Mergi la conţinutul principal
Administrația Dragomir dă bani pentru casarea a o mie de autovehicule uzate

Fără rable în Brăila

* proiectul trebuie aprobat mai întâi în ședința Consiliului Local Municipal din data de 27 aprilie * ulterior, Primăria se va înscrie în programul derulat de Administrația Fondului pentru Mediu, iar posesorii de mașini mai vechi de 15 ani vor putea începe să depună cererile pentru a beneficia de prima în valoare de 3.000 de lei pentru fiecare autovehicul dus la casare * benficiarii își iau angajamentul că, în următorii 3 ani, nu vor achiziționa mașini cu norma de poluare Euro 5 sau mai mică, în caz contrar fiind obligați să dea banii înapoi

 

 

 

O mie de autovehicule cu o vechime mai mare, sau egală, de 15 ani, calculată de la anul fabricației, ar putea fi extrase din traficul sau parcările din Brăila, după implicarea Primăriei în programul de casare derulat de Administrația Fondului pentru Mediu. Astfel, după cum a anunțat edilul-șef Marian Dragomir pe pagina personală de Facebook, Primăria Brăila urmează să aprobe, în ședința Consiliului Local de joi, 27 aprilie, implementarea proiectului ”Casarea autovehiculelor uzate din municipiul Brăila”. Primarul a explicat că numărul maxim de autovehicule uzate ce pot fi incluse în acest proiect este 1.000, proporțional cu numărul de locuitori ai municipiului Brăila. Prin implicarea Primăriei, pe lângă suma de 2.400 lei care reprezintă prima de casare acordată de Administrația Fondului pentru Mediu, cei care își vor duce rablele la un centru de colectare autorizat vor mai primi 600 lei de la bugetul local. Astfel, prima de casare se va ridica la 3.000 lei. Beneficiarii pot face ce vor cu banii, însă trebuie să-și ia angajamantul că, în următorii trei ani, nu vor achiziționa o mașină cu norma de poluare Euro 5 sau mai mică. Practic, dacă vor să își cumpere o mașină nouă, cei care se înscriu în acest program derulat de Primăria Brăila trebuie să își ia una cu normă de poluare Euro 6 sau mai mare. Cei care nu vor respecta această condiție vor fi siliți să returneze banii, prin intermediul direcțiilor de specialitate din cadrul Primăriei. Concret, Serviciul Constatare Impunere Persoane Fizice va întocmi o bază de date cu privire la contribuabilii care au beneficiat de stimulentul de casare acordat în baza Programului. Respectiva bază de date va fi verificată lunar, iar dacă se vor constata abateri se vor începe demersurile pentru recuperarea banilor.

 

Înscrierile vor începe după ce consilierii locali își vor da acordul

Înscrierile în program vor începe după data de 27 aprilie, mai exact după ce proiectul ”Casarea autovehiculelor uzate din municipiul Brăila” va fi mai întâi aprobat de Consiliul Local Municipal apoi înscris la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Înscrierile se vor face pe pagina AFM.

În termen de maximum 15 zile de la data depunerii, se vor aproba dosarul, împreună cu referatul de aprobare, respectiv respingere.

După analiza dosarelor și referatelor transmise se vor emite dispoziții de aprobare sau de respingere a solicitărilor, în termen de maximum 10 zile de la data transmiterii.

Dispoziția de aprobare sau respingere a solicitării va fi comunicată în scris solicitanților de finanțare în termen de maximum de 5 zile de la data aprobării/respingerii cererii.

După epuizarea sumelor aprobate în cadrul Programului pentru primele 1.000 de autovehicule se întocmește o adresă prin care le comunică celorlalți solicitanți ai stimulentului de casare, faptul că Programul s-a încheiat.

Odată cu transmiterea dispoziției de aprobare, solicitantul de finanțare este invitat să se prezinte la sediul Primăriei Municipiului Brăila pentru semnarea contractului de finanțare, în termen de 5 zile. În cazul în care solicitantul nu se prezintă în termen, pierde stimulentul de casare.

În termen de 30 zile de la data semnării contractului de finanțare, solicitanții de finanțare vor transmite prin e-mail sau vor depune în original la Primărie adeverința de dezmembrare emisă de un centru autorizat de casare/colectare autovehicule și certificatul de radiere din circulație și dovada scoaterii din evidența fiscală, sub sanțiunea pierderii stimulentului de casare.

În termen de 5 zile de la data transmiterii, respectiv depunerii documentelor menționate, Direcția Finanțelor Publice Locale va transfera solicitantului de finanțare stimulentul de casare, în cuantumul de 3.000 lei, în contul indicat de acesta prin cerere.

 

Cine se poate înscrie în program

După cum a informat primarul Marian Dragomir, cei care vor să beneficieze de prima de casare cofinanțată cu bani de la bugetul local trebuie să declare pe proprie răspundere că:

a) este persoană fizică cu domiciliul pe teritoriul Municipiului Brăila;

b) deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale Primăriei Municipiul Brăila, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;

c) nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

d) nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020 - 2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 - 2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;

e) nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

f) se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

g) se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020 - 2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 - 2024.

În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la delegat și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.

Un solicitant de finanțare se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru casarea unuia sau mai multor autovehicule uzate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro