Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Codul de Bune Practici dintre retaileri si furnizori ar trebui legiferat printr-un act normativ

Codul de bune practici incheiat intre retaileri si furnizori ar trebui sa imbrace forma unui act normativ, este de parere Gheorghe Caruz, presedintele Patronatului Roman al Carnii de Porc, semnatar al intelegerii cu marile hypermarket-uri. El a explicat ca pentru a fi respectate prevederile acestei intelegeri intre marii retaileri si asociatiile patronale in domeniul agroalimentar ar trebui ca Guvernul sa emita un act normativ special, care sa legifereze codul. "Astept emiterea unei hotariri de Guvern sau unei ordonante de urgenta speciale pentru legiferarea Codului de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare, pentru ca altfel nimeni nu va respecta aceasta intelegere", ne-a declarat Caruz. El a explicat ca mult mai sigur, dupa opinia sa, ar fi dezvoltarea propriei retele de magazine de prezentare si desfacere a produselor. In acest sens a punctat ca planul de dezvoltare pe termen scurt si mediu al companiilor pe care le conduce prevede extinderea retelei de magazine proprii atit in Braila, cit si in Galati, Bucuresti, Constanta si Focsani.
Reamintim ca la inceputul acestei luni, producatorii si retailerii au semnat Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare, documentul intrind in vigoare din data de 8 iulie, dupa ce Consiliul Concurentei si-a dat avizul favorabil.
Documentul a fost semnat de reprezentantii "Metro Cash&Carry", "Real - Hypermarket", "Cora", "Selgros Cash&Carry", "Carrefour", "Auchan" si "Kaufland", din partea retailerilor si reprezentantii "Romalimenta", Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, din partea patronatelor din industria alimentara.
Unul dintre cele mai dezbatute puncte ale Codului se refera la pretul de vinzare, care este negociabil in functie de avantajele acordate comerciantului (discount, bonus) si de costurile generate de serviciile prestate de comerciant si facturate furnizorului. "In aceste conditii, negocierea preturilor intre furnizori si comercianti va permite practicarea unor preturi diferite de la caz la caz si va asigura un mediu concurential sanatos", se precizeaza in Codul de Bune Practici.
Referitor la taxele platite de producatori catre retaileri, Ghidul prevede ca furnizorii nu pot fi obligati de comercianti sa contribuie la costurile de marketing, de deschidere sau de reamenajare a magazinelor. In plus, neacceptarea acestor servicii nu poate fi luata in calcul drept clauza de incetare a colaborarii intre cele doua parti.




Categorie articol: 

Comentarii