Mergi la conţinutul principal

Logica bunului simţ

 Într-adevăr, este responsabilitatea fiecăruia şi este normal ca un furnizor să încerce să-şi recupereze creanţele. Ba chiar este îndreptăţit! Dar de aici şi până la a obliga un bloc întreg să aducă cu bidonul apă ca să nu se înfunde wc-urile, iar mirosul să umple toate ungherele imobilului este cale luuuungă! Iar toate acestea sucombă dacă un singur proprietar este afectat pe nedrept de măsura întreruperii apei. Aceasta a fost dintotdeauna poziţia "Obiectiv" în ecuaţia de mai sus. Şi ne-am menţinut-o chiar şi pe vremea când, dacă vă mai aduceţi aminte, asociaţiile cu datorii aveau apă cu program de câteva ore pe zi. Apropo, care a fost rata de succes în sensul recuperării restanţelor pentru respectiva măsură? A fost aşa un succes fulminant, încât, ajuns acum în impas, operatorul de apă-canal s-a văzut nevoit să aplice "răul necesar"? 

Oameni buni, să fie clar: datoriile despre care discutăm aici nu sunt de ieri de azi, vechimea lor se măsoară în ani! Ce-a făcut furnizorul în tot acest răstimp, de ce a aşteptat să se strângă datorii aşa mari? De ce brusc s-a pus în mişcare angrenajul acesta în care cad victime şi brăilenii fără datorii la întreţinere?
Ne/Mă revoltă faptul că în lupta asta între cei care "uită" să plătească întreţinerea şi furnizorul de utilităţi publice cad mereu victime proprietarii care s-au chivernisit cum au ştiut mai bine şi şi-au plătit obligaţiile financiare către asociaţia de proprietari. Da de ce trebuie să plătească tot ăştia din urmă? Oare chiar este aşa de greu de priceput că singura metodă de disciplinare este contorizarea individuală? Şi mai este un aspect: oare nu se găsesc resursele financiare pentru finanţarea măcar parţială a contorizării individuale? Adică se cheltuie sute de mii de euro pe luminiţe colorate de sărbători, ca să apelez la un singur exemplu, şi nu se găsesc bani pentru a rezolva într-un fel cu asociaţiile de proprietari problemă? Să fim serioşi, la nivel local sunt aproape 900 de AP şi nu cred că toate sunt în situaţia disperată de a fi pasibile cu întreruperea apei. La fel cum în blocurile problemă sunt doar câteva apartamente care au datorii record. Nu ar fi fost mai simplu să fie identificate AP-problemă apoi să se contorizeze apartamentele cu restanţe mari şi astfel se salva restul comunităţii de întoarcere la evul mediu? Şi sunt convins că în numele interesului public, cât se poate de justificat în situaţia de faţă, s-ar putea depăşi orice fel de obstacol juridic privind regimul proprietăţii la nivel de bloc.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro