Mergi la conţinutul principal

Premieră în lupta cu băncile pe legea Dării în plată. Împrumutaţii cer mai nou daune morale

La Judecătoria sectorului 1 s-a înregistrat într-o contestaţie la dare în plată depusă de bănci o cerere reconvenţională prin care un client al unităţii bancare a cerut 100.000 de lei daune morale pentru atingerea adusă existenţei fizice a persoanei, integrităţii corporale şi sănătăţii, cinstei, demnităţii şi onoarei, prestigiului profesional şi mai ales, pentru abuzul de drept al băncii care a depus contestaţie doar pentru tergiversarea dosarului.
Pentru dovedirea prejudiciului bucureşteanul, consiliat de avocatul Coltuc Marius, a depus înscrisuri şi a solicitat proba cu un martor.
"Înscrisurile vizează: decizii de concediere, adeverinţe medicale, corespondenţă bancă-client, copie dosar de executare silită, expertiza extrajudiciară evaluare imobil etc. Martorul vizează aspectul privind problemele personale ale consumatorului. Daunele morale s-au depus sub forma unei cereri reconvenţionale. Cererea reconvenţională reprezintă un act procedural prin care pârâtul invocă pretenţii proprii împotriva reclamantului. Pretenţiile sale trebuie să derive din acelaşi raport juridic ori să fie strâns legate de acesta, iar dacă ele vizează şi alte persoane decât reclamantul, atunci acestea vor putea fi chemate în judecată ca pârâţi. (...) Disjungerea va fi o situaţie de excepţie şi va apărea atunci când doar cererea principală este în stare de judecată. Spunem că o cauză se află în stare de judecată atunci când s-a administrat probatoriul, nu mai există excepţii de ridicat şi nici cereri de formulat, prin urmare se pot pune concluzii pe fond. Mai precis, după ce s-a terminat cercetarea judecătorească. Ca atare, cererea reconvenţionala va fi judecată separat. Disjungerea nu va fi posibilă atunci când legea prevede acest lucru expres, sau când judecarea cererilor împreună se impune pentru soluţionarea unitară a procesului. Cu alte cuvinte, nu se vor putea disjunge dacă între cele două există o legătură foarte strânsă în aşa fel încât admiterea cererii reconvenţionale ar avea drept consecinţă respingerea cererii principale. (...) Temeiul juridic al cererii reconvenţionale este abuzul de drept procesual din partea băncii care a depus contestaţia la darea în plată doar pentru a tergiversa procedura de dare în plată, neinvocând nicio critică temeinică legală", a explicat avocatul Marius Coltuc. Acesta a mai precizat că în ce-l priveşte pe clientul său, acesta a contractat, în 2007, un credit de 100.400 franci elveţieni, la Bancpost, pentru a lua o locuinţă. Din 2014 bucureşteanul a făcut tot mai greu faţă ratelor şi banca a început executarea silită. În 2016 clientul a depus notificare pe dare în plată, iar în replică banca a formulat contestaţie. "Atunci am hotărât să trec şi eu la atac împotriva băncii şi am solicitat aceste daune morale. Mă aştept să şi câştig", a povestit clientul lui Coltuc.
Avocat Coltuc Marius Vicenţiu este specializat în dosarele împotriva băncilor, având o experienţă de peste 9 ani în astfel de speţe.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro