Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

O luăm de la capăt. Podul peste Dunăre, din nou sub compas

Febra apropierii alegerilor locale de anul viitor începe să se simtă din ce în ce mai bine şi la Brăila. "Podul suspendat peste Dunăre" - principalul subiect scos de la naftalină de către aleşii locali, o dată la 4 ani, a revenit, ieri, în atenţia brăilenilor. Primarul Aurel Simionescu a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că o echipă de specialişti se află în oraşul nostru de câteva zile şi a început să facă măsurătorile necesare pentru actualizarea studiului de fezabilitate. "Au început măsurătorile pentru studiile topo şi geo pentru pod. Sunt veniţi cei de la Bucureşti, firma care se ocupă de treaba asta. Le-am dat avizul pentru lucrări. Au desenul respectiv legat de unde vor face aceste măsurători, în funcţie de condiţiile tehnice, impunerile legislative. Vor sta în Brăila încă o săptămână, până vor termina, pentru că este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate respectiv. Ce se va întâmpla mai departe? Cum şi când se va promova? Nu ştiu să vă dau un răspuns. Dar faptul că au primit această finanţare şi au venit să îşi realizeze studiile respective este un semnal pozitiv", a declarat Simionescu. Edilul-şef a mai specificat că finanţarea pentru actualizarea studiului de fezabilitate vine din partea Ministerului Transporturilor prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR).

5,3 milioane de lei pentru reactualizarea unui studiu făcut deja

Deşi edilul-şef nu a ştiut să precizeze care este valoarea proiectului privind reactualizarea studiului de fezabilitate, trebuie reamintit că CNADR anunţa în luna aprilie că a semnat contractul pentru acest proiect cu o asociere având în frunte "Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate" şi, drept asociaţi, mai multe firme având doar iniţiale în denumire gen SC "E.D.IN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL. Tot atunci s-a făcut public faptul că valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanţarea venind 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat. "Obiectivul general este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene. Pe lângă importanţa sa naţională, proiectul Podul Suspendat peste Dunăre la Brăila va deservi în condiţii optime traficul de tranzit internaţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României", se lauda la vremea respectivă CNADNR. Toate acestea, în ciuda faptului că proiectul investiţional Drum Expres "Dobrogea Express", care include şi podul peste Dunăre, a fost lăsat în coada listei ca importanţă în Master Planul General de Transport, cu orizont de implementare abia în 2030.

 




Categorie articol: 

Comentarii