Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Insomnia, alungată cu plante

* prin insomnie se înțelege dificultatea de a adormi, precum și cea de a avea un somn odihnitor, fără întrerupere

 

Insomnia poate apărea din multe motive și poate fi asociată cu boli psihice sau organice (astm bronșic, boli de inimă, afecțiuni febrile etc.). Totuși, ce putem face pentru a o putea ameliora sau chiar elimina?

Consumul excesiv de cofeină, lipsa exercițiilor fizice, dispozitivele electronice și munca nocturnă sunt factori ce pot duce la apariția insomniei. Dacă înlăturarea acestor factori nocivi nu ajută, atunci puteți lua în considerare și tratamentul medicamentos, precum și anumite suplimente alimentare.

Dar, pentru început, puteți apela la anumite remedii naturiste precum:

 

Ceaiul de musețel

 

Ceaiul de musețel are efect calmant și este utilizat de mii de ani pentru un somn liniștit. Consumul ceaiului de musețel nu are efecte adverse, fiind indicat chiar și în cazul copiilor. Atunci când îl preparați, puneți apa la fiert și adăugați două pliculețe de ceai de musețel, după care îl lăsați acoperit pentru a beneficia de toate proprietățile medicinale ale ceaiului. Ceaiul de musețel nu este recomandat femeilor însărcinate sau care alăptează.

 

Valeriana

 

Valeriana este folosită ca sedativ și ca tratament pentru anxietate de sute de ani. Valeriana vă poate ajuta să adormiți mai repede și vă poate îmbunătăți calitatea somnului. Este indicat să o administrați în fiecare seară, însă pentru o perioadă scurtă de timp. Unele persoane pot avea anumite efecte adverse, precum dureri de stomac, dureri de cap sau amețeli dimineață, la trezire. Nu este indicat să consumați alcool și să luați medicamente pentru somn în timp ce luați valeriană.

 

Kava

 

Kava este o plantă din familia piperului și ajută la ameliorarea anxietății. Folosirea acesteia pe termen scurt este benefică pentru persoanele care suferă de anxietate ușoară sau moderată, însă nu o utilizați împreună cu alcool sau cu medicamente pentru scăderea colesterolului sau a altora care sunt metabolizate la nivelul ficatului.

Nu uitați, înainte de a lua suplimente alimentare pentru insomnie, este necesar să discutați cu medicul și să urmați recomandările acestuia. Fără indicațiile corecte, riscați să luați o doză prea mare sau un tratament incorect care poate scădea beneficiile reale ale acestor plante. (Mai multe pe Farmaciata.ro)




Categorie articol: 

Comentarii