Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Profesorii de la Liceul “C. Angelescu” Ianca au semnat o adeziune pentru unirea cu Basarabia

• liceul este prima unitate de învăţământ din judeţul Brăila care realizează acest demers

 

“Unire, unire, unire!” Pe data de 18 aprilie 2018, Consiliul Profesoral al Liceului Teoretic “Constantin Anglescu” Ianca a semnat o adeziune pentru reîntregirea neamului românesc şi refacerea României Mari, în contextul în care anul acesta sărbătorim Centenarul. 

“Noi, profesorii Liceului Teoretic Constantin Anglescu Ianca, judeţul Brăila,

Având în vedere legătura istorică adâncă dintre românii din România şi cei din Basarabia (actualmente Republica Moldova), care din punct de vedere istoric, lingvistic, cultural şi religios sunt unul şi acelaşi neam;

În virtutea principiului egalităţii între popoare şi a dreptului acestora la autodeterminare, consacrat prin Actul Final al Conferinţei de la Helsinki (1 august 1975), care stipulează că toate popoarele au libertatea să-şi hotărască, când şi dacă doresc, statutul politic intern şi extern, fără ingerinţe exterioare şi să îşi urmărească după propria voinţă dezvoltarea politică, economică, socială şi culturală; conştientizăm faptul că pentru a îndrepta consecinţele nefaste ale Pactului Ribbentrop – Molotov (23 august 1939), încheiat între două puteri şi sisteme totalitare în dispreţul popoarelor mici şi pentru a restabili adevărul istoric în spaţiul carpato-danubiano-pontic, nu există o soluţie mai bună decât reîntregirea neamului românesc;

Ţinând cont de faptul că dezvoltarea spirituală şi naţională a neamului românesc în condiţii optime numai în cadrul unui singur stat;

În anul Jubilar al Centenarului Marii Uniri, ne exprimăm adeziunea pentru reîntregirea neamului românesc şi refacerea României Mari în cuprinsul hotărârilor fireşti statornicite în anul 1918”, se arată în adeziunea semnată de profesorii de la “C. Anghelescu” Ianca.

Liceul este prima unitate de învăţământ din judeţul Brăila care realizează acest demers.




Categorie articol: 

Comentarii