Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Corina Creţu:”Fiecare la vot, în ziua de 26 mai, va lua această decizie, în cabina de vot, judecând cine a lucrat pentru oameni, pentru România şi cine a lucrat în favoarea unui grup restrâns”

• asta a declarat comisarul european Corina Creţu în timpul vizitei sale, recente, în Brăila, când a avertizat din nou că proiectul privind  Podul peste Dunăre încă nu a fost trimis de Guvernul PSD la Comisia Europeană • Creţu a recunoscut că există riscul ca părţi din proiectul început de PSD-işti să nu fie considerate eligibile

 

Comisarul european Corina Creţu a dorit să anunţe în timpul vizitei sale la Brăila că încă aşteaptă la Comisia Europeană proiectul privind finanţarea podului peste Dunăre. Aşa cum am anunţat în alte ediţii, aceasta a vizitat şantierul şi s-a declarat mulţumită de modul în care decurg lucrările până acum, însă totodată contrariată de faptul că Guvernul PSD amână trimiterea proiectului la Comisia Europeană, pentru a obţine finanţare din fonduri structurale.

“Am fost şi am văzut şantierul. Am fost impresionată de munca de zi cu zi a celor care lucrează pentru acest proiect major, cum îl numim noi, pentru că este în valoare de peste 500 milioane euro. Proiect care este atât de aşteptat de locuitorii din Brăila, din Tulcea, dar şi din întreaga regiune. Sunt convinsă că un asemenea edificiu de infrastructură va contribui şi la investiţii şi la crearea locurilor de muncă. România, ştiţi foarte bine, are nevoie să îşi dezvolte infrastructura rutieră, feroviară şi avem această şansă unică de folosire a fondurilor europene. Ştiţi foarte bine că podul de la Brăila este inclus în Master Planul de transport, pe care l-am adoptat împreună cu domnul prim-ministru Ponta în 2015. Reprezintă unul dintre obiectivele propuse pentru a primi finanţare europeană prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare. Din păcate, nu a fost depus până acum la Comisia Europeană, deşi domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinanţare şi practic au pornit lucrările. Sigur că există această posibilitate oferită de legislaţia europeană de a începe lucrările, dar în acest caz, practic, autorităţile române îşi iau un risc. Odată semnat de către Guvern contractul de execuţie, înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie, există riscul ca anumite cheltuieli sau chiar unele sume să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni. Noi am fost informaţi, Comisia Europeană a fost notificată că va primi acest proiect la finalul acestui an. Sperăm să se întâmple şi să se încadreze. De pildă, pentru autostrada Sibiu-Piteşti am fost informaţi că o să primim proiectul în semestrul 3 - 2017 şi nici în aprilie 2019 nu l-am primit”, a declarat Creţu.

În acest context, Corina Creţu (care ocupă poziţia 2 pe lista Pro România la Alegerile Europarlamentare), a dorit să îi dea o replică ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, care tot într-o vizită la Brăila a afirmat că are nevoie de români patrioţi la Bruxelles pentru a putea trimite cererea de finanţare a proiectului privind podul peste Dunăre.

“În primul rând vreau să vă spun că mă simt foarte prost în faţa sutelor de experţi care au ajutat România în ultimii cinci ani şi care acum aud toate aceste declaraţii jignitoare la adresa Comisiei Europene. Experţii Comisiei Europene aproape s-au mutat aici în ţară, alături de primării, alături de consiliile judeţene, ajutându-i să facă proiecte şi aşa mai departe. Domnul ministru a primit o întrebare foarte clară de la dumneavoastră: dacă s-a depus sau nu s-a depus? Iar dânsul a răspuns că avem nevoie de români patrioţi. Dar cine este patriot? Cel care lucrează în folosul celor mulţi, cel care vine la fiecare guvern şi spune: avem nevoie de proiecte! Cum adică Guvernul nu trebuie să dea lămuriri? Păi, pentru a plăti aceste fonduri europene, care sunt în avelopa României, ai de îndeplinit nişte condiţionalităţi tehnice, de construcţie şi aşa mai departe”, a mai adăugat sursa citată.

 

Tudose, temător ca actualul Guvern să nu blocheze lucrurile

 

Tot cu această ocazie, Corina Creţu a vorbit şi despre motivele pentru care a trecut la Pro România, precizând că era sătulă de minciunile celor care în prezent se află la guvernare.

“Uitaţi-vă la noi toţi. Suntem oameni serioşi, cred. Puneţi-ne în oglindă cu cine ne comparaţi. Vreau să spun că acesta este motivul pentru care eu am ales să candidez pentru Pro România. Pentru că m-am săturat de minciuni şi de faptul că populaţia este prostită, efectiv. Eu cred că satisfacţia unui politician este să lase ceva în urmă. Nu să treacă şi aceste alegeri şi să spună: i-am păcălit şi de data asta! Fiecare la vot, în ziua de 26 mai va lua această decizie, în cabina de vot, judecând cine a lucrat pentru oameni, pentru România şi cine a lucrat în favoarea unui grup restrâns. (...) La ora actuală, în Master Planul de Transport acest pod este trecut pe fonduri europene: 540 milioane euro, care ar urma să fie deduşi din suma propusă programului dedicat Deltei Dunării. Programul de Dezvoltare Integrală a Deltei Dunării. (...) Riscurile sunt acelea că în mod normal, un proiect se aprobă întâi. S-a semnat contractul de execuţie înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie. Aici există riscul ca unele porţiuni să nu fie eligibile. Dar întreg proiectul, să se piardă bani, nu. Ideea este în ce măsură va fi depus în timp util, astfel încât să fie aprobat”, a declarat Creţu.

Prezent la conferinţa de presă respectivă a Pro România şi deputatul brăilean, Mihai Tudose (candidat pe poziţia 3 a listei partidului) a dorit să avertizeze că riscurile legate de acest proiect ar fi ca actualul Guvern care şi-a dovedit incompetenţa, din punctul său de vedere, să blocheze cumva lucrurile. Chiar şi aşa, acesta a dorit să avertizeze că este o variantă pe care nu o crede, deoarece consorţiul de firme ar acţiona în judecată statul român şi ar câştiga. Tudose şi-a exprimat speranţa ca după alegerile din 26 mai, să se discute în baza legitimităţii votului obţinut de participanţi, despre schimbarea actualului Guvern.




Categorie articol: 

Comentarii