Mergi la conţinutul principal

Sezonul interimatelor la CJ Brăila

Consiliul Judeţean Brăila se confruntă din nou cu o problemă unică. Fotoliile secretarului judeţului, al directorului economic, şefului Direcţiei Tehnice, cel al Direcţiei Juridice şi de la Achiziţii, sunt ocupate de interimari. Acest lucru îi nemulţumeşte total pe liberalii brăileni, care au emis, recent, un comunicat de presă pentru a semnala că pe fondul acestor interimate "pesediştii pun total mâna pe instituţie". Mai exact, consilierul judeţean PNL Adrian Rădulescu susţine că social democraţii nu se grăbesc să organizeze concursuri tocmai pentru a-şi promova oamenii şi a menţine starea de confuzie în CJ Brăila. De cealaltă parte, vicepreşedintele Consiliului, Viorel Mortu, s-a arătat surprins de atitudinea liberalilor şi a ţinut să specifice că sunt simple "bănuieli". Acesta a explicat că deja au fost demarate procedurile pentru organizarea a şase concursuri, însă pentru poziţiile de conducere data este fixată de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), lucru pe care nu îl poate controla. Mortu a mai subliniat că unele posturi sunt oricum blocate la nivel de conducere interimară, deoarece instanţa de judecată încă nu s-a pronunţat în privinţa funcţionarilor suspendaţi în dosarele lui Bunea Stancu.

Rădulescu: "Viorel Mortu continuă aceeaşi politică din timpul baronului Bunea Stancu"

În cadrul comunicatului de presă, liberalul Adrian Rădulescu susţine că Viorel Mortu nu are niciun interes să grăbească organizarea de concursuri în urma cărora să fie numiţi oameni competenţi. "În ciuda declaraţiilor publice, PSD, prin domnul Viorel Mortu, continuă, de fapt, aceeaşi politică din timpul baronului Bunea Stancu. Numai că pesedizarea Consiliului Judeţean la nivel de direcţii a devenit o realitate şi mai serioasă decât în vremea fostului preşedinte. O pesedizare de catifea, cu mănuşi, dar tot pesedizare. Poate este cu atât mai periculoasă cu cât e făcută pe şest, dar constant şi cu o finalitate clară: oamenii partidului să ajungă în funcţii cheie, să devină funcţionari publici şi ani de zile să nu mai poată fi mişcaţi din aceste posturi, de unde să poată servi interesele de partid", spune Rădulescu. Mai mult, consilierul susţine că pentru serviciile aduse PSD, toţi funcţionarii apropiaţi partidului sunt recompensaţi cu mii de euro lunar, din bugetul public. "Consiliul Judeţean a devenit finanţator pentru clienţii PSD, cum ar fi actualul secretar interimar al judeţului, doamna Duţu (n.r. - Mioara Duţu), care, în 2014, în vremea când îi ţinea locul domnului secretar Filote, s-a «remarcat» prin performanţa ca toate actele semnate de ea să fie anulate şi contestate chiar de juriştii de la Prefectura Brăila, care s-au sesizat din oficiu. Un cadou frumos, pe care PSD-ul îl face doamnei Duţu, cunoscută ca o apropiată a fostului preşedinte Bunea Stancu. Prin trenarea organizării unui concurs, la care ar putea participa şi oameni competenţi, fără apartenenţă politică, domnul Mortu prelungeşte interimatul şi face jocuri îndoielnice. La Direcţia Economică a CJ Brăila, o altă situaţie tulbure: doamna Angelica Vâlcea, care a făcut auditul la această direcţie prin care l-a descărcat de gestiune pe Bunea Stancu, susţinând că nu sunt probleme, este acum director interimar. (...) Au trecut aproape trei luni şi nimeni nu ne poate spune dacă măcar s-a demarat procedura pentru organizarea concursului de director economic. Un alt cadou făcut de pesedişti unui om care l-a acoperit pe Stancu şi pentru care PSD îi oferă peste 1.000 de euro lunar din bugetul public. O fi şi ăsta un secret de a accede într-o funcţie publică bine plătită: să speli urmele baronului!", mai adaugă PNL-istul. În încheiere, acesta solicită, alături de ceilalţi consilieri liberali, ca Viorel Mortu să organizeze, în regim de urgenţă, concursuri pentru ocuparea posturilor de directori ai CJ-ului.

Viorel Mortu: "Regret că domnii de la PNL nu au curiozitatea de a urmări cauzalitatea, legislaţia în vigoare, pentru a vedea felul în care se desfăşoară un concurs"

Contactat de către redactorii "Obiectiv - Vocea Brăilei" pentru a vedea dacă au fost demarate concursurile, după adoptarea noii organigrame a CJ Brăila, în luna iunie, preşedintele interimar al instituţiei, Viorel Mortu, a precizat că procedurile sunt deja în curs de derulare. Însoţit de Roxana Costea, şeful Biroului Resure Umane, acesta ne-a precizat că în momentul de faţă s-a încheiat concursul pentru un post de auditor şi că mai urmează alte şase concursuri pentru un alt auditor, un consilier juridic, trei funcţionari publici de la Direcţia Tehnică şi şeful Direcţiei Economice. Potrivit sursei citate, pe poziţia de director tehnic va rămâne interimar Silviu Nisipeanu, deoarece fostul şef al direcţiei a fost suspendat şi se află în plin proces. Situaţie similară şi la Achiziţii, unde momentan lucrează un singur funcţionar public şi nu există niciun lider.
Costea ne-a precizat că procedura este una greoaie şi lentă, deoarece orice concurs trebuie anunţat la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) cu 45 de zile înainte de prima probă (n.r. - cea scrisă). De asemenea, anunţul trebuie publicat în Monitorul Oficial al României şi într-un ziar de largă circulaţie, cu 30 zile înainte de concurs. Mai mult, în cazul concursurilor pentru posturile de directori, data este fixată de către ANFP deoarece au loc la Bucureşti.

Situaţia interimatelor ar putea fi rezolvată abia în primele luni ale lui 2016

Cât despre organizarea concursului pentru postul de secretar al judeţului, acest lucru ar mai putea dura încă două luni de zile, susţine Viorel Mortu. "De la 1 august doamna Mioara Duţu a plecat de la Direcţia Juridică şi a venit pe funcţia de secretar al Judeţului, iar locul acesteia este ocupat prin exercitare temporară de către domnul Dumitrel Priceputu, care era director executiv adjunct acolo. Iar pe funcţia celui din urmă a trecut un alt coleg din direcţie, Dragoş Croitoru, care ocupa funcţia de inspector superior. Totul se întâmplă în funcţie de ierarhie. Între postul disponibil şi postul ocupat prin concurs sunt trei luni, trebuie să avem un interimar. Asta este procedura. Şi ca să nu mai aibă grijă unii, examenele pentru funcţiile de conducere se ţin la ANFP, iar preşedinţii sau vicepreşedinţii CJ nu sunt membri în comisiile de concurs. Acolo sunt doar funcţionari publici, nu numai din cadrul instituţiei noastre, ci şi de la Agenţie. Să nu mai spun că se dă concurs scris", a declarat Viorel Mortu. Plecând de la ideea că ANFP stabileşte data celor mai multe dintre concursuri, sursa citată a subliniat că situaţia interimatelor la CJ Brăila se va încheia, cel mai probabil, abia în luna ianuarie a anului viitor. "Cred că liberalii nu cunosc aceste aspecte. Domnii consilieri de la PNL observă câteva chestiuni, dar regret că nu au curiozitatea de a urmări cauzalitatea, de a urmări legislaţia în vigoare, pentru a vedea felul în care se desfăşoară un concurs. Anul acesta e un an foarte greu şi regret că mi-a fost dat să îl gestionez eu. Interimate, suspendări, organigramă nouă, inhibarea oamenilor de valoare să vină la Consiliul Judeţean. Instituţia nu mai este căutată. Eu nu cred că va fi multă vreme aşa, dar deocamdată sunt urmările unor întâmplări dureroase. Nu mă vait, doar spun că deşi se munceşte cât se poate de mult - şi v-am spus, am cravaşat la maxim puterea celor care lucrează în consiliu -, totuşi e foarte greu. Regret că totul se rezumă la bănuială. De fapt, este şi cel mai ieftin sport practicat de unii. Să arunci în spaţiul public bănuieli, ştiind că nu te va trage nimeni la răspundere. E un fel de joc făcut «la plesneală», aşa, poate s-o lega ceva. (...) După plecarea domnului Nicu Filote lucrurile au curs pe principiul dominoului: urcă fiecare în funcţie de poziţia ocupată până acum. Nu mi-am impus eu vreo ierarhie. Şi toate sunt cu avizul ANFP-ului. De exemplu, la Direcţia Economică nu s-a putut merge în ordine ierarhică deoarece primii acolo după doamna Alina Rusu m-au refuzat. Am dat-o unui om (n.r. - Angelica Vâlcea) care prin exersarea funcţiei de auditare cunoştea toate domeniile consiliului. Este un gest logic şi un argument logic", a mai completat sursa citată.
De asemenea, Viorel Mortu a ţinut să mai precizeze că ordinea organizării concursurilor se va face tot pe principiu ierarhic, aşa cum s-au făcut detaşările. Cu alte cuvinte, până la stabilirea unui secretar general oficial, direcţia juridică nu poate avea un director oficial.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro