Mergi la conţinutul principal

Primăriile trebuie să-şi inventarieze bunurile din domeniul public

• demersul este stabilit ca urmare a adoptării în Parlament a unei iniţiative legislative care modifică Legea Administraţiei Publice locale 215/2001, la care şi deputatul PNL Brăila Vasile Varga este coiniţiator • acesta a emis un comunicat de presă pentru a sublinia că la nivelul fiecărei localităţi trebuie să se înfiinţeze o comisie specială pentru inventarierea bunurilor ce alcătuiesc domeniul public • de asemenea,  primăriile care nu au un inventar recent al bunurilor din domeniul public au obligaţia de a îl actualiza în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a noilor prevederi

 

Deputatul PNL Brăila Vasile Varga se laudă că a reuşit să oblige Primăriile să îşi inventarieze bunurile de pe domeniul public. Este vorba despre un proiect de lege privind modificarea Legii Administraţiei Publice locale nr. 215/2001, iniţiat de deputatul liberal alături de mai mulţi colegi de la PNL şi nu numai, care a fost aprobat de Parlamentul României. Potrivit noilor modificări, concesionarea terenurilor ce aparţin domeniului privat al localităţilor se va putea realiza direct către proprietarii construcţiilor existente pe acestea, toate procedurile de concesionare a bunurilor ce aparţin domeniului privat al unităţilor administrativ - teritoriale vor face obiectul unor regulamente aprobate prin hotărâri ale consiliilor locale sau a consiliilor judeţene, care vor putea decide, în baza acestor regulamente locale, inclusiv vânzarea directă a terenurilor concesionate, ce aparţin domeniului privat al localităţilor, către proprietarii construcţiilor definitive şi autorizate.  

Deputatul brăilean Vasile Varga a mai propus ca toate bunurile aparţinând unităţilor administrativ-teritoriale să fie inventariate anual, iar primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene să prezinte consilierilor, în fiecare an, rapoarte despre cum au fost acestea gestionate. Mai mult, parlamentarii au decis ca, la nivelul fiecărei localităţi, să se înfiinţeze o comisie specială pentru inventarierea bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale, iar primăriile care nu au un inventar recent al bunurilor din domeniul public au obligaţia de a îl actualiza în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a noilor prevederi.

 

Varga: «Era nevoie ca din lege să dispară ambiguităţile»

Potrivit unui comunicat de presă emis de parlamentar, noile modificări legislative aduc şi o serie de clarificări ale unor proceduri şi circuite ale documentelor necesare în procesul de adoptare de către consiliul local a unor hotărâri.

“Când am iniţiat demersul de modificare a Legii Administraţiei publice locale, am plecat de la ideea că poţi vorbi despre răspunderea primarului, ca autoritate executivă în procesul adoptării hotărârilor de consiliu local, doar dacă ai o lege cu prevederi clare. Era nevoie ca din lege să dispară ambiguităţile, iar multe dintre acestea mi-au fost semnalate de reprezentanţii Asociaţiei Municipiilor din România, care se confruntă cu tot felul de situaţii în procesul de elaborare a documentelor necesare bunei desfăşurări a activităţii unei primării”, a explicat Varga.

Din acelaşi document aflăm că raportul sau referatul compartimentului de resort al aparatului de specialitate al unei primării, acte care însoţesc un proiect de consiliu local, trebuie aprobate de acum de primar, înainte de a fi supuse dezbaterii plenului Consiliului. În plus, mai nou, nu direcţiile, serviciile sau compartimentele din cadrul unei primării sunt răspunzătoare de activitatea de constatare, impunere, încasare, inspecţie fiscală, urmărirea şi executarea silită a veniturilor proprii ale bugetelor locale, ci personalul compartimentelor de specialitate, a mai subliniat Varga.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro