Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Licitatia pentru aeroportul dintre Braila si Galati, un fiasco

Entuziasmul presedintelui Consiliului Judetean Braila cu privire la licitatia pentru incredintarea lucrarilor pentru realizarea aeroportului dintre Braila si Galati s-a mai potolit, vineri, cind a constatat ca nu are cu cine sa faca mult dorita licitatie. Desi anterior el anuntase ca sint 15 firme, care mai de care mai importante, care au cumparat caietul de sarcini, ceea ce putea fi interpretat ca un semn bun, Stancu a inghitit in sec, la finele saptaminii trecute, cind a vazut ca nici una dintre acestea n-a depus si o oferta concreta. Presedintele CJ nu-si pierde insa speranta, ba chiar a detectat deja conditiile "prea dure" impuse prin caietul de sarcini, cele care au facut ca firmele respective sa dea inapoi: "S-au inscris un numar de 15 firme, dar din pacate pentru noi nici o oferta nu a fost depusa pina la data de 26 octombrie, pina la ora 15.00. Noi am desprins mai multe motive pentru care nu s-au depus aceste oferte. Mai exact, noi aveam trei conditii principale pe partea financiara: era garantia de participare de 3 milioane euro, era suma de 50 de milioane euro, bani cash in cont si nu scrisoare de garantie, pentru care trebuiau sa faca dovada ca o detin intr-un cont bancar, pentru a deschide o linie de creditare si era si suma de 200 de milioane de euro, pentru care trebuiau sa aduca o adresa de la o banca de rangul 1, prin care sa dovedeasca faptul ca se poate asigura fluxul de numerar necesar realizarii investitiei. Din discutia de zilele trecute cu comisia de licitatie, din care fac parte profesionistii din aeronautica civila din Romania, a reiesit ca trebuie sa indulcim aceste conditii financiare, pentru a reusi sa atragem firmele. Eu va propun sa coborim garantia de participare de la 3 milioane de euro la 1,5 milioane, iar garantia de 50 de milioane la 5 milioane cash, suma necesara a fi dovedita ca existenta in banca".

"Ma intereseaza si sa cistige avioane care au poluarea sonora cit mai mica"

Stancu a explicat ca, dincolo de aspectele pur financiare, s-a mai discutat si despre alte aspecte care pot fi modificate in caietul de sarcini: "A mai fost un comentariu vizavi de partea de mediu, dar eu nu am fost de acord sa scoatem conditiile ce se refera la poluare si vibratii, pentru ca noi avem interes sa vina aeronave care fac cit mai putin zgomot. Argumentul lor a fost ca ar trebui sa acceptam toate firmele care se incadreaza in acea limita impusa de normele internationale, iar eu am spus ca ma intereseaza limitele acestea, dar ma intereseaza si sa cistige avioane care au poluarea sonora cit mai mica. Adica sa se puncteze cit mai bine cei care produc poluare sonora mica. A mai fost o discutie privind clasa aparaturii de aterizare si de decolare, noi am pus 3G, ei doreau 1G si le-am spus ca nu dorim sa aterizam ca atunci cind e ceata pe Otopeni si a ramas 3G, pentru ca este o clasa medie. Nu am pus-o nici pe cea mai de sus, nici pe cea mai de jos. A mai fost o problema pusa de mine, dar din pacate n-am gasit solutie si anume de a da libertate celor care vin la licitatie sa-si poata alege operatorul dupa ce cistiga licitatia. Am vorbit si cu colegii mei si parerea majoritatii a fost sa nu umblam la aceasta clauza, pentru ca operatorul este foarte important in aceasta faza si daca se va dori schimbarea lui, vreodata, o putem face prin act aditional, prin acordul partilor, in aceleasi conditii de operare".
Presedintele CJ a mai spus ca a primit felicitari din partea comisiei, referitor la modul in care a realizat documentatia, dar a recunoscut ca ar fi dorit ca in loc de felicitari, sa avem un cistigator: "Vineri n-am fost cel mai fericit om, dar am trecut peste faza asta si incercam sa ne repliem. Am obtinut deja primele semnale pozitive de la cei care au cumparat caietul de sarcini, iar perioada de depunere a ofertelor va fi probabil 21 ianuarie, un pic mai lunga decit cea anterioara".
Va prezentam, in final, numele firmelor care au cumparat caietul de sarcini pentru licitatia amintita: * Donau Finanz SRL Austria * SC SIE Solari Impinati SRL, filiala Bucuresti, firma cu sediul central in Genova, Italia *SC Fumagalli Tchnology Group SpA - SEA Aeroporti Di Milano * SC J&P- Avax SA Greece * SC Terra Travel SRL - Brasov * SC FCC Construccion SA, sucursala Bucuresti, firma cu sediul in Barcelona, Spania * SC Astaldi, SpA Sucursala Bucuresti, cu sediul in Italia * SC Siemens SRL Bucuresti * SC Balkan Advisory Company SRL Bucuresti * SC UTI International SRL, cu sediul in Forly, Italia * SC Intelcan Technosystems, reprezentanta Bucuresti, cu sediul in Canada * SC Galacamor SRL, cu sediul in Galati * SC Pa&Co International SRL , cu sediul in Bacau * SC Sibus LTD, cu sediul in Tel-Aviv, Israel * SC Louis Berger Group Inc, cu sediul in Washington, USA.




Categorie articol: 

Comentarii