Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Simulare 2017. Proba de foc - matematica

• ieri, mii de elevi din judeţul Brăila au susţinut proba la matematică din cadrul simulărilor naţionale • liceenii de la profilul uman au dat examen la istorie

 

Ieri, în unităţile de învăţământ din Brăila s-a desfăşurat proba scrisă la matematică pentru simularea Evaluării Naţionale şi proba scrisă obligatorie a profilului pentru bacalaureat - matematică, pentru elevii de la real, şi istorie pentru cei de la uman. 

Subiectele au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi au fost proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată.

“Ministerul a făcut acum nouă variante de subiecte: unul la clasa a VIII-a şi câte patru la a XI-a şi a XII-a, pentru fiecare profil. În comparaţie cu simularea de anul trecut şi cu modelul de anul acesta, nu văd o diferenţă legată de nivelul de dificultate. La clasa a XI-a, impactul va fi puţin mai puternic pentru că sunt subiecte tip care se exersează în momentul în care lucrezi pentru bacalaureat. Subiectele respectă aceeaşi structură, conform programei şi modelul afişat pe site-ul Ministerului. Nu sunt surprize sau capcane, tot ce e dat a fost pregătit înainte. La ambele examene nota de trecere e vizibilă, dar pentru 10 trebuie să lucrezi mai mult. Legat de rezultate, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 va fi în ordinea următoare: cele mai bune rezultate vor fi la clasa a VIII-a, apoi a XII-a şi a XI-a. Pe profile, cred că cele mai bune note vor fi la mate info”, ne-a declarat Cătălin Stănică, inspector de matematică în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila.

Liceenii care au susţinut simularea examenului maturităţii la istorie au avut de realizat, printre alte cerinţe, un eseu despre România şi Europa în perioada contemporană.

Rezultatele la simulările examenelor naţionale vor fi afişate pe 31 martie. Notele nu se trec în catalog. Acestea vor fi analizate prin discuţii cu elevii, dezbateri în clasă, şedinţe cu părinţii şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea îmbunătăţii performanţelor şcolare.




Categorie articol: 

Comentarii