Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Emilia Meiroşu prezintă beneficiile Legii manualului şcolar

• deputatul PSD Emilia Meiroşu, membru al Comisiei de învăţământ a Camerei, susţine că prin adoptarea legii manualului şcolar în Parlament, “brambureala din sistemul pieţei libere a manualelor” se va încheia • aceasta a ţinut să sublinieze în cadrul unui comunicat de presă, emis ieri, că limitarea numărului manualelor şcolare nu va afecta piaţa liberă, deoarece întotdeauna va fi nevoie de materiale didactice suplimentare, însă va veni în mod cert în sprijinul elevilor

 

Deputatul PSD Brăila Emilia Meiroşu a prezentat în cadrul unui comunicat de presă emis ieri câteva dintre beneficiile adoptării Legii manualului şcolar, din punctul său de vedere. Membru în Comisia pentru învăţământ a Camerei, aceasta a afirmat că prin intermediul acestei legi se va încheia în sfârşit “brambureala” din sistemul pieţei libere a manualelor. Mai mult, social-democrata este ferm convinsă că limitarea numărului de manuale la care elevii trebuie să se raporteze pentru evaluarea naţională nu va afecta piaţa liberă, deoarece întotdeauna va fi nevoie de materiale didactice suplimentare pentru cei care vor să aprofundeze materia.

“Reforma în domeniul manualelor şcolare a fost declanşată în ţara noastră din anul 1993, însă de peste două decenii, de când a fost introdus acest sistem al editării manualelor în regim de piaţă liberă, nu numai că nu a crescut calitatea educaţiei, ci s-au obţinut rezultate opuse scopurilor urmărite, dovedindu-se un eşec răsunător. Brambureala din sistemul pieţei libere a manualelor şi auxiliarelor şcolare a ajuns la final. Această problemă este din ce în ce mai aproape de a fi soluţionată, având în vedere faptul că «Legea manualului şcolar» a fost dezbătută în ultima şedinţă a Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor şi va fi fi adoptată în perioada imediat următoare în şedinţa de plen a camerei decizionale. Manualul şcolar, principalul instrument de lucru al elevului, reflectă lectura programei, realizată de echipele de autori, potrivit diverselor contexte de învăţare şi grupuri-ţintă. În învăţământul public din România au existat în mod concret variante ale manualului, produse de către colectivele de autori ale editurilor private, în urma unor «lecturi personalizate» ale programei unice într-o manieră care diferenţiază produsul (manualul) conferindu-i caracter de unicitate”, se arată în comunicatul transmis de deputat.

Sursa citată punctează de asemenea că una dintre cele mai importante modificări şi completări adoptate de membrii Comisiei are ca obiectiv obţinerea de rezultate educaţionale de înaltă calitate. Potrivit Emiliei Meiroşu, aceasta face referire la  aprobarea a minimum 2, maximum 3 variante de manual şcolar de bază. Totodată, este reglementată şi situaţia manualelor pentru minorităţile naţionale şi a celor pentru persoanele cu dizabilităţi.

 

«Trebuie urmărită mai puţin competiţia din piaţa liberă şi mai mult interesul superior al elevului»

Parlamentarul brăilean a mai subliniat că actualul proiect de lege prevede că pentru evaluarea manuscriselor autorilor vor fi constituite grupuri de evaluatori formate din cadre didactice din învăţământul preuniversitar. Manualele admise în urma evaluării vor fi publicate pe platforma www.manuale.edu.ro, în vederea selectării manualului şcolar de bază, conform unei proceduri transparente. “Calitatea manualelor este conferită tocmai de o evaluare corectă a manuscriselor autorilor, realizată de profesionişti în acelaşi registru. O altă problemă importantă a reprezentat-o lipsa manualelor sau furnizarea lor cu întârziere de către edituri, fapt ce a generat disfunctionalităţi în procesul educaţional. Şi această problemă s-a rezolvat prin Ordonanţă de Urgenţă privind înfiinţarea Societăţii Editura Didactică şi Pedagogică S.A. ca urmare a reorganizării Regiei Autonome «Editura Didactică şi Pedagogic㻓, a mai precizat Meiroşu.

Parlamentarul a dorit să mai adauge şi că prin punerea în aplicare a acestui act normativ, Ministerul Educaţiei Naţionale va putea gestiona tipărirea manualelor şcolare agreate de către experţi, astfel încât acestea să poată fi distribuite către unităţile de învăţământ în timp real, evitându-se situaţii de genul celor existente în prezent.

“Consider foarte oportune aceste noi reglementări legislative, care vor conduce la eficientizarea demersului didactic şi creşterea calităţii actului educaţional din învăţământul preuniversitar. Vreau să subliniez faptul că stabilirea unui număr limitat de manuale şcolare de bază nu afectează piaţa concurenţială din domeniu, existând posibilitatea elaborării, tipăririi şi utilizării materialelor didactice suplimentare. Cred că în acest caz trebuie urmărită mai puţin competiţia din piaţa liberă şi mai mult interesul superior al elevului care va susţine un examen cu subiect unic. Diversitatea are un rol constructiv, însă nu atunci când se aplică ca principiu al unei realităţi unitare - evaluările naţionale! Să ne gândim la viitorul copiilor noştri!”, a conchis Meiroşu.




Categorie articol: 

Comentarii