, foarte bine! Până la urmă nu este important cine o face, cu ce bani o face - într-adevăr, este importantă şi chestia asta pentru că să o faci cu bani de la buget e una şi să o faci cu bani europeni e altceva -, dar important este să se facă. Eu sper că se va face. Până la urmă, Ploieşti - Braşov nu este doar o autostradă care să lege cetăţenii din cele două localităţi, este şi un segment strategic pentru România. Cel puţin părea a fi cel mai rapid de implementat proiect, fiind prima autostradă care traversează Carpaţii. Soluţia aleasă de ministrul Transporturilor şi de Guvern, de mine, la vremea respectivă cu Banca Mondială, a fost tocmai în sensul ăsta de a avea cumva managementul altcuiva, fiindcă de «managementul propriu» de pe la Transporturi ne-am lămurit de vreo 28 de ani. Hai să mai încercăm şi cu altcineva!”, a conchis Tudose.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro