Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Petrea cere ajutorul parlamentarilor pentru Portul Brăila

Parlamentarul UNPR-ist Silviu Dorin Petrea a făcut un apel către colegii săi pentru a-l sprijini în dezvoltarea Portului Brăila şi a traficului pe Dunăre. Acesta a explicat că lucrează la acest proiect de mai mult timp, însă l-a abandonat pe perioada alegerilor prezidenţiale, pentru a nu-i fi interpretate greşit intenţiile. Petrea spune că îşi doreşte foarte mult dezvoltarea traficului pe Dunăre şi a identificat 20 de puncte prin care s-ar putea realiza acest lucru. De asemenea, consideră extrem de necesară introducerea Portului Brăila în Master-Planul pentru Transport. "Doresc susţinerea presei, a întregii clase politice, a autorităţilor locale, a parlamentarilor din Brăila, pentru a include Portul Brăila în Master-Planul de Transport. M-am adresat şi ministrului Ioan Rus, nu am primit încă un răspuns, însă nu vreau să comentez pentru că au fost alegerile şi acesta ar putea fi un motiv. Am făcut două cereri: una în care vreau să facem împreună, toţi politicienii riverani la Dunăre, un pact pentru dezvoltatrea autostrăzii fluviale. Împreună cu specialişti în domeniu, am identificat 14 puncte pentru a transforma Dunărea în cea mai mare autostradă fluvială a Europei, alături de Rin şi Main. În momentul acesta, traficul pe Dunăre este doar la 20%. O să cer sprijinul colegilor mei pe această problemă, practic este cel mai ieftin şi ecologic transport în acest moment", a declarat Petrea. Totodată, sursa citată susţine că a mai trimis către Ministerul Transporturilor un al doilea document ce cuprinde 10 puncte, privind transformarea Portului Brăila într-unul de interes naţional, însă acesta ar trebui inclus în MP de transport. "Vreau să transformăm această discuţie referitoare la port şi infrastructură într-o problemă a noastră, a brăilenilor şi a politicienilor locali", a conchis sursa citată.
Reamintim că, în acest Master-Plan de Transport, Brăila este trecută pe itinerarul a 3 drumuri expres: Muntenia Express (Găieşti - Ploieşti - Buzău - Brăila), Milcovia Express (Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi) şi Dobrogea Express (Brăila - Tulcea - Constanţa inclusiv podul peste Dunăre), la care se adaugă şi Trans-regio Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu. În total, ar fi vorba despre 644 km de drum expres, plus 142 km drum cu regim Trans-regio şi investiţii totalizând peste 3,7 miliarde euro. Extrem de important este faptul că Muntenia Express şi Milcovia Express au un orizont de implementare, atenţie!, undeva după 2021, până în 2030. Ca să nu mai spunem că Dobrogea Express este previzionat pentru implementare abia după 2030.

 




Categorie articol: 

Comentarii