Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

InfoCons oferă consiliere pentru cei care au în derulare un credit bancar

* „Consumatorii care au în derulare un credit bancar  își pot apăra drepturile și pot lua atitudine atunci când acestea le-au fost încălcate”, precizează InfoCons

 

 

Asociația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons pune la dispoziția celor care au în desfășurare un credit bancar, care au amânat ratele aferente acestui credit, conform noilor prevederi legale, sau care doresc amânarea ratelor numărul de telefon 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom. La acest număr, consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune sesizări în domeniul financiar-bancar, din perspectiva protecției consumatorilor.  

„Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care întâmpină probleme cu o instituție financiar-bancară, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, informarea corectă și transparentă a acestora, cât și în cazul în care doresc amânarea ratelor, conform legislației. Consumatorii care au în derulare un credit bancar  își pot apăra drepturile și pot lua atitudine atunci când acestea le-au fost încălcate”, precizează InfoCons într-un comunicat remis presei.

Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată numărul de telefon 021-9615, sau se pot adresa în scris la CP 38, OP 53 sector 4, București.

Drepturile  fundamentale ale consumatorilor, prezentate de InfoCons, sunt următoarele: de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;

de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori; de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate; de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege; de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor; de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare; de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.

„Un consumator cu atitudine înseamnă un consumator European, care nu stă și doar observă, ci se și implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecăruia dintre noi. Prin aceasta, putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm atitudine, să depunem sesizări, pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care întâmpină dificultăți cu o instituție financiar-bancară. Ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o nouă atitudine!”, precizează Sorin Mierlea, președintele InfoCons.

 

 




Categorie articol: 

Comentarii