Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cacealma publicitara pe spatele "Romtelecom"

O noua "scamatorie" cu publicitate, pusa la punct de o firma din Bucuresti, a pus in dilema agentii economici braileni. Acestia s-au trezit la sediu cu o "oferta" care seamana foarte bine cu o factura "Romtelecom". In realitate insa, emitentul este o editura bucuresteana care, in schimbul sumei de 312 lei ofera spatiu de reclama preferential intr-o viitoare carte de telefon on-line. De aici lucrurile se complica, intrucit, pentru a beneficia de oferta, "clientul" trebuie sa mai achite inca 624 lei cu titlu de abonament anual. Daca nu verifica atent corespondenta, insa, un agent economic poate fi usor pacalit, asemanarea izbitoare a celor doua documente, dar si "zgircenia" informatiilor din "factura-oferta" putind crea usor confuzie. Concret, prin plata acesteia, unii administratori ar putea intelege ca si-au achitat obligatiile contractuale lunare fata de furnizorul de telefonie fixa "Romtelecom" sau ca, in schimbul celor citeva sute de lei, vor fi inclusi in cartea de telefon emisa periodic de catre "Romtelecom". O scapare totusi exista, dar e mentionata cu litere minuscule pe verso: un "client" se poate retrage din contract si isi primeste inapoi banii, doar daca anunta in scris sau telefonic editura. Desi metoda este arhicunoscuta in Occident si aspru sanctionata de instantele comerciale, in Romania abia a fost "importata", victime sigure fiind administratorii de firma care "semneaza ca primarul" ordinele de plata gasite la mapa. Sesizata de cotidianul "Obiectiv Vocea Brailei", conducerea companiei de telefonie fixa a reactionat imediat catalogind ca abuziva metoda aplicata de "editura on-line".

O iluzie scumpa

Mai multi agenti economici locali au reclamat redactiei noastre faptul ca, la finele lunii trecute, au primit prin posta un plic continind o oferta de publicitate pe Internet, care poate fi foarte usor confundata cu o factura "Romtelecom". Emitentul insa, este firma "Editura Cartea de Telefoane" SRL din Bucuresti, infiintata in februarie 2007, si care isi prezinta oferta intr-un mod cel putin dubios: pe o coala format A4 sint trecute datele editurii si adresa completa, datele de identificare ale destinatarului, iar in dreptul serviciilor oferite, mentiunea "Publicarea in editia 2007 a cartii de telefoane". Mai mult, pe documentul care intruneste majoritatea elementelor caracteristice ale unei facturi fiscale, apare o data scadenta a platii, un cod aferent fiecarui client, dar si un cod de bare. De mentionat este ca acest cod de bare nu apare decit ca o serie de linii fara a fi insotite de insiruirea numerica sau alfa-numerica obligatorie in oricare dintre sistemele de codare preluate de Romania. Una peste alta, asezarea in pagina si elementele vizuale utilizate atit in cazul documentului, cit si a plicului in care acesta soseste, seamana izbitor cu o factura "Romtelecom", fara ca numele acestei companii sa fie insa mentionat. Pe verso-ul ofertei, cu litere minuscule, sint enuntate prevederile contractuale intre "beneficiar" si editura, si abia la o lecturare atenta, "clientul" afla ca in afara de cei 312 lei, pentru a putea beneficia de serviciul de publicitate promis, ar trebui sa achite inca 624 lei, in doua transe, reprezentind contravaloarea unui abonament pe un an de zile. In acelasi format, aproape ilizibil, se subliniaza ca exista posibilitatea de retragere din contract a clientului, acesta avind posibilitatea sa se razgindeasca in termen de 8 zile de la data achitarii "facturii". Asadar, daca o firma s-a pacalit achitind "factura" si isi da seama de acest lucru mai tirziu de 8 zile, nu mai are nici o sansa sa-si recupereze cei 312 lei.

"Romtelecom" isi avertizeaza clientii sa citeasca facturile cu atentie

Cazul ofertei de publicitate a Editurii "Cartea de Telefoane" a fost adus la cunostinta conducerii "Romtelecom" de catre redactorii nostri. Raspunsul primit a fost un comentariu dur cu privire la metoda folosita. In plus, "Romtelecom" a emis imediat un avertisment public catre toti clientii sai. ""Romtelecom" isi avertizeaza clientii care au primit in ultima perioada o factura si un contract din partea editurii "Cartea Romana de Telefoane" sa nu le confunde cu facturile emise de catre compania Romtelecom. Firma respectiva solicita destinatarilor plata unei taxe pentru publicarea unor reclame pe site-ul www.carteadetelefoane.net, iar pentru a atrage clienti foloseste abuziv in strategia de marketing expresii precum "cartea de telefoane" si copiaza elementele vizuale ale facturii Romtelecom. Avind in vedere ca un numar destul de mare de clienti au semnalat deja companiei aceasta situatie, "Romtelecom" isi avertizeaza clientii sa citeasca facturile primite in ultima perioada cu atentie pentru a se asigura ca sint emise de catre compania noastra, evitind astfel orice neplacere ulterioara", se arata in comunicatul "Romtelecom". Mai mult, conducerea companiei de telefonie a subliniat ca, in perioada urmatoare, va intreprinde toate demersurile juridice necesare, inclusiv sesizarea organelor de urmarire penala, pentru ca aceasta practica abuziva a editurii "Cartea Romana de Telefoane" sa inceteze de indata. In acelasi material se explica detaliat ca "Romtelecom" introduce datele de contact ale abonatilor sai in cartea proprie de telefoane numai cu permisiunea acestora si nu percepe taxa pentru acest serviciu.
Reporterii "Obiectiv" au sunat la numarul de telefon indicat pe oferta editurii, operatoarea care a raspuns explicind ritos ca nu este vorba despre nici o factura, ci doar de o simpla oferta pe care un agent economic o poate accepta sau nu. Mai mult, a subliniat ca exista posibilitatea retragerii din contract si a returnarii sumei achitate, fara a preciza insa ca exista un termen limita pina la care varianta este acceptata. In momentul in care s-a adus in discutie asemanarea izbitoare a "ofertei" cu o factura "Romtelecom", interlocutoarea a devenit evaziva in explicatii si a intrerupt brusc convorbirea, refuzind ulterior sa mai raspunda la telefon.




Categorie articol: 

Comentarii