Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Trei administratori de asociatii au ramas fara drept de practica

Neefectuarea lucrarilor de hidroizolatii de catre asociatiile de proprietari, repartizarea defectuoasa a cheltuielilor de Intretinere, ocuparea In mod abuziv si folosirea In mod exclusiv a unor spatii comune de catre unul sau mai multi proprietari, acestea sint principalele probleme reclamate compartimentului specializat In sprijinirea si Indrumarea asociatiilor de proprietari din cadrul Primariei Municipiului Braila. Potrivit unei statistici realizate de acest compartiment, anul trecut, au fost inregistrate peste 600 de reclamatii si sesizari, majoritatea din partea membrilor asociatiilor de proprietari. "Toate aceste sesizari au fost solutionate In conformitate cu prevederile Legii nr. 114/1996 a locuintei, OG 85/2001, HG 400/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, adica prin control direct al activitatii Asociatiei de Proprietari, raspuns In scris pentru fiecare petitie sau discutie directa cu presedintii si administratorii asociatiilor", ne-a declarat viceprimarul Lucian Tilea, cel care are in competenta activitatea asociatiilor de proprietari. In ceea ce priveste controalele efectuate de inspectorii Compartimentului Asociatii de Proprietari din cadrul Primariei, sursa citata a subliniat ca, desi potrivit legislatiei in domeniu, activitatea de control revine comisiei de cenzori a asociatiei sau poate fi delegata, prin contract, unor persoane fizice sau juridice specializate, inspectorii Primariei au efectuat controale de forma, punctuale, pentru fiecare dintre petentii care au solicitat astfel de verificari. Au fost efectuate nu mai putin de 275 de actiuni de controlul financiar-contabil si gestionar.Alegeri la AP in prezenta Primariei si a politistului de proximitateIntrebat care a fost efectul controalelor, Tilea a subliniat ca toate cazurile de abuzuri sau ilegalitati constatate la asociatiile de proprietari au fost raportate si discutate cu Politia Municipiului Braila. Mai mult, in anul 2005 s-a decis retragerea atestatului pentru 3 administratori si suspendarea atestatului pe o perioada de 1 an pentru alti 5 administratori. "Motivul pentru care au fost dispuse aceste masuri a fost Incalcarea prevederilor art. 63, lit. b) din HG nr 400/2003, mai precis pentru ca nu prezinta garantii morale pentru indeplinirea corecta a obligatiilor ce revin administratorilor", a mai spus viceprimarul Tilea. Important de mentionat este ca la nivelul municipiului sint atestati 202 administratori.Un alt sector de activitate al Compartimetului AP din cadrul Primariei vizeaza sprijinirea si indrumarea comitetelor de initiativa din cadrul asociatiilor de proprietari cu scopul organizarii de noi alegeri. Aceasta este, potrivit legislatiei in domeniu, varianta care asigura schimbarea din fruntea asociatiei de proprietari a presedintelui ales. Potrivit informatiilor prezentate de sursa citata, pe parcursul anului trecut s-au adresat Primariei, in acest scop, 50 de comitete de initiativa. "Aceste comitete au fost Indrumate si sprijinite In vederea asigurarii legalitatii actiunilor lor. La aceste adunari generale au participat un inspector din cadrul compartimentului de specialitate al Primariei si politistul de proximitate din zona respectiva", a precizat Lucian Tilea. Nu este lipsit de importanta faptul ca acest compartiment, in cadrul caruia isi desfasoara activitatea doar 2 functionari publici, a luat fiinta In luna martie 2004, desi ar fi trebuit sa functioneze inca din octombrie 2001.




Categorie articol: 

Comentarii