Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nava Lacu Sărat, disponibilă pentru plimbări pe Dunăre, la preţuri accesibile!

începând de astăzi, 10 august, nava de pasageri Lacu Sărat va face curse regulate, de agrement, pe Dunăre, în fiecare sâmbătă totul cu numai 12 lei,  cât costă preţul unui bilet pentru o plimbare timp de o oră singura condiţie este ca să vă faceţi rezervare din timp, pentru că ambarcaţiunea va părăsi cheul doar dacă are cel puţin 30 de persoane la bord

 

Veşti bune pentru brăileni! Plimbările pe Dunăre vor fi mai accesibile omului de rând. Cu doar 12 lei de persoană, cât costă preţul unui bilet, oricine va putea urca la bordul Navei Lacu Sărat pentru a se bucura de o plimbare pe Dunăre, timp de o oră. Singura condiţie este să vă faceţi rezervare din timp, pentru că ambarcaţiunea va părăsi cheul doar dacă are cel puţin 30 de persoane la bord. Totul va fi posibil începând de sâmbătă, 10 august, când vor fi organizate, în intervalul orar 9.30 -12.00 câte două curse pe Dunăre, iar această ocazie o veţi avea în fiecare zi de sâmbătă, la aceleaşi ore. Potrivit edilului-şef, accesul la navă, pentru cele două curse, se poate face în intervalul orar 9.10 - 9.30, 11.10 - 11.30, iar rezervările se pot face la numerele  de telefon 0239/613.654 sau 0753/095.046.

Noua variantă de închiriere face parte dintr-un proiect al Primăriei municipiului Brăila, aprobat la finele anului trecut, în cadrul unei şedinţe de consiliu, prin care s-au stabilit tarife mai permisive pentru o plimbare de agrement pe Dunăre. O iniţiativă de pe urma căreia ar avea de câştigat atât Serviciul de Transport Local de Călători şi Administrare Portuară Brăila, din subordinea Primăriei Brăila, care administrează această navă, cât şi cei care nu şi-au permis până acum să se plimbe pe Dunăre cu tarifele practicate de ambarcaţiunile care aparţin Brăilei.

Până acum, Nava Lacu Sărat putea fi închiriată doar la ora de marş, cu 868,8 lei şi 273,7 lei pentru ora de staţionare. La aşa costuri, nici nu este de mirare că nava a stat mai mult la cheu şi abia dacă a părăsit malul brăilean în scop turistic. Pe tot parcursul acestui an, nava Lacu Sărat a fost închiriată doar de 5 sau 6 ori, dintre care doar două ieşiri au fost contra cost, iar restul, gratuit, pentru diverse scopuri sociale, de interes local. Dacă tragem linie, o să aflăm că nava a produs, în acest an, puţin peste 1.700 de lei, iar cheltuielile lunare cu întreţinere, taxe şi salariile echipajului format din 4 persoane, ajung de 10 ori mai mult, adică undeva la 17.000 de lei. De aici şi nevoia de a revigora cumva încasările ambarcaţiunii, dar şi turismul în zonă.

Cât despre potenţialul navei Lacu Sărat , ambarcaţiunea se poate lăuda cu o capacitate de 90 de locuri, două saloane mari şi cu o punte de promenadă generoasă. Vorbim de o ambarcaţiune lansată la apă în 1990, la şantierul Naval Brăila. A aparţinut I.J.T.L. Brăila, actualul Braicar, care a avut-o în administrare până în 2002, când a fost preluată de Primăria Brăila prin diverse servicii din subordine. Despre potenţialul ei, mai trebui spus că este o navă de pasageri numai pentru voiaje de zi şi a fost reabilitată recent cu 130.000 de lei.

Cursele regulate pe Dunăre Brăila-Galaţi ar putea reveni în actualitate

 

În acelaşi context, primarul municipiului Brăila a vorbit recent şi despre semnarea unui contract de finanţare cu fonduri europene pentru achiziţia unei ambarcaţiuni de 25 locuri, care să poată intra în circuitul turistic al Brăilei. Potrivit edilului-şef, la acest capitol lucrurile sunt cât se poate de avansate, astfel că şalupa se află deja în construcţie la Constanţa. „Va putea fi folosită pentru evenimente turistice şi va fi inchiriată de cei care doresc acest lucru, binenţeles, contra unei sume modice care să asigure cheltuielile de exploatare. Toţi turiştii care vor veni în municipiul Brăila, dar şi cetăţenii, vor putea să se plimbe cu această şalupă care va fi trasă la faleza Dunării”, a declarat primarul municipiul Brăila, Marian Dragomir. Un proiect similar ar urma să fie accesat şi de oraşele Tulcea, Galaţi, Călăraşi, Corabia, Giurgiu, care, cel mai probabil, vor colabora pentru turismul pe Dunăre.

Întrebat şi despre cursele regulate, pe apă, între Brăila şi Galaţi, primarul nu a exclus varianta aceasta. „Noi suntem pregătiţi, avem Nava Lacu Sărat, o să avem de asemenea şi această şalupă de care vă spuneam. Dacă Administraţia Portului Galaţi ne dă un ponton la care să acostăm şi noi, de asemenea, le putem pune la dispoziţie, în mod gratuit, pontonul primăriei pentru a se putea realiza aceste curse”, a mai precizat primarul Brăilei, cu promisiunea că va face şi o solicitare scrisă în acest sens la Galaţi.

 

 

 

 




Categorie articol: 

Comentarii